تعطیلی واحد‌های تولیدی خط قرمز استانداری

استاندار کرمانشاه تعطیلی واحد‌های تولیدی را خط قرمز اعلام کرد و به دستگاه‌های خدمات‌رسان هشدار داد بدون هماهنگی با استانداری نسبت به قطع هیچکدام از خدمات خود به بنگاه‌های اقتصادی اقدام نکنند.

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه امروز (۲۶ آذر) در جلسه صد و دهم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، با بیان اینکه هیچکدام از دستگاه‌های خدمات رسان نباید بدون هماهنگی با استانداری خدمات خود را به واحد‌های تولیدی قطع کنند، گفت : هرآنچه که منجر به تعطیلی یک واحد تولیدی شود، خط قرمز ما است.

وی رعایت الگوی مصرف در واحد‌های تولیدی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اینکه اعلام می‌کنیم ارائه خدمات به هیچ واحدی قطع نشود به این معنا نیست که واحد‌ها مصرف صحیح انرژی را در برنامه نداشته باشند.

امیری مقدم مدیریت مصرف انرژی را در دستگاه‌های اجرایی ضروری دانست و تاکید کرد: باید نظارت جدی بر نحوه مصرف انرژی و خصوصا گاز در ادارات و کارخانجات صورت گیرد.

وی اضافه کرد: هر دستگاه یا بخشی که ساعت کاری آن ۱۵ تمام می‌شود، باید از یک ساعت قبل سیستم گرمایشی خود را خاموش کند و صبح روز بعد دوباره استفاده از آن را از سربگیرد.

استاندار کرمانشاه از مصرف بالای انرژی در ایران و به تبع آن کرمانشاه نسبت به کشور‌های پیشرفته یاد کرد که ناشی از پایین بودن قیمت انرژی است و افزود: لازم است به سمت مصرف هوشمند انرژی برویم.

موضوع دیگری که استاندار کرمانشاه بر آن تاکید کرد تعیین تکلیف بدهی بنگاه‌های اقتصادی به بانک‌ها در عین همراهی و مساعدت با این واحد‌ها بود و افزود: اگرچه رویکرد اصلی ما تعامل با بنگاه‌های اقتصادی است، اما نباید این فرهنگ جا بیفتد که اگر یک واحدی تسهیلات گرفت به فکر بازپرداخت آن نباشند.

امیری مقدم افزود: واحد‌هایی که از گذشته تسهیلات دریافت کرده و امروز کار نمی‌کنند و پولی که برای اشتغال و کارآفرینی دریافت کرده را در جای دیگری هزینه کرده‌اند، باید پاسخگو باشند.

وی بر لزوم تعیین تکلیف همه مجوز‌هایی که برای تخصیص آب در حوزه صنعت، کشاورزی، گردشگردی و ... صادر شده، اما اکنون مورد استفاده نیست هم ظرف ۱۵ روز آینده تاکید و دستگاه‌های مربوطه را ملزم کرد نشستی در این زمینه برگزار کند.

استاندار کرمانشاه به مدیران استان اعلام کرد با توجه به در پیش بودن فصل بودجه، روز‌های اول هفته را به پیگیری مباحث بودجه ۱۴۰۲خود در تهران اختصاص بدهند و به هیچ عنوان دست خالی برنگردند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.