استاندار اردبیل با بیان این‌که کارخانه سبلان‌خودرو (مایوان) تنها واحد مینی‌بوس‌سازی با استاندارد ۸۵گانه در کشور است، از طرح توسعه‌ای این کارخانه برای تولید کامیون خبر داد.

سیدحامد عاملی گفت: مجموعه سبلان‌خودرو که از سال‌های گذشته دارای مشکلاتی بود، هم‌اکنون فعال شده و با آغاز تولید، سفارش وزارت کشور برای ساخت مینی‌بوس را که به ۱۵۰۰ دستگاه افزایش یافته، در برنامه خود دارد و علاوه بر این، برای بازار آزاد نیز تولیداتی ارائه می‌کند.

استاندار اردبیل به همراه رئیس‌کل دادگستری و اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ضمن بازدید از کارخانه سبلان‌خودرو (مایوان)، در نشست میدانی این ستاد در محل کارخانه، مشکلات و موانع موجود را بررسی کردند.

عاملی با اشاره به حمایت‌ها و همراهی‌های بی‌دریغ دستگاه قضایی استان اردبیل در رونق تولید و صنعت استان، افزود: حمایت از واحد تولیدی سبلان‌خودرو و رفع مشکلات مربوط به تأمین زمین و گسترش فضای فعالیت آن، گامی مهم برای پیشرفت اقتصادی و افزایش اشتغال استان اردبیل است.

او ادامه داد: این واحد تنها واحد مینی‌بوس‌سازی با استاندارد ۸۵گانه در کشور بوده و توسعه فاز‌های فعالیت این مجموعه علاوه بر ایجاد اشتغال مستقیم، در توسعه صنایع مرتبط با قطعات خودرو نیز در استان تأثیرگذار خواهد بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: با توجه به اجرای طرح توسعه‌ای واحد سبلان‌خودرو برای تولید کامیون، همکاری دستگاه‌های مرتبط در تأمین زمین و صدور سند و مجوز‌های لازم برای سرعت‌بخشی به روند تکمیل و آغاز تولید ضروری است.

گفتنی است؛ استاندار اردبیل در ادامه بازدید میدانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرک صنعتی ۲، از روند اجرای کارخانه آرتاسرم نیز بازدید و نسبت به حل مشکلات مجوز‌های فعالیت این واحد قول مساعد داد.

بر اساس گفته سرمایه‌گذار کارخانه سرم‌سازی، پیشرفت فیزیکی این واحد در حال حاضر بالای ۹۵درصد است و ظرفیت تولید آن روزانه ۳۰هزار لیتر سرم بوده و برای ۲۵۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.