آغاز طرح ترافیک زمستانی در جاده های خراسان رضوی

طرح ترافیک زمستانی پلیس راه با حضور دستگاه های امدادی از امروز ۲۳ آذر ماه در جاده های خراسان رضوی آغاز شد و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد.

محمد کاظم تقوی فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پایان سال شمسی مصادف با ماه‌های شعبان و رجب است لذا سفر‌ها منسجم‌تر خواهد بود و باید آمادگی کامل وجود داشته باشد.

او با اشاره به حضور ١٨٠ تیم پلیس راه در جاده‌های خراسان رضوی در طول شبانه روز افزود: با همدلی و همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان و دستگاه‌های نظامی و انتظامی ایمنی سفر و تسهیل تردد در جاده‌ها تامین می‌شود.

محسن نجات مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: دستگاه‌های امدادی و بحران مدار همیشه آماده باش هستند و باید از ظرفیت ویژه هم افزایی دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان استفاده کرد.

او افزود: اقدامات پیشگیرانه در عملیات زمستانه باید مورد تاکید باشد و با استفاده از همه ظرفیت‌های استان، خدمتگزار زائران و مجاوران بارگاه رضوی باشیم.

ارائه خدمات ویژه در هفت گردنه برفگیر

حسین میش مست رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: طرح عملیات زمستانی از امروز به مدت سه ماه آغاز شد و تیم‌های پلیس راه و دستگاه‌های امدادی و خدمات رسان در طول زمستان در جاده‌های استان و به ویژه هفت گردنه تیوان، گوجگی، مزداوند، ابرش، خماری، البلاغ و بیدبرغمد ادامه دارد.

او افزود: نیرو‌های پلیس راه و تمامی دستگاه‌های امدادی و خدمات رسانی در جاده‌ها و این گردنه‌ها خدمت رسانی ویژه دارند.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی ادامه داد: همه دستگاه‌های امدادی و خدمت رسان باید در زمستان آمادگی کامل داشته باشند تا با بارش‌ها غافلگیر نشوند و انسداد جاده‌ای نداشته باشیم.

میش مست بیان کرد: تسهیل تردد، خدمت رسانی مناسب در جاده‌ها هنگام بارندگی، فراهم کردن تمهیدات لازم برای افزایش سطح ایمنی جاده در زمستان و رسیدگی سریع به تصادفات از اهداف اجرای این طرح است.

نیاز به ماهانه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی جاده‌های خراسان رضوی

جعفر شهامت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ایمن سازی راه‌ها و جاده‌های استان مورد تاکید است و طرح‌های مصوب سفر استانی رییس جمهور مرتبط با بهسازی و ایمن سازی جاده‌ها در دست اجراست.

او افزود: برای ایمن سازی و بهسازی جاده‌های خراسان رضوی باید ماهانه ١٠٠ میلیارد تومان هزینه شود و در حال حاضر نیز سه هزار میلیارد تومان قرارداد منعقد شده تا در ۲ سال آینده سطح ایمنی جاده‌ها ارتقا یابد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: ٥٣ دستگاه دوربین نظارتی و ١٣٧ سامانه ثبت تخلفات جاده‌ای به صورت شبانه روزی در جاده‌های خراسان رضوی فعال است.

شهامت بیان کرد: در طرح زمستانی پلیس راه، ۷۲ اکیپ راهدای و ۵۳۴ خودرو برف‌روبی در جاده‌های استان مستقر می‌شوند تا ایمنی سفر‌ها و تردد‌های زمستانی را افزایش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.