اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران خبر داد؛

تعطیلی برخی از آموزشگاه‌های رانندگی به دلیل تعرفه‌های پایین

اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران در جوابیه خود به باشگاه خبرنگاران جوان از تعطیلی تعدادی از آموزشگاه‌های رانندگی در سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم تامین هزینه‌های جاری خبر داد.

اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران در پاسخ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان با عنوان "گرانی‌هایی که به تخلف کشیده می‌شود/ تدبیری برای تعرفه آموزشگاه‌های رانندگی در وزارت صمت نیست؟" ضمن تکذیب افزایش تعرفه آموزشگاه‌های رانندگی اعلام کرد که تعدادی از این آموزشگاه‌ها در سال ۱۴۰۱ به دلیل عدم تامین هزینه‌های جاری تعطیل شده‌اند.

در جوابیه این اتحادیه آمده است که "نرخنامه آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران از تاریخ ۱ فروردین سال ۱۴۰۰ تا امروز هیچگونه افزایش و تغییری نداشته است."

این اتحادیه همچنین در جوابیه خود درخواست کرده که چنانچه اسناد و مدارکی درخصوص فروش خدمات آموزشی بالاتر از نرخ مصوب وزارت صمت در آموزشگاه‌های رانندگی وجود دارد، آنها را به این اتحادیه صنفی ارسال تا بر اساس قوانین و مقررات صنفی با متخلفین برخورد شود. 

اتحادیه صنف آموزشگاه‌های رانندگی استان تهران در بخش دیگری از جوابیه خود به باشگاه خبرنگاران جوان، عنوان کرده که آموزشگاه‌های رانندگی با وجود فشارهای شدید اقتصادی و بالارفتن قیمت اقلام مصرفی و دستمزدهای پرسنلی و اجاره‌بهای محل کسب و هزینه‌هایی چون آب، برق، تلفن و... هیچگاه اقدامی در خصوص افزایش نرخ خدمات آموزشی آموزشگاه‌های رانندگی تا تصویب در کمیسیونهای تخصصی وزارت صمت به عمل نیاورده‌اند و در نتیجه، تعدادی از مربیان به واسطه عدم تامین هزینه‌ها دست از کار کشیده  و به سوی مشاغل دیگر مانند اسنپ و تپسی و یا مسافرکشی در سطح شهر و فعالیت در آژانس و یا آموزش خصوصی رانندگی به قیمت 2 تا 3 برابر نرخ مصوب وزارت صمت روی آورده‌اند.

اتحادیه مذکور با بیان اینکه موسسین آموزشگاه‌های رانندگی با سرمایه‌گذاری سنگین چند میلیاردی مبادرت به تاسیس این آموزشگاه‌ها و اشتغال‌آفرینی برای افراد مختلف می‌کنند، اعلام کرده است که بواسطه پایین بودن نرخ خدمات آموزشگاه‌های رانندگی، تعدادی از این آموزشگاه‌ها اکنون با توجه به شرایط اقتصادی کشور در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند که به تبع آن موجبات بیکاری پرسنل اداری و مربیان آموزشی و هدررفتن سرمایه سرمایه‌گذاران را فراهم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار