مردم در حال خرید برای شب یلدا هستند و ۳۵ تیم نظارتی نیز در خراسان جنوبی، مشغول نظارت بر بازارند.

هرچه به شب یلدا نزدیک‌تر می‌شویم، بازار خرید‌ها هم داغ‌تر می‌شود.

مردم هم اکنون در حال خرید هستند و فروشنده‌ها هم هوای جیب مردم را دارند و با مشتریان راه می‌آیند.

تیم های نظارتی صنعت و معدن هم در قالب طرح نظارتی ویژه شب یلدا از دیروز تا یک دی در بازار حضور دارند و با رصد قیمت‌ها و بازرسی از بازار، جلوی بروز تخلفات را می‌گیرند.

از خرید مردم تا هواداری فروشندگان

یکی از شهروندان بیرجندی که در بازار روز غفاری بیرجند مشغول به خرید بود گفت: برای شب یلدا می‌خواهم میوه به خصوص انار تهیه کنم.

او افزود: در این شب مهمان داریم و باید از الان تدارک ببینیم که هم میوه باکیفیت تری گیرمان بیاید و هم میوه با قیمت مناسب‌تر تهیه کنیم.


بیشتر بخوانید


یکی از فروشندگان میوه در بازار بیرجند نیز عنوان کرد: انار میوه غالبی است که به فروش می‌رسد و قیمت آن هم از ۱۵ هزار تومان به بالا است.

او ادامه داد: بازرسی از بازار هم انجام می‌شود و ما هم با اعمال تخفیف، هوای مردم را داریم.

فعالیت ۳۵ تیم بازرسی صمت در بازار

تهوری معاون بازرسی و حمایت مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با توجه به نزدیک شدن به آیین سنتی شب یلدا و افزایش تقاضای خرید برای برخی از گروه‌های کالایی از جمله انواع آجیل، شیرینی، میوه و تره بار و سایر اقلام مصرفی، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با همکاری بازرسان سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف بر شبکه عرضه‌ی کالا‌ها نظارت دارند.

او افزود: در این طرح ۳۵ تیم بازرسی صمت به همراه سایر دستگاه‌ها برای رعایت حقوق مصرف کنندگان بر بازار شب یلدا نظارت دارند.

تهوری بیان کرد: از تمامی فعالان صنفی و غیر صنفی و عرضه کنندگان تقاضا داریم با توجه به تشدید جرایم تعزیراتی نسبت به درج قیمت بر روی کالا، نصب نرخ نامه و نگهداری نسخه فاکتور کالای خریداری شده برای ارائه بازرسان اهتمام ویژه داشته باشند.

برچسب ها: شب یلدا ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.