جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی گفت: یکی از دغدغه های تامین سوخت در کشور این است که هر ساله تعداد زیادی خودرو به ظرفیت حمل و نقل کشور اضافه می شود و از سوی دیگر خودروهای فرسوده از ناوگان خارج نمی شود که این مسئله علاوه بر افزایش بیش از حد مصرف سوخت، عملا کشور را به یک پارکینگ بزرگ تبدیل کرده است.
وی اضافه کرد: خودروهایی که امروزه به چرخه حمل و نقل کشور اضافه می شود، میزان مصرف سوخت بسیار بیشتری از استانداردهای مصرف سوخت دنیا دارد و اگر به این موضوع توجه نشود، هر چه سوخت در کشور تولید کنیم باید در حوزه حمل و نقل مصرف شود و دیگر منبعی برای سرمایه گذاری و صادرات باقی نمی ماند.
سالاری با بیان افزایش بیش از حد مصرف انرژی در همه بخش ها افزود: میزان مصرف انرژی در ایران نسبت به میانگین و استانداردهای جهانی چند برابر شاخص ها است در فصول سرد حدود ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف می شود که ۷۵ درصد آن مربوط به بخش خانگی است و در فصول سرد حدود ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور مصرف می شود که ۷۵ درصد آن مربوط به بخش خانگی است که مدیریت الگوی مصرف در این بخش ضروری است زیرا در کشورهای دیگر این میزان مصرف ندارند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران با تبیین اختلاف زیاد قیمت بنزین در ایران با سایر کشورها گفت: این شکاف قیمت زمینه ساز قاچاق سوخت از کشور می شود.
وی یکی از سیاست های غیرقیمتی در مدیریت مصرف سوخت را استفاده از سامانه "سپهتن" دانست، ادامه داد: این سامانه یک تکلیف قانونی است که باید اجرا شود و عملا سوخت باید براساس پایش واقعی صورت گیرد و ضمن اینکه کاهش مصرف سوخت را خواهیم داشت، می تواند وارد چرخه صادرات نیز شد اما اگر پایش درستی انجام ندهیم سوخت از مسیر اصلی منحرف شده و به سمت قاچاق خواهد رفت.
سالاری بارنامه های صوری را یکی از چالش ها درحوزه مصرف سوخت در کشور بیان کرد و گفت: برخی از افراد که خودرو آنان هیچ ترددی ندارند، سهمیه سوخت دریافت می کنند این در حالی است که با بهینه سازی و مدیریت مصرف سوخت بخشی از این سرمایه ملی را می توان صادر کرد، بدین ترتیب منابع عظیمی وارد کشور شده و صرف ایجاد اشتغال و توسعه می شود.
براساس اعلام مسئولان وزارت نفت هم اکنون متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور ۱۰۳ میلیون لیتر است .
منتظر گرونیهای کمرشکن ۱۴۰۲ هستیم
۱ مگه ملت گاز رو میخورن یا میفروشن خونه سرده زمستون بچه دارن مردم با تمام صرفه جویی بازم چیکار کنیم از سرما بلرزیم
۲ حقوق کشورهای دیگه یک کارگر ماهی ۲۰ میلیون کلاس ۶ سواد داره یک شیفت داره میگیره خوب قیمت سوخت به طبع گرانتره
۳ حقوقهای ملت ما رو بببین برامون غوا بدوز
ممنون میشیم
دستمزد ورفاه و درآمد مردم درسایرکشورها ارقام دیگری هست .
آیاحقوق ودستمزد و درآمدمردم ایران باندازه سایر کشورها هست
عزیزان مصرف گاز دست من مصرف کننده خانگی نیست که، وقتی در کشو ما بخاری گازی تولید میشه که مصرف گازش برابر با مصرف یک نیروگاه هست و چیز دیگری هم تو بازار نیست باید چکار کنم؟
مسئول محترم و عزیز منزل من طبقه چهارم یک ساختمان 4 واحدی هست که دور تا دورش به علاوه پشت بام آن خالی هست و در هوایی سرد به عنوان یک فریزر از ملک من میشه استفاده کرد، بخاری گازی در منزل من با متراژ 70 متر فقط یک دونه هست که مضرفش عرض کردم به اندازه یک نیروگاه برق هستش، چو بفرمائید من برای گرم کردن خانه باید چه کنم؟
بروید محصول درجه یک خارجی با مصرف A++++ وارد کنید تا ما مجبور نباشیم جنس بنجل داخلی با مصرف G++++++++++++++ را استفاده کنیم و هی به ما بگید درست مصرف کنید. والا گاز رو که اسعمال نمیکنیم که دائم به می فرمائیددرست مصرف کنید دستگاه های تولید داخل رو بهینه کنید تا ما مصرف کمتریداشته باشیم.
خدا نگهدار شما باشه
تا وقتی دست از انحصار برندارید و واردات خودرو رو کامل آزاد نکنید وضعیت همینه
اگر واردات خودرو رو آزاد میکردید و مالیات و عوارض دریافتی حاصل از واردات خودرو روی حمل نقل عمومی و راه آهن و مترو سرمایه گذاری می کردید هم هوای پاک تری داشتیم و هم هزینه های مردم و کشور کمتر میشد.
اداره مملکت انقدرا هم سخت نیست فقط آدم سالم و با سواد میخواد.
وقتی نمایندگان مجلس و مدیرات ارشد نظام سودشون در ادامه فعالیت مخرب سایپا و ایران خودرو هست مطمئنا امیدی به اصلاح نیست و باید با این وضع شاید تلفات روزانه تصادفات و آلودگی هوا و هزینه استهلاک خودروهای داخلی برای مردم باشیم...
عوارض گمرکی
کیفیت خودروها
وضعیت حقوق ها
وضعیت کار
حالا شما فقط مشکلتون بنزینه؟!