اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در سفر کاری خود به گیلان در نشستی قانون تجارت را بررسی کردند.

رییس مجمع نمایندگان گیلان و سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر ۳ روزه اعضای این کمیسیون و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به گیلان گفت: در نشست‌های فشرده تخصصی قانون تجارت پس از ۹ دهه بازنگری و اصلاح می‌شود.

سید کاظم دلخوش به اهمیت بررسی مشکلات و رفع نواقص لایحه تجارت اشاره کرد و گفت : برخی مواد قانونی لایحه تجارت برای سرمایه گذاران، تجار و صاحبان شرکت‌ها مشکلاتی در حوزه اقتصاد و روابط بین الملل به همراه دارد، که اصلاح لایحه تجارت پس از چندین دهه از تصویبش ضروری است.

وی گفت:‌‌ اعضای کمیسیون برای تسریع روند رسیدگی لایحه تجارت، بررسی جایگاه قانونی شرکت‌ها، رفع سریع مشکل سرمایه گذاران و بررسی بخشی از مشکلات استان در حوزه‌های مختلف نشست کاری خود را در گیلان برگزار کردند.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی هم در حاشیه این نشست با بیان اینکه اصلاح قانون تجارت از مجلس هشتم در دستور کار قرار داشت، افزود: پس از نشست‌های تخصصی بررسی لایحه تجارت تا چند روز آینده اصلاح لایحه جدید تجارت به صحن علنی مجلس فرستاده خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفرآبادی با اشاره به حجم مواد لایحه و اصلاحات جدید افزود: امیدواریم اجرای این لایجه جدید از مجلس یازدهم عبورکند و با بررسی شورای نگهبان تصویب شود.

وی تصویب لایحه جدید تجارت را گامی مهم در تسهیل و تسریع سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی کشور دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.