کشت قراردادی گندم چه مزایایی برای کشاورزان دارد؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مزایای کشت قراردادی گندم برای کشاورزان استان را تشریح کرد.

سید علی معتمدی پور گفت: طرح کشت قراردادی از جمله برنامه‌های کلیدی دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان است که در آن کشاورزان استان از مزایای مختلفی بهره‌مند می‌شوند.

او افزود: مهمترین محصول راهبردی که در دستور کار دولت قرار دارد، گندم است که در قالب طرح کشت قراردادی، افزایش تولید آن در اولویت قرار گرفته است.

معتمدی پور می‌گوید: این طرح مورد حمایت دولت قرار گرفته است و بر اساس آن به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۰۰ تومان بلاعوض به کشاورزان استان داده می‌شود.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد؛ بیمه محصولات کشاورزی از جمله برای گندم آبی و تسهیلات ویژه‌ای به کشاورزان اعطا خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: به همه کشاورزان استان توصیه می‌شود به مراکز جهاد کشاورزی و مدیریت‌های شهرستانی و خانه‌های ترویج جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از راهنمایی‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استفاده کرده و باید کشاورزان استان سطح زیر کشت مزارع خود را ثبت کنند تا از این مزایا بهره ببرند.

در کشت قراردادی بذر، کود، سم و بیمه محصولات کشاورزی توسط طرف قرارداد تامین و پس از برداشت و تحویل محصول از مطالبات کشاورزان کم می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.