راه اندازی سامانه الکترونیکی آموزش سلامت همگانی در دزفول

رئیس مرکز بهداشت دزفول از راه اندازی سامانه الکترونیکی آموزش سلامت همگانی در این شهرستان خبر داد.

شفیعی نیا گفت: در عصر حاضر که آموزش‌های الکترونیکی به عنوان یک روش آموزشی نوین در حال گسترش است و در حداقل زمان ممکن می‌تواند حجم زیادی از اطلاعات را با سرعت بالایی انتشار دهد، واحد آموزش سلامت مرکز بهداشت دزفول نیز که در دوران پاندمی کرونا این نوع از آموزش‌ها را با استفاده از آموزش‌های برخط و همچنین انتشار محتوای آموزشی در فضای مجازی آغاز کرده بود، اقدام به راه اندازی نظام آموزش سلامت همگانی از طریق ایجاد کد کیو آر (QR_code) کرده است.

به گفته او براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، قرار است دسترسی به این سامانه از طریق ایجاد کد کیو آر و اطلاع رسانی آن در اماکن عمومی، اداره ها، بانک ها، دانشگاه ها، فرودگاه ها، پایانه‌های مسافربری، سایت مرکز بهداشت دزفول، شبکه‌های اجتماعی و... میسر شود.

شفیعی نیا می‌گوید: بر همین اساس مخاطبان می‌توانند تنها با اسکن این کد از طریق گوشی‌های همراه (با استفاده از دوربین گوشی یا نصب نرم افزار بارکد خوان) در کمترین زمان به حجم زیادی از مطالب آموزشی معتبر دست پیدا کنند.

رئیس مرکز بهداشت دزفول مهمترین هدف واحد آموزش سلامت این مرکز را ارتقاء سطح آگاهی جامعه عنوان کرد و ادامه داد: این سامانه کمک شایانی به ارتقاء سواد سلامت، تغییر نگرش و ایجاد رفتار‌های بهداشتی در جامعه می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.