رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت:در صنایع نرم و خلاق نیز پژوهش و فعالیت در ابتدای راه است و باید توسعه پیدا کند.

محسن دوازده امامی به مناسبت هفته پژوهش گفت: ظرفیت استان اصفهان در زمینه پژوهش و خلاقیت و نوآوری بسیار بالاست و باید دانشجویان و دانشگاه‌ها از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.

او ادامه داد: زمینه‌های مورد نیاز صنعت تاکنون توسط برخی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان دنبال شده است، اما همچنان خلاء‌هایی برای فعالیت بیشتر وجود دارد که اساتید هم می‌توانند راهنمای دانشجویان باشند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اصفهان خاطر نشان کرد: متأسفانه یکی از علل بی‌انگیزگی در بین جوانان عدم حمایت ارگان‌های مرتبط و موظف است.

او با بیان اینکه در صنایع نرم و خلاق نیز پژوهش و فعالیت در ابتدای راه است و باید توسعه پیدا کند، گفت: یکی از راهکار‌های آن افزایش مهارت و به رسمیت شناختن آن در تقویم آموزشی کشور است.

دوازده امامی با اشاره به مسائل و مشکلات بین سازمانی در مسیر ارتقای صنایع خلاق گفت: وزارت علوم و صمت باید در رده‌های بالاتر این مشکلات را برای حمایت بیشتر حل و فصل کند که در رده‌های پایین برای ترغیب دانشجویان و دانشگاهیان مشکلی پیش نیاید و برنامه‌ریزی در این مسیر صورت گیرد.


منبع:مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.