کشتار انسان‌های مظلوم، ثمره تقلید از غرب

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ثمره تقلید از غرب این است که انسان‌ها و مسلمانان بی گناه در دنیا کشتار شوند.

آیت الله عبادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بیرجند گفت: بیگانگان و جوامع غربی همواره مروج خشونت در جهان بوده و غارت و چپاول کرده اند و تقلید کورکورانه از غرب نتیجه اش تباهی و کشتار انسان‌های مظلوم و مسلمانان می‌شود.

او با بیان اینکه خدمت به خلق و پرهیز از خشونت باید سرلوحه امور قرار گیرد افزود: لذت انسان در خدمت به مردم است و امثال سردار دل‌ها و شهدا کسانی بودند که با انسانیت خدمت می‌کردند.

آیت الله عبادی با بیان اینکه وظیفه خود را در مقابل نسل جدید باید به درستی انجام دهیم تصریح کرد: اگر در حوادث اخیر برخی در جبهه دشمن قرار گرفتند به دلیل این است که نتوانستیم آگاه سازی کنیم و چهره خشونت آمیز دشمن را نمایان کنیم.

امام جمعه بیرجند همچنین از حضور رئیس جمهور متدین و مردمی و وزرای هیئت دولت در استان قدردانی کرد و گفت: دولت جدید دولتی متدین و درستکار، مردمی و شجاع در مقابل بیگانگان است و این برای مردم ما بسیار خوب است.

او با تأکید بر وحدت حوزه و دانشگاه نیز افزود: جداسازی حوزه از دانشگاه، کار استعمار است و وحدت حوزه و دانشگاه به این معنی است که این نوع وحدت باید وحدتی حقیقی باشد.

آیت الله عبادی با بیان اینکه علم از اسلام است و این مسلمانان بودند که دنیا را مفتخر به علم کردند گفت: بیگانگان همواره به فکر غارت کشور مسلمانان بودند، آن‌ها را به انزوا بردند و علوم و کتب مسلمانان به ویژه آثار مکتوب ایران را به غارت بردند.

امام جمعه بیرجند عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی به اصل خودمان برگردیم.

او گفت: باید قدم‌های جدی در راه علم و حقیقت برداریم و جایگاه علمیمان، در حوزه و دانشگاه احیا شود.

برچسب ها: نماز جمعه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار