اتحادیه اروپا تصمیم گرفت به دلیل موضع بوداپست در قبال بحران اوکراین اقداماتی علیه آن انجام دهد.

روزنامه پولیتیکو فاش کرد اتحادیه اروپا روز دوشنبه تصمیم گرفت به دلیل موضع بوداپست در قبال بحران اوکراین، دارایی‌های اختصاص داده شده به مجارستان را مسدود کند، اما در سطحی پایین‌تر از آنچه قبلا پیشنهاد شده بود.

انتظار می‌رود این تصمیم روز چهارشنبه به صورت رسمی و در یک سند کتبی منتشر شود.

پیش از این، اتحادیه اروپا پیشنهاد مسدود کردن بودجه اختصاص داده شده به مجارستان به مبلغ ۷.۵ میلیارد یورو را داده بود و کشور‌های اروپایی روز دوشنبه موافقت کردند در ازای خودداری بوداپست از وتو کردن برخی مسائل به ویژه در مورد بسته کمکی به کی یف، حجم دارایی‌های مسدود شده را به ۶.۳ میلیارد یورو کاهش دهند.

کشور‌های اروپایی همچنین با طرحی برای ارائه ۵.۸ میلیارد یورو به مجارستان از محل بودجه اختصاص یافته به کشور‌های اتحادیه اروپا برای مقابله با ویروس کرونا، موافقت کردند مشروط به اینکه بوداپست ۲۷ اصلاحات را برای تضمین استقلال دستگاه قضایی و مبارزه با فساد قبل از دریافت این پول انجام دهد.

پیش از این ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان گفته بود که کمیسیون اروپا به منظور تاثیرگذاری بر موضع بوداپست در مورد مهاجرت و تحریم‌ها علیه روسیه، از ارائه وام از صندوق اروپا به کشورش خودداری می‌کند، اما بوداپست قصد ندارد دیدگاه خود را در مورد این موضوعات که آن‌ها را اساسی می‌داند، تغییر دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
این اتحادیه بیشتر کور عصا کش
آخرین اخبار