مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین از کشت یولاف برای نخستین بار در شهرستان هرسین خبر داد و گفت : امسال با همکاری دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی در ۴۰ هکتار یولاف کشت شده است.

الیاس پور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین به اهمیت کشت یولاف اشاره کرد و گفت : این گیاه از خاوده گرامینه است که از لحاظ اقتصادی در جهان حایز اهمیت است تا عمق ۶۰ تا ۸۰ سانتی متری خاک می‌رود و می‌تواند نمک موجود در خاک را جذب کند برای کشت در زمین شور مناسب است و به حفاظت از خاک و جلوگیری از فرسایش خاککمک می‌کند.

وی افزود: تولید کاه و کلش در یولاف نسبت به گندم بیشتر است و با داشتن ویتامین‌های آ، ب، سی،‌ای و مواد غذایی مانند پتاس و فسفر برای خورک دام مفید است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین به خاصیت درمانی یولاف اشاره کرد و گفت: در کشور‌های اروپایی به عنوان آرد مقوی در تهیه سوپ و فرآوری مواد غذایی به منظور بهبود التهاب پوست، بهبود زخم، کاهش میزان کلسترول خون، تقویت قلب و آرامش اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

الیاس پور صرفه اقتصادی مناسب کشت یولاف هم اشاره کرد و افزود: قیمت خرید تضمینی یولاف نسبت به گندم ۱۵ درصد بیشتر است و برای کشت آن تسهیلات ۴ درصدی از ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.