ناظر گمرکات هرمزگان گفت: از ابتدای امسال تاکنون گمرکات استان ۳۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۱۴ درصد افزایش داشته است.

حسین سعیدی در نشست با ابراهیم مرادیان مدیرکل دیوان محاسبات هرمزگان گفت: در این مدت صادرات از گمرکات هرمزگان ۲۵ میلیون تن به ارزش ۲۹۸ هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

او گفت: بیشترین کالا‌های صادراتی شامل انواع فلزات، مواد پلاستیکی، محصولات صنایع شیمیایی، محصولات معدنی و محصولات صنایع غذایی بوده که به مقصد کشور‌های امارات متحده عربی، چین، عمان، ترکیه و هند بارگیری شد. 

مدیرکل گمرک شهید رجایی گفت :در این مدت ۶ میلیون تن کالا به ارزش ۲ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال وارد گمرکات استان شده که از لحاظ وزنی سه درصد و از نظر ارزش ۴۳۵ درصد افزایش داشته است.

سعیدی با بیان اینکه ترانزیت خارجی و داخلی به ترتیب ۴۸ درصد و ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، گفت: بیشترین کالا‌های وارداتی نیز شامل برنج، پلاستیک، گوشت، ماشین آلات و سایر موادمعدنی بوده که از کشور‌های چین، هند، امارت متحده عربی، آلمان و ایتالیا وارد استان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.