صدور سند تک برگی برای بیش از ۷۵۰ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان بافق

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: با اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، برای بیش از ۷۶۸ هزار و ۵۷۴ هکتار اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری در این شهرستان، سند تک برگ با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر شد.

محبوبه معتمدنیا رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق با اعلام این خبر افزود: از مساحت اراضی منابع طبیعی این شهرستان برای بیش از ۷۶۸ هزار و ۵۷۴ هکتار و شش هزار و ۶۶۴ مترمربع، ۹۹ درصد سند تک برگ صادر شد و یک درصد باقیمانده در حال اجرا است.

او اضافه کرد: این اقدام برای ۲۲ پلاک و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی انجام شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بافق گفت: اجرای طرح کاداستر و اصلاح طرح هندسی نقشه‌ها گامی مؤثر برای کاهش میزان تداخلات اراضی ملی و املاک شخصی و کم شدن میزان اختلافات با مردم، مشخص شدن مستثنیات مردم، پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری، حفظ انفال و ثروت‌های عمومی محسوب می‌شود.

او جلوگیری از جعل اسناد را از دیگر اهداف طرح کاداستر برشمرد و افزود: واقعی سازی مساحت اراضی، شفافیت در اطلاعات و پاسخگویی دقیق به استعلامات از جمله مزایای صدور اسناد تک برگی است.

معتمدنیا تصریح کرد: اجرای طرح کاداستر با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، اقدام مهم و مؤثر دولت برای ثبت مالکیت اراضی ملی در این شهرستان محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.