سخنگوی فدراسیون کشتی اعتقاد دارد داوری‌ها در رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد آمریکا تحت تاثیر میزبانی قرار گرفته بود.

رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد سال ۲۰۲۲ در شهر کورالویل ایالت آیووای آمریکا برگزار شد که در پایان، تیم‌های آمریکا، ایران و منتخب جهان عناوین اول تا سوم را از آن خود کردند.

در همین راستا محمد ابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی درباره حضور تیم ایران در این مسابقات گفت: جوانان شایسته‌ای به جام جهانی اعزام شدند که توانستند که با تیم‌های بزرگ دنیا مبارزه کردند. در این رقابت‌ها درخشش ایران مقابل ژاپن و تیم منتخب را دیدیم، اما در دیدار فینال که آمریکایی‌های میزبان برابر تیم ایران حضور داشتند داور‌ها سوت‌هایی را می‌زدند که نباید می‌زدند.

امامی تاکید کرد: گاهی اوقات داوران تحت تاثیر میزبانی قرار می‌گیرند و صحنه‌های پنجاه پنجاه را به سود میزبان رای می‌دهند. داوری‌ها به سمت آمریکایی‌ها سوگیری داشت.

سخنگوی فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: به دلیل پشتوانه‌سازی، جوانان را به جام جهانی اعزام کردیم. در یک چرخه انتخابی نفرات با تجربه‌تر را هم به رقابت‌های بین‌المللی می‌فرستیم.

امامی در خاتمه گفت: یکی از رقابت‌های نزدیک برای کشتی آزاد، مسابقات جایزه بزرگ قرقیزستان است که طبق اعلام کادرفنی قرار است چهار کشتی‌گیر ما در این تورنمنت به میدان بروند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار