افزایش سرمایه گذاری‌های مشترک روسیه با ایران در حوزه دانش بنیان از سیاست‌های جدی مقامات مسکو است

خانم تاتیانا بالانووآ مدیرکل اتحادیه همکاری‌های بین الملل و نماینده کشور روسیه در نشست همکاری‌های شرکت‌های دانش بنیان ایران و روسیه در آمل افزایش سرمایه گذاری‌های مشترک با ایران در حوزه دانش بنیان را از سیاست‌های جدی این کشور اعلام کرد و گفت: چندین شرکت‌های دانش بنیان روسی در حوزه ساخت و ساز، پزشکی، ذغال سنگ در ایران فعالیت می‌کنند.

او افزود: اتحادیه همکاری‌های بین الملل در تصمیم بلند مدت به دنبال افزایش همکاری‌های خود با ایران و مازندران است.

خانم تاتیانا بالانووآ راه اندازی دفتر اتحادیه ذغال سنگ در مازندران را یکی از این اقدامات اعلام کرد و ادامه داد: مازندران با قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و اتصال به آب‌های بین المللی یکی از بهترین گزینه‌ها برای افزایش همکاری‌های دوجانبه است.

مدیرکل: اتحادیه همکاری‌های بین الملل و نماینده کشور روسیه، ابراز امیدواری کرد با سفر هیات مازندرانی در چند ماه آینده، تعاملات دو طرف وارد مراحل جدید و رو به رشدی شود

سرمایه گذاری شرکت های روسی را تضمین می‌کنیم
حسینی پور استاندار مازندران نیز در این نشست اراده تعامل تجاری ایران با روسیه را قوی و جدی دانست و گفت: روسیه به لحاظ راهبردی روابط استراتژیکی با ایران دارد و مازندران به عنوان یکی از محور‌های کریدور شمال - جنوب در جایگاه ممتازی برای توسعه این روابط قرار دارد.

او افزود: اقتصاد دانش بنیان ایرانی در این سال‌ها روند روبه رشدی داشته است و تعامل شرکت‌های دانش بنیان دو کشور می‌تواند به توسعه تعاملات دو کشور کمک کند.

استاندارمازندران ادامه داد: شرکت‌های روسی هر میزان در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، دولت و به تبع استانداری مازندران آن را ضمانت خواهد کرد.

نشست همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه، امروز یکشنبه با سفر یک هیات ۲۱ نفره اقتصادی از روسیه در آمل برگزارشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار