بیش‌از هزار روستای سیستان و بلوچستان آبرسانی خواهد شد.

مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت:  سیستان و بلوچستان ۲۰ سال است که درگیر خشکسالی بوده و سه سال است که حقابه هیرمند از سوی کشور همسایه تامین نشده با این شرایط ما کمترین قطعی آب و برق را در این استان داشتیم.

مدرس خیابانی افزود:وزارت نیرو در قالب طرح جهاد آبرسانی؛ اقدام برای آبرسانی به هزار و ۷۵۱ روستای متعلق به سیستان و بلوچستان را آغاز کرده است که ۱۵۵ روستا تا کنون انجام شده است اگر کمبود منابع مالی نداشتیم امسال ۵۰۰ روستا را آبرسانی می کردیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با ایجاد خطوط انتقالی که برای روستاها انجام دادیم ۶۲۰ روستا از منابع دیگری به آب آشامیدنی وصل شده و ۱۵ هزار متر معکعب به ظرفیت شیرین سازی آب شهر زاهدان اضافه شده است.

وی ادامه داد ۱۳۵ حلقه چاه در نقاط مختلف استان حفر کردیم که روستاها به صورت سقایی آبرسانی نشوند و اینها باعث شد که شاخص آبرسانی روستایی افزایش یابد.
وی ادامه داد: همچنین آبگیری سد شهری کور انجام شده و از محل چاه‌های ژرف هزار و ۶۰۰ متر مکعب آب شیرین سازی و به شبکه روستایی منطقه سیستان تزریق می‌شود.
مدرس خیابانی افزود: سه چاه ژرف در سیستان به آب رسیده و ۴۰ لیتر بر ثانیه میزان آبدهی آن است و یک‌هزار و ۶۰۰ متر مکعب آب از این چاه‌ها شیرین و به شبکه روستایی منطقه تزریق می‌شود.
وی ادامه داد: برای حل مشکل آب سیستان باید حداقل ۱۰۰ تا ۱۵۰ حلقه چاه ژرف دیگر در این منطقه ایجاد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان دارای چهار فصل است و تنها چیزی که مانع پیشرفت آن می‌شود مساله کم آبی است.
حسین مدرس خیابانی افزود :سیستان و بلوچستان تنها استانی است که محل تولید میوه‌های گرمسیری است و هیچ جای ایران تولید موز ندارد .

وی ادامه داد در زرآباد این استان درختان موز کاشته شده و سالانه تولید موز داریم و میوه های گرمسیری انبه، پایای و آناناس نیز در این استان تولید و روانه بازار می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار