رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: با اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری ورودی پرونده به دادگستری استان هفت درصد کاهش یافت.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری استان زنجان روز پنجشنبه در دیدار رئیس قوه قضاییه با قضات و کارکنان دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در شروع سال جاری ۱۵ اولویت دستگاه قضا از سوی قوه قضاییه اعلام شد، گفت: با اقدامات انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون ورودی پرونده به دادگستری استان هفت درصد کاهش یافت.تقلیل ورودی پرونده به دستگاه قضایی یکی از اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

وی گفت: رفع تداخل ۵۰ درصدی اراضی یکی دیگر از اقدامات انجام شده دادگستری استان بوده که دلیل اصلی پایین آمدن تعداد پرونده‌های قضایی در دادگستری استان است.

این مسئول قضایی با اشاره به کوتاه شدن زمان رسیدگی قضایی در استان، اضافه کرد:با توجه به تعیین اولویت‌های دستگاه قضا و اقدامات انجام شده کاهش ۲۲ درصدی زمان رسیدگی را در دادگستری استان از ابتدای سال جاری داشته ایم.

وی با اشاره به موضوع رسیدگی به امور زندان ها، گفت: سالانه ۶ هزار نفر وارد زندان‌های استان می‌شدند که با اقدامات صورت گرفته امسال به پنج هزار نفر کاهش یافته و همچنین کمترین میزان محکومین مهریه را در سطح کشور در استان زنجان داشته ایم و تعداد محکومین مالی نیز در استان خیلی اندک است.

صادقی نیارکی افزود: مجازات‌های جایگزین حبس در زنجان هشت درصد آرا را شامل می‌شود که در این زمینه رتبه برتر کشوری را داریم.

وی گفت: در زمینه حقوق عامه به خصوص در زمینه تغییر کاربری اراضی پنج هزار و ۲۰۰ پرونده تغییر کاربری را تعیین تکلیف کردیم و اقدامات خوبی در جلوگیری از برداشت غیر مجاز منابع آبی انجام شده که ۴۰ درصد کاهش حفر چاه غیرمجاز را در پی داشته است.

این مسئول با اشاره به رفع مشکل واحد‌های تولیدی استان، گفت: در این مدت، ۱۵ واحد تولیدی را به چرخه تولید بازگرداندیم و ۷۵ هکتار از اراضی معطل مانده در شهرک‌های صنعتی خلع ید و سه هزار میلیارد تومان به نفع دولت اعاده شد.

وی اظهار داشت: در خصوص اجرای فرامین هشتگانه مقام معظم رهبری نیز ۳۲ اقدام در استان اجرا شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.