سردار حاجیان گفت: باید شخصیت حاج قاسم را شخصیت بین‌المللی بنامیم و مسئولیت سنگینی برای مستندسازان است که این نقش را چگونه به تصویر بکشند.

شانزدهمین جشنواره مستند ایران «سینماحقیقت» به دبیری محمد حمیدی مقدم از بیستم تا بیست‌وپنجم آذر ماه در پردیس سینمایی ملت درحال برگزاری است. 

سردار مهدی حاجیان، سخنگوی فراجا در خصوص برگزاری شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: یکی از وظایف بسیار ارزشمندی که مستندسازان به عهده دارند وظیفه روشن‌گری است؛ زیرا موضوع مستندسازی بر مبنای پژوهش و حقیقت‌یابی است. 

او ادامه داد: این مسئله امروز می‌تواند برای کشورمان خیلی مهم باشد. در این جنگ شناختی و عملیات روانی که حاکم است کشور‌های استعمارگر با این فنون و تجهیزات و تاکنیک‌ها به دنبال یک استعمار نو در ملت‌ها هستند. 

سردار حاجیان افزود: به نظر می‌رسد این نقش حقیقت‌یابی و نشان دادن یک فضای درست و صحیح از جامعه خود می‌تواند درست و اثر‌گذار باشد و در سطح ملی و جهانی مبنای هرگونه تغییر باشد؛ لذا این جشنواره دارای ارزش ماهوی بالایی است. 

سردار مهدی حاجیان گفت: ما امروز در این جشنواره شرکت کرده‌ایم که اعلام کنیم پلیس به عنوان یک نهاد مدنی و اجتماعی می‌تواند همکاری بسیار خوبی با جشنواره داشته باشد و هم می‌تواند حمایت کند و بستر را برای حضور مستندسازان فراهم کند. مخصوصاً در آسیب‌های اجتماعی که بتوانند لایه‌های پنهانی را تصاویر بکشند تا باعث بشود ما یک نقش آگاهی بخشی هم در این خصوص داشته باشیم. 

او در پاسخ به ساخت اثر «پاییز پنجاه سالگی» گفت: شخصیت بزرگی مثل سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی امروز برای کشور ما و منطقه و بین‌الملل می‌تواند یک اسطوه حسنه و یک الگوی مناسبی در برابر ظلم ستیزی باشد. 

حاجیان افزود: باید شخصیت حاج قاسم را شخصیت جهانی و بین‌المللی بنامیم و این بنظرم مسئولیت سنگینی برای مستندسازان و سینماگران است که این نقش را چگونه به تصویر بکشند و در واقع شخصیت بزرگ ایشان نیاز به کار بیشتری دارد. 

او افزود: همانطور که فرمانده اعظم کل قوا فرمودند این یک مکتب است برای تبیین مکتب بایستی کار بزرگی انجام دهیم و ما هم آماده همکاری برای این موضوع هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار