مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از تجهیز ۱۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش این استان با ارسال ۱۰ هزار قلم وسایل کارگاهی خبر داد.

حسنعلی میرعبدی اظهارداشت: این اقدام در راستای تحقق منویات و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص مهارت آموزی و بیانیه گام دوم اجرایی شد بطوریکه اعتبار تجهیزات خریداری شده ۲۰۰ میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات اداره‌کل آموزش و پرورش استان تامین شده است.

وی ابراز امیدواری کرد که استقرار و جایگزینی تجهیزات جدید، موجب افزایش کیفیت آموزشی در هنرستان‌ها شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ایجاد هنرستان‌ها با هدف تامین نیروی انسانی برای ورود به بازار کار جزو اهداف اصلی سازمان فنی و حرفه‌ای به شمار می‌رود، ادامه داد: توسعه کمی و کیفی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش از رویکرد‌های مهم آموزشی در دوره متوسطه است.

وی با اشاره به تولیدی کردن آموزش‌های هنرستانی و برنامه‌های قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر افزود: با ظرفیت سنجی در هنرستان‌های استان طرح آموزش همراه با تولید، که نقش موثری در افزایش کیفیت آموزشی، اشتغالزایی و کارآفرینی دارد اجرا خواهد شد.

میرعبدی خاطرنشان کرد: از آنجایی که نداشتن مهارت و بیکاری، از جمله آسیب‌های اجتماعی است که به بزهکاری جوانان منجر می‌شود در چنین شرایطی تجهیز هنرستان‌ها و ترغیب دانش‌آموزان برای ورود به این مدارس اهمیت زیادی دارد و در واقع مهارت‌آموزی بهترین و نزدیکترین راه برای اشتغالزایی و فقرزدایی است.

 توجه به هنرستان‌ها و مهارت آموزی و کارآفرینی برای دانش آموزان در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همچنین در اسناد بالادستی به عنوان یک تکلیف همواره مورد تاکید قرار گرفته است. مطابق راهکار ۱-۶ سند تحول بنیادین، گسترش و تنوع دادن به هرم و مهارت‌های مورد نیاز جامعه و تعلیم متناسب و برنامه‌ریزی شده در همه دوره‌های تحصیلی و برای همه دانش‌آموزان اهمیت بسیاری دارد؛ در این راستا سند تحول بنیادین در هدف‌های عملیاتی فصل هفتم قید می‌کند که دانش‌آموز باید دارای حداقل یک مهارت مفید برای تامین معاش حلال پس از فارغ التحصیلی باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار