دوز‌های سوم و چهارم واکسن کرونا برای عموم مردم بویژه افراد دارای بیماری‌های خاص، یک دوره طلایی است چرا که واریانت‌های جدید این بیماری همچنان وجود دارند.

دکتر نیازی ‍‍‍پزشک عمومی گفت: افرادی که هنوز موفق به تزریق واکسن کرونا نشده اند برای جلوگیری از بیماری شدید، حتما از این فرصت طلایی استفاده کنند.

وی افزود: از آنجا که ابتلا به نوع خفیف امیکرون در افراد واکسن زده به خوبی مشاهده شد، درخواست داریم که دوران طلایی برای تزریق واکسن کرونا جدی گرفته شود و افراد برای تزریق دوز یادآور اقدام کنند. ‍‍‍


بیشتر بخوانید


دکتر نیازی با بیان اینکه تزریق واکسن به ویژه دوز یادآور از ۱۲ سال به بالا توصیه می‌شود اظهار داشت: تجربه نشان داده تزریق واکسن در مقابله با این ویروس مقاومت خوبی داشت و افراد واکسینه شده کمتر گرفتار شدند.

وی ادامه داد: اومیکرون در همه دنیا شیوع بالایی داشت، اما میزان مرگ و میر آن نسبت به واریانت دلتا پایین بود و علت اصلی آن واکسینه شدن درصد زیادی از مردم گزارش شد.

دکتر نیازی اضافه کرد: دوز یادآور واکسن (نوبت‌های سوم و چهارم) بسیار مهمتر از دوز اول و دوم است، واکسیناسیون می‌تواند از بیماری شدید، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان در برابر انواع سویه‌های ویروس کرونا جلوگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار