کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و صنایع این استان موجب کاهش کیفیت هوای استان شده است.

آرش محمدی کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : در نیمه دوم سال به دلیل کاهش محسوس دما و با توجه به افزایش میزان مصرف خانگی و تجاری، تامین گاز مورد نیاز صنایع به عنوان سوخت با مشکل مواجه می‌شود از این رو به ناچار گاز این واحد‌ها قطع و یا محدود می‌شود بنابراین مجبور به استفاده از مازوت می‌شوند که این امر موجب آلودگی و کاهش کیفیت هوا که اصطلاحا آلودگی گازی نام دارد، می‌گردد.

وی با بیان اینکه مازوت به عنوان یک سوخت فسیلی، آلاینده‌هایی همچون کربن و ترکیبات گوگردی را منتشر می‌کند اضافه کرد: ترکیبات گوگردی وارد هوا می‌شود و خطر این ترکیبات گوگردی برای محیط ریست از آنجایی است که به عنوان عامل اصلی بارش باران‌های اسیدی مطرح است و یکی از دلایل بروز بیماری‌های تنفسی محسوب می‌شود.

کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش هوای اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه اظهار کرد: علاوه بر این این ترکیبات گوگردی که در اثر سوخت مازوت وارد هوا می‌شود نیز می‌تواند بیماری‌های تنفسی را تشدید کند.

محمدی افزود: هم اکنون در کرمانشاه واحد‌های صنعتی بزرگی همچون نیروگاه‌های حرارتی و صنایع سیمان از سوخت مازوت استفاده می‌کنند که موجب آلودگی هوا شده و وارونگی دما در این شهر نیز بر میزان آلودگی و ماندگاری آن می‌افزاید.

وی با بیان اینکه مصرف مازوت در این صنایع از آبان ماه هر سال شروع و تا زمانی که هوا سرد است تداوم دارد افزود: نیروگاه‌ها و صنایع ما در هنگام قطع گاز باید در ابتدا به سراغ گازوییل بروند و استفاده از مازوت آخرین گزینه است.

محمدی با بیان اینکه از میان نیروگاه‌های حراراتی استان تنها نیروگاه حرارتی بیستون از مازوت استفاده می‌کند یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع، جلساتی را با شرکت گاز و سایر مراجع ذیربط استان برگزار کردیم که قرار شده است با حضور مدیرعامل شرکت گاز کشور در کرمانشاه این مساله مطرح و برای آن راه حلی اساسی پیدا شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.