مدیر درمان اداره‌ کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۹۹ درصد از پزشکان طرف قرارداد با این سازمان در خراسان رضوی تجویزهای پزشکی خود را در قالب "نسخه الکترونیکی" می‌نویسند.

علی رضازاده مدیر درمان اداره کل تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: در شرایط حاضر همه پزشکان طرف قرارداد تامین اجتماعی در خراسان رضوی به جز شماری از آنان که سنین بالای ۸۰ سال دارند و امکان و شرایط استفاده از کامپیوتر را ندارند، در این روند همکاری کامل دارند.

او افزود: علاوه بر این بخشی از اختلال در نگارش نسخه الکترونیکی به دلیل اختلال یا قطعی اینترنت است و خوشبختانه همکاری داروخانه‌ها نیز در این خصوص به خوبی در حال انجام است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در مراکز ملکی تامین اجتماعی خراسان رضوی شامل سه بیمارستان و ۱۷ درمانگاه و پلی کلینیک از سال ۱۳۹۵ آغاز شده، اما عملیاتی شدن این طرح برای موسسات درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی استان همگام با کشور از سال ۱۳۹۷ در حال انجام است.

رضازاده بیان کرد: پزشکان و درمانگر‌ها در قالب نسخ الکترونیکی می‌توانند نسخه‌های خود را بدون استفاده از کاغذ از طریق سیستم ثبت کنند و این نسخه از طریق اینترنت برای استفاده در سایر پروسه‌های درمان مانند داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی به اشتراک گذاشته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.