مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : برای این استان جذب و استخدام بیش از ۱۵۰ نفر پرستار برای فعالیت در مراکز درمانی پیش بینی شده است.

رضا پورمیرزا مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : از مجموع سهمیه کل کشور برای جذب پرستار، سه تا چهار درصد به استان کرمانشاه اختصاص یافته است که امیدواریم کار جذب این تعداد تا آخر امسال محقق شود.

وی با بیان اینکه در این استان از سه هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی موجود هم اینک ۲ هزار و ۷۰۰ تخت فعال وجود دارد افزود: نسبت پرستار به تخت بیمارستانی در این استان عدد یک هست که این نسبت در مقایسه با میانگین کشوری ۱.۲، کمتر است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: باوجود اینکه استان در رشته پرستاری با کمبود مواجه است، ولی جزو استان‌هایی در کشور به شمار می‌رود که نسبت تخت به پرستار آن در حد قابل قبولی قرار دارد.

پورمیرزا با بیان اینکه کمبود تعداد پرستار در استان با استفاده از نیرو‌های طرح جبران شده است یادآور شد: طی سال گذشته و امسال در مجموع ۹۲۰ نفر نیرو در قالب طرح در رشته پرستاری در استان جذب و بکارگیری شده اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه وجود دانشکده‌های پرستاری دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان سنقر و مجمع عالی سلامت شهرستان اسلام آباد در رشته پرستاری و هوشبری اتاق عمل بصورت غیرمتمرکز و بومی‌گزینی در استان در حال فعالیت است که توانسته است تا حدود زیادی از طریق طرح نیرو‌های انسانی بصورت موقت نیاز‌های استان را به این رشته پاسخگو باشند.

پورمیرزا تاکید کرد: در سال گذشته در مجموع ۷۰۰ نفر پرستار بصورت استخدامی و ۵۰۰ نفر در قالب طرح جذب مراکز درمانی استان شده اند و برای امسال نیز جذب ۴۲۰ نفر نیرو در قالب طرح انجام شده است.

وی با قدردانی از خدمات شبانه روزی جامعه پرستاری استان در خدمت رسانی به مردم به ویژه در ایام شیوع کرونا افزود: این استان در دوران پاندمی کرونا پنج شهید مدافع سلامت را تقدیم کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.