امام جمعه موقت یزد:

رشد علم و پیشرفت در ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی است

حجت الاسلام محمدی گفت: ایرانی‌ها در تمام طول تاریخ ثابت کردند که در حوزه علم و فلسفه سرآمد هستند.

حجت الاسلام سید ناصر محمدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با گرامیداشت ۲۷ آذر، روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: حوزویان و دانشجویان، دو بال ترقی کشور به شمار می‌آیند. 

او با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه هر دو کنار هم هستند، افزود: مسائل اخلاقی و ایمانی و همچنین علم و ترقی باید در کنار هم باشند و این دو پایگاه در راه اعتلای ایران اسلامی مستحکم‌تر از همیشه تلاش کنند.

امام جمعه موقت یزد تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب، پادشاهان با خودکامگی و عیاشی چیزی از علم و ترقی درک نمی‌کردند، اما با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، پیشرفت و آبادانی با تحقق آزادی، نشات گرفت.

او با بیان اینکه رشد علم و پیشرفت در ایران ۱۱ برابر متوسط جهانی است، ادامه داد: ایرانی‌ها در طول تاریخ ثابت کردند که در حوزه علم و فلسفه سرآمد هستند، همچنان که دانشجویان و دانشگاهیان، کشور را بر بام پیشرفت و ترقی نشاندند.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۷ آذر روز جهانی بدون خشونت اظهار داشت: کسانی که شعار پرهیز از خشونت سر می‌دهند، به شعار‌های خود عمل نکرده و سالی چند هزار نفر از مردم توسط پلیس آمریکا کشته می‌شوند.

او با نگاهی به حوادث ماه‌های گذشته گفت: ما گرفتار و قربانی خشونت هستیم، چرا که با نگاهی به جریانات اخیر می‌توان فهمید چگونه نیرو‌های امنیتی و بسیجی را به فجیح‌ترین شکل ممکن به شهادت می‌رسانند.

امام جمعه موقت یزد با قدردانی از استقبال باشکوه مردم از پیکر مطهر ۱۵ شهید گمنام در این شهر خاطرنشان ساخت: شهدا عزت، شرف و مبنای قدرت ما هستند و نباید هیچگاه آنان را از یاد ببریم و تا آخر عمر مدیون خون شهدا هستیم.

حجت الاسلام محمدی به ۲۵ آذرماه روز تحقیق و پژوهش اشاره کرد و گفت: بیش از دو دهه است که دانشمندان، دانشجویان و علما در کشور عزیزمان تحقیق و پژوهش را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.