رئیس دیوان عالی کشور مطرح کرد؛

ورود ماهیانه ۲ هزار پرونده به دیوان عالی کشور

رئیس دیوان عالی کشور گفت: ماهانه نزدیک دو هزار ورودی پرونده به دیوان عالی کشور داریم که بسیاری از آن‌ها تکراری است

کرسی نقد علمی با موضوع کنترل تقاضای واهی اعاده دادرسی در امور کیفری با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور، در سالن غدیر دیوان عالی کشور برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم گفت: انتظار می‌رود برگزاری این نشست‌ها بخشی از مشکلات ما را در خصوص اعاده دادرسی حل کند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری نشست‌های علمی در ارتباط با موضوعات قضایی اظهار کرد: راهکار‌های برون رفت از مسائل قضایی را باید از طریق برگزاری نشست‌های علمی بیابیم و فعال شدن مجموعه پژوهشگاه در این عرصه اهمیت بسیاری دارد.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: محور‌هایی که در این نشست پیرامون اعاده دادرسی در امور کیفری به آن پرداخته می‌شود، بر اساس آسیب شناسی‌های به عمل آمده از موضوعاتی است که دستگاه قضایی با آن مواجه است و از این نظر خروجی این نشست قطعا برای ما مفید و قابل استفاده خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم با بیان اینکه نزدیک دو هزار ورودی پرونده به دیوان عالی کشور داریم که بسیاری از آن‌ها تکراری است، ابراز امیدواری کرد که این نشست‌ها بخشی از مشکلاتی که دیوان عالی کشور در رابطه با اعاده دادرسی با آن رو به روست حل کند.

غلامعلی صدقی معاون نظارت دیوان عالی کشور در طرح بحث با اشاره به حجم بالا و کثرت تقاضای اعاده دادرسی گفت: در ۶ ماهه اول امسال وارده اعاده دادرسی به دیوان عالی کشور ۱۱ هزار ۸۴۸ فقره پرونده بوده است که از این تعداد هزار و ۶۷۴ فقره پرونده مورد پذیرش واقع شده است، لذا این مطلب می‌طلبد ما فکری در زمینه ساماندهی اعاده دادرسی کنیم.

صدقی با تأکید بر لزوم به روز شدن قوانین متناسب با پیشرفت جامعه تصریح کرد: پیشنهاد اصلاح ماده ۴۷۴ و برخی مواد قانون آیین دادرسی کیفری به معاونت حقوقی داده شده است و هنوز در این زمینه نتیجه گیری نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۲۳ آذر ۱۴۰۱
چرا تبادل نظر ها را منعکس نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
ورود ماهیانه ۲ هزار پرونده به دیوان عالی کشور
چرا بررسی نمی شود که اختلاف ها در اجرای مواد قانونی در دستگاه اجرایی چیست که این حجم پرونده به دیوان عالی وارد میشود . مردم برای حل مشکلات خود به دیوان عالی پناه می برند من یک پرونده داشته ام حدود 15 سال زمان بررسی به خود اختصاص داد وآخر دادگاه تجدید نظر بدون استعلام از اداراه ثبت کل استان محل شکایت رای همراه با اشکلات زیاد صادر نمود به ناچار باید در خواست به دیوان عالی ارسال نمایم . متاسفانه درج می نماید رای قطعی می باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۲ آذر ۱۴۰۱
از همینجا معلومه تو دادگستری چه افتضاحیه
آخرین اخبار