خوی میزبان جشنواره استانی فیلم‌های کوتاه و۱۰۰ ثانیه‌ای آفتاب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی گفت: جشنواره فیلم‌های کوتاه و فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه آفتاب آذربایجان غربی برای اولین بار در خوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: هنرمندان در دوران کرونا در تمام زمینه‌ها زمین گیر شده بودند که بعد از کرونا برنامه‌های متنوع انجام گرفت که امروز به جشنواره رسیده است.

حسین اصغری تصریح کرد: آخرین جشنواره فیلم‌های کوتاه در استان، در سال ۸۸ برگزار شده بود که بعد از ۱۳ سال برای اولین بار در استان، جشنواره فیلم‌های کوتاه و صد ثانیه‌ای در شهرخوی با حضور هنرمندان برجسته کشور برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حمایت از تولید فیلم‌های کوتاه توسط جوانان فیلم ساز هنرمند واشتغال برای آنها عنوان کرد و افزود: بسیاری از مشکلات جامعه را می توان در قالب فیلم کوتاه حل کرد که موضوع این فیلم‌های کوتاه، حل مشکلات فرهنگی، مسائل شهری، آسیب‌های اجتماعی، اخلاقی و غیره می‌باشد.

اصغری اظهار داشت: همه موضوعات می‌تواند دستمایه برای ساخت  فیلم های کوتاه باشد.

دبیر جشنواره فیلم‌های کوتاه و۱۰۰ ثانیه ای آفتاب هم در این نشست خبری گفت: آخرین مهلت ارسال آثار از ۳۰ آذرماه تا ۱۰ دی ماه می‌باشد که به غیر از فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه ای، فیلم‌های کوتاه داستانی حداقل ۱۰ و حداکثر ۲۵ دقیقه‌ای نیز در این جشنواره پذیرفته می‌شود.

امیر زینالپور هدف اصلی این جشنواره را معرفی خوی و پتانسیل جوانان هنرمند در حوزه سینمااعلام کرد و گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای جوانان خوی است که هنر‌های فرهنگی و پتانسیل‌های بروز خود را ارائه دهند.

حمید سعادتفر دبیر اجرایی این جشنواره هم به حضور اساتید، مهمانان و هیات داوران در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره داورانی، همچون محرم زینال زاده، مهدی پریزاد، اسماعیل میهن دوست و علی ابدالی و مهمانان این جشنواره آتش تقی پور، مینا جعفرزاده، اصغر همت و اتابک نادری حضور می‌یابند.

جشنواره استانی فیلم‌های کوتاه و۱۰۰ ثانیه‌ای آفتاب  از ۲۰ الی ۲۳ دی ماه سال جاری در سینما شمس خوی برگزار می‌شود.

در ادامه این گفتگوی خبری پوستر جشنواره فیلم های کوتاه و صد ثانیه ای آذربایجان غربی با حضور شهردار، رییس شورا، اعضای شورا، رییس آموزش وپرورش رییس ارشاد و هنرمندان برجسته و اصحاب رسانه در سالن شورای اسلامی شهر خوی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.