دبیر ستاد همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش گفت: استان کرمان در طرح امین خوش درخشیده است.

مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق و ائمه جمعه استان گفت: آموزش و پرورش بزرگ‌ترین شبکه تربیتی و فرهنگی کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین حمید نیکزاد با بیان اینکه همه ما دغدغه آموزش و پرورش را داریم، گفت: رهبر معظم انقلاب همیشه تاکید دارند که همه دستگاه‌های دولتی باید دغدغه تربیت و آموزش را داشته باشند و رویکرد‌های تربیتی هم باید اصلاح و به روز شود.

او افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری "مسئولیت دین مردم با حوزه علمیه است" پس هیچ عذر و کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست، قطعا ما همه سربازیم و فرمانده یک نفر است و ائمه جمعه ارکان شهر و منطقه خود هستند.

دبیر ستاد همکاری‌های مشترک حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: سبک کار را باید عوض کنیم همه سختگیری‌ها در آموزش و پرورش نباید فقط متوجه طلبه‌ها باشد، آموزش و پرورش بزرگ‌ترین شبکه فرهنگی و تربیتی کشور است و بهترین دوره برای کار تربیتی دوره ابتدایی است، در دوره جدید ورودی آموزش و پرورش به روی حوزه و روحانیت باز است و همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها باید کمک کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: هر ۶ ماه یکبار باید چنین جلسه مشترکی با آموزش و پرورش برگزار شود، ۷۴۰ کمیته همکاری مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش در کشور داریم که در استان‌ها رئیس کمیته ائمه جمعه و نایب رئیس مدیر ان یا روسای آموزش و پرورش هستند.

نیکزاد با اشاره به اینکه طرح امین از برکات انقلاب است، تصریح کرد: کار فرهنگی، سعه صدر می‌خواهد و جهت گیری‌های ما باید عمیق و دقیق باشد، بعضی رویکرد‌ها ثابت شده و تغییر آن اصلا ساده نیست.

او گفت: ۲۲۰ ساعت آموزش برای منتخبان طرح امین در نظر گرفته شده که استان کرمان هم در این زمینه خوش درخشیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار