کارشناس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه از غرامت ۱۵۰ میلیارد تومانیِ بیمه محصولات کشاورزی برای کشاورزان کرمانشاهی در سال زراعی گذشته خبر داد.

هوشنگ کریمی کارشناس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه مجموع غرامت در نظر گرفته شده برای کشاورزان استان در سال زراعی گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان تعیین شده، گفت : تاکنون ۷۰ میلیارد تومان از غرامت کشاورزان پرداخت شده و ۶۰ میلیارد تومان دیگر در دست پرداخت است که نهایتا تا پایان ماه این غرامت‌ها به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

وی یادآور شد: حدود ۲۰ میلیارد تومان دیگر از غرامت پرداختی به کشاورزان باقی مانده که این مطالبات هم به دلیل مشکلاتی مثل مشکل شماره حساب کشاورزان هنوز پرداخت نشده و پرداخت این مطالبات در دست پیگیری است.

کارشناس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه افزود: تلاش خواهیم کرد تا در کوتاهترین زمان ممکن این مطالبات هم به حساب کشاورزان واریز شود تا پرونده پرداخت غرامت به کشاورزان استان در سال زراعی گذشته بسته شود.

 کریمی با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون تنها ۲۳ هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه رفته، گفت: امسال هدفگذاری کرده‌ایم که ۴۵۰ هزار هکتار از اراضی استان که معادل بیش از نیمی از مجموع اراضی زراعی استان است، زیرپوشش بیمه برود که امیدواریم با مشارکت کشاورزان این هدفگذاری محقق شود.

 وی افزود: سال زراعی گذشته در مجموع ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی استان کرمانشاه زیر پوشش بیمه رفته بود.

 وی با بیان اینکه بر اساس آمار‌های اعلام شده از سوی هواشناسی استان کاهش بیش از ۲۰ درصدی بارش‌ها در استان کرمانشاه را تا این لحظه شاهد بوده‌ایم، گفت: قطعا در سال زراعی جاری هم درگیر خشکسالی هستیم و این مسئله می‌طلبد کشاورزان نسبت به بیمه کردن اراضی کشاورزی خود اهتمام بیشتری داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمدرحیم
۱۰:۵۳ ۲۱ آذر ۱۴۰۱
سلام هیچوقت به این اندازه ازورشکستگی بیمه کشاورزی کرمانشاه نرسیده بودیدچرانمیگوییدبیمه نکنیدتوان پرداخت نداریم وجدان داشته باشید