صادرات روزانه ۳۵۰ تن پرتقال از مازندران

مرکبات مازندران امسال بازارپسندی مناسبی دارند و روزانه ۳۵۰ تن از این محصول به خارج از کشور صادر می‌شود

حسن عنایتی رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: قیمت فروش پرتقال در باغ‌های مازندران مورد رضایت باغداران نبود و با توجه به هزینه‌های تولید این نگرانی آن‌ها به حق است.

او افزود: دولت با چهار رویکرد عرضه مستقیم مرکبات در میادین میوه و تره بار پایتخت، خرید میوه شب عید، پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای خریداران عمده مرکبات و افزایش بازار‌های صادراتی با صفر شدن تعرفه صادرات مرکبات تلاش کرد تا نگرانی و دغدغه کشاورزان را کاهش دهد

عنایتی با بیان اینکه ۲۰ غرفه در تهران برای فروش مستقیم مرکبات مازندران اختصاص یافته است و تا ۲۰ غرفه دیگر نیز افزایش می‌یابد، گفت: خرید میوه شب عید نیز با مسئولیت سازمان تعاون روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در خصوص پرداخت تسهیلات به خریداران عمده مرکبات نیز گفت: اگرچه برخی از متقاضیان مشکلات بانکی برای دریافت تسهیلات دارند، اما روند پرداخت تسهیلات شروع شده است.

او وضعیت صادرات مرکبات امسال را مطلوب‌تر از سال‌های گذشته دانست و افزود: پرتقال‌های تولیدی مازندران امسال به لحاظ اندازه و کیفیت برای صادرات بسیار مطلوب و مناسب هستند.

عنایتی ادامه داد: سفارش‌های نیز برای صادرات مرکبات از کشور‌های حوزه خلیج فارس، دریای خزر و اوراسیا دریافت شده است که محموله‌های مرکبات به تدریج ارسال می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه این چهار رویکرد دولت سبب رونق بازار مرکبات و رضایت مندی باغداران خواهد شد از آنان خواست با توجه به پیش بینی هواشناسی و تهدید نکردن خطر سرمازدگی باغ‌های مرکبات از چیدن یکجای محصولشان خود داری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.