مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از اجرای ۹۰ دوره آموزشی در قالب طرح‌های کهاد و نخلستان در استان خبر داد.

کامرانی فرد گفت: فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در طرح کهاد در ۱۲ واحد دانشگاهی استان به  اجرای آموزش‌های نوین  می‌پردازد که در این خصوص بیش از ۹۴۱ نفر از ابتدای سال در ۷۸ دوره آموزشی آموزش‌های لازم را در  حوزه‌های فناوری‌های نو، برق الکترونیک، مکانیک، مشاغل نوظهور و دانش بنیان فرا گرفته اند.  

او با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای استان در طرح نخلستان نیز ارتباط خوبی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز پارک علم وفناوری استان دارد افزود: در طرح نخلستان بیش از ۱۶۹ نفر در قالب ۱۲ دوره آموزشی، آموزش‌های لازم را فرا گرفته اند.  

کامرانی فرد ادامه داد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی در قالب طرح‌های کهاد و نخستان، بستر‌های اشتغال مولد دانش آموختگان و فارغ التحصیلان رشته‌های مختلف دانشگاهی را  با توانمندسازیشان در واحد‌های دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری فراهم می‌کند.

برنامه ریزی و ساماندهی آموزش‌های مهارتی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان، ارتقای مهارت و شایستگی فنی دانشجویان و دانش آموختگان مراکز آموزش عالی، تسهیل و حمایت از تشکیل استار تاپ‌ها و واحد‌های نوآور و مهارتی و شرکت‌های فناور و دانش بنیان از سوی دانشجویان و دانش آموختگان ماهر در مراکز فناوری و نوآوری از جمله اهداف این ۲ طرح است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.