مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سیستان و بلوچستان با توجه به گستردگی و سخت گذر بودن برخی مناطق در محدوه سه دانشگاه علوم پزشکی، نیازمند ۹۶ پایگاه اورژانس جاده‌ای است.

  فریبرز راشدی  اظهارداشت:هم‌اینک ۱۷۶ پایگاه اورژانس در محدوده سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر در حال خدمات رسانی به شهروندان سیستان وبلوچستان و سایر هموطنان هستند.

وی افزود: همچنین سه پایگاه اورژانس هوایی در شمال و جنوب سیستان و بلوچستان در حال خدمات رسانی به مصدومان حوادث رانندگی هستند.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان تاکید کرد: ۹۸ درصد مجروحان سوانح رانندگی استان با وجود همه کمبود‌ها در کمترین زمان ممکن توسط نیرو‌های اورژانس به بیمارستان منتقل می‌شوند.

وی تاکید کرد: یک سوم پایگاه‌های اورژانس مصوب در سیستان و بلوچستان هنوز راه‌اندازی نشده که این امر با توجه به گستردگی استان و آمار بالای قاچاق سوخت و اتباع بیگانه و در نتیجه افزایش تصادفات نیازمند عزم جدی مسوولان است.

سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی ۲ کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان‌های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان‌های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار