فرماندار خوسف گفت: باید زنجیره صنعت شهرستان در کنار فعالیت های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی رشد کند.

ایمانی فرماندار شهرستان خوسف در نشست با سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که با حضور جمعی از مدیران استانی و شهرستانی و فعالین اقتصادی شهرستان در کارخانه شمش چدن شهرستان برگزار شد گفت: ایجاد زنجیره صنعت شهرستان در امتداد فعالیت‌های کشاورزی، دامداری و صنایع دستی ضروری است.

او با بیان توانمندی‌های شهرستان در عرصه کشاورزی از جمله گل نرگس و عناب افزود: بازار فروش خاصی برای محصولات شهرستان فراهم نشده و اگر زنجیره صنعت در ادامه فعالیت‌های کشاورزی شهرستان فراهم شود، ارزش افزوده و تولید مضاعف درآمد ویژه‌ای را برای شهرستان به ارمغان می آورد.

ایمانی با معرفی شهرستان خوسف و بیان ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و میراث فرهنگی شهرستان عنوان کرد: به رغم ظرفیت‌های فراوان، حداقل زیر ساخت‌ها برای شکوفایی بخش صنعت فراهم نشده و این شهرک با وجود نزدیکی به مرکز استان از حداقل امکانات محروم است.


بیشتر بخوانید


فرماندار شهرستان خوسف با اشاره به نیاز به آب، معابر و روشنایی بر ایجاد پست ۱۳۲ کیلو وات برق برای این شهرک تأکید کرد.

او به فعالیت ۵ معدن طلا و ظرفیت‌های معادن در شهرستان اشاره کرد و گفت: امکان فعال شدن معادن بیشتری نیز در این شهرستان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه به این شهرستان است.

ایمانی ۴۰ واحد معدنی، ۲۱ واحد صنعتی و ۶۱۵ واحد صنفی را ظرفیت‌های بسیار خوبی در شهرستان دانست و ادامه داد: شکوفایی این ظرفیت‌ها از توان شهرستان و استان ساخته نیست و توجه ویژه مسئولین از مرکز را می‌طلبد.

فرماندار شهرستان خوسف اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های این شهرستان می‌توان این منطقه را به قطب اقتصادی، نه تنها در خراسان جنوبی و شرق کشور، بلکه در کل کشور تبدیل کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.