مسئول سر محیط بانی بخش ارژن گفت: سه متخلف که اقدام به قطع درختان بلوط در منطقه ارژن می‌کردند دستگیر و روانه زندان شدند.

عباس راستی گفت: سه نفر متخلف که در این منطقه اقدام به قطع درختان بلوط می‌کردند توسط محیط بانان این منطقه شناسایی و دستگیر شدند.

مسئول سر محیط بانی بخش ارژن گفت: از این افراد دو دستگاه خودرو پیکان و نیسان نیز کشف و ضبط شد.

راستی تاکید کرد: علاوه بر خودرو‌های کشف شده اره برقی به همراه سه شارژر نیز از این افراد کشف شد.

به گفته سرمحیط بان بخش ارژن این افراد پس از دستگیری به شعبه ١١ بازپرسی دادگستری استان فارس تحویل داده شدند.

این مقام مسئول گفت: افراد متخلف هر کدام محکوم به پرداخت ٢٠٠ میلیون تومان وثیقه شده و علاوه بر آن به زندان نیز منتقل شدند.

راستی تاکید کرد: جرائم سنگین از جمله موارد قانونی است که توسط ضابط قضایی برای این افراد اعمال شده است و این افراد را محکوم به پرداخت جریمه نقدی به خزانه دولت میکند.

همچنین محیط زیست طی نامه‌ای از مقامات قضایی خواسته است تا ۲۱۵ میلیون تومان جریمه محیط زیستی توسط متخلفان به خزانه دولت واریز شود.

کشف و ضبط ۳ قبضه اسلحه شکاری در شروع شکار در ارژن

مسئول سر محیط بانی منطقه حفاظت شده ارژن از کشف چندین قبضه سلاح شکاری و دستگیری یک شکارچی متخلف در این بخش خبر داد.

راستی با اشاره به دستگیری متجاوزان به محیط زیست این منطقه گفت: پس از بررسی و پایش مستمر و شبانه روزی تمامی نیرو‌های محیط بانی در بخش ارژن شاهد کشف و ضبط سه سلاح شکاری در این منطقه بودیم.

اوگفت: این سه سلاح شکاری به همراه چند فشنگ سوزنی در منطقه زنگنه دشت ارژن کشف شد، که شامل یک اسلحه دو لول سوار شکاری با چند فشنگ سوزنی که از متخلف، در حال شروع به شکار کشف و ضبط شد.

راستی تاکید کرد: طی هفته اخیر نیز یک اسلحه تک لول شکاری به همراه چند فشنگ از بخشی از منطقه دشت ارژن از متخلف، در حال شروع به شکار همراه با مدارک خاطی کشف و ضبط شد.

طی همین بازه زمانی یک قبضه اسلحه غیر مجاز شکاری ساچمه زنی ترکیه ایی در حاشیه رود خانه چهل چشمه در شروع به شکار کشف و ضبط شده است.

مسئول سر محیط بانی منطقه حفاظت شده ارژن ادامه داد: در کنار موارد ذکر شده همچنین یک نفر شکارچی متخلف به همراه یک لاشه اردک سر سبز و قطار فشنگ به همراه خودرو و کلیه مدارک دستگیر و به مقام قضایی تحویل داده شد.

به گفته او این فرد هم دست مسلحی داشته که پیش از حضور محیط بانان از منطقه متواری شده و یگان حفاظت محیط زیست همچنان به دنبال شناسایی و دستگیری او است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار