رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ایلام:

نصب حفاظ ایمنی بر روی کامیون‌ها و کامیونت‌ها الزامی شد

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ایلام از الزامی شدن نصب حفاظ ایمنی بر روی وسایل نقلیه کامیون و کامیونت توسط مالکان آنان خبر داد.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی، رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: در اجرای مصوبات نشست ۱۲۴ کمیسیون ایمنی راه‌های کشور و باهدف پیشگیری از سوانح ترافیکی و جاده‌ای مالکان ناوگان باربری ملزم به نصب حفاظ ایمنی بر روی دستگاه‌های خود تا پایان آذر ماه می‌باشند.

وی اضافه کرد: در صورت عدم نصب حفاظ توسط رانندگان وسایل نقلیه یادشده و تردد آن‌ها در محور‌های برون شهری ضمن اعمال قانون رانندگان آن‌ها از ادامه تردد شان در محور‌ها توسط همکاران بنده مستقر در پلیس راه‌ها و جاده‌های استان جلو گیری بعمل می‌آید.

رئیس پلیس راه استان ایلام خاطرنشان کرد: اگر چه عامل خطای انسانی در بروز تصادفات نقش دارند، اما در این میان نقش خود رو‌هایی نظیر کامیون‌ها و کامیونت‌ها که به دلیل بلند بودن شاسی و ساختار آنان و عدم نصب حفاظ ایمنی در جلو، عقب و طرفین نقش پر رنگ تری در تصادفات جاده‌ای دارند.

سرهنگ کهزادی در پایان بیان کرد: در مرحله اول این طرح کامیون و کامیون‌های بالای ۵ سال ساخت بعنوان گروه هدف تعیین گردیده و رانندگان وسایل نقلیه ملزم به اجرای این مصوبه در راستای مهار و پیشگیری از تصادفات می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.