از مریم رجوی و نازنین بنیادی گرفته تا مصی علی‌نژاد و رضا پهلوی، همگی مدعی‌اند که رهبر اپوزیسیون هستند.

 سال‌هاست که دعواهای فراوانی میان براندازان وجود دارد که اصلی‌ترین آن، این است که کدام شخص یا جریان، رهبری براندازان را در دست دارد؟

این روزها صحبت از انتخاب نازنین بنیادی به عنوان رهبر اپوزیسیون خارج نشین، در میان است. او صرفا ۲۰ روز اول عمرش را در ایران بوده و سپس تا حدود ۱۹ سالگی در لندن زندگی کرده و مانند بسیاری دیگر از چهره‌های اپوزیسیون، ادامه زندگی خود را در آمریکا می‌گذراند. سابقه اصلی فعالیت او نیز در حوزه رقص، بازیگری، رابطه با تام کروز و تلاش برای تحریم اقتصادی مردم ایران است.


بیشتربخوانید


بنیادی را می‌توان جایگزین مصی علی‌نژاد -که خود را تا چند روز پیش رهبر اپوزیسیون می‌خواند- دانست. این درحالی است که خود مصی هم فکرش را نمی‌کرد به این زودی تاریخ مصرفش تمام شود. نازنین بنیادی نه اولین مهره برای دعوای دائمی براندازن بر سر رهبری است و نه آخری. البته از همین ابتدای کار نیز تعدادی از اکانت‌های منتسب به براندازان، نسبت به انتخاب بنیادی به عنوان رهبر اپوزیسیون، مخالفت شدیدی نشان دادند.

نرگس ولی بیگی

نازنین بنیادی

شهرام همایون، وابسته به سلطنت طلبان که خود را از چهره‌های موثر در براندازی می‌داند، معتقد است عربستان و اینترنشنال به دنبال تجزیه ایران هستند و گفته بود که «شخصی جاه‌طلب مثل بن‌سلمان، نمی‌خواهد کشور قدرتمندی به نام ایران وجود داشته باشد». همایون به عربستان و شبکه اینترنشنال حملات تندی داشته و به نقل از حسن شریعتمداری، موسس شورای گذار به دموکراسی برای فردای براندازی، نقل کرده است که سعودی‌ها می‌خواهند «خوزستان را به عربستان ملحق کند». کارشناسی که همایون در برنامه خود با او مصاحبه می‌کرد، معتقد بود که عربستان، «اینترنشنال را برای سعادت ملت ایران تاسیس نکرده است». او می‌گوید که این تلویزیون‌ «بخشی از جنگ منطقه‌ای عربستان با ایران است» و از نظر عربستان و اینترنشنال، «ایرانی‌ها اصلا ملت نیستند» و «هدف اصلی آن‌ها نبود ایران قوی است». شهرام همایون در سخنانش به سایر براندازانی که ادعای نجات ایران و رهبری اعتراضات را دارند حمله کرد و به عنوان مثال خطاب به محسن سازگارا، یکی دیگر از چهره‌های برانداز و از کارمندان صدای آمریکا گفته بود که « خاک بر سر من اگر کسی مثل محسن سازگارا بخواهد ایران را نجات دهد»!

رضا پهلوی، کسی است که در میان براندازان بیشتر از همه خود را رهبر اپوزیسیون دانسته و در عین حال کم‌تر از همه مورد توجه قرار گرفته است. به عبارتی دیگر، ربع پهلوی را حتی خود براندازان هم جدی نمی‌گیرند. او در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۴۰۱، در سخنانش ادعای رهبری براندازان را داشت و مدعی بود که او جایگزین جمهوری اسلامی خواهد بود.

در واکنش به این ادعا، ۶ سازمان اپوزیسیون که به عنوان گروه‌های مهم براندازی شناخته می‌شوند، در بیانیه‌ای به رضا پهلوی حمله کردند. آن‌ها اعلام داشتند که او با «پروژه رهبرتراشی» به دنبال «مصادره اعتراضات به سود خود است».

رادیو فردا

بعد از این ماجرا، شبکه سعودی اینترنشنال هم به صف مخالفان ربع پهلوی پیوست و حملات شدیدی را نسبت به او انجام داد. مهدی فتاپور، کارشناس اینترنشنال، اظهار داشت که «مردم ایران هیچ جایگاهی برای رضا پهلوی قائل نیستند». علی افشاری، از دیگر چهره‌های برانداز نیز در شبکه سعودی اینترنشنال تصریح داشت که رضا پهلوی، «عامل ایجاد مشکل برای مخالفان جمهوری اسلامی است» و معتقد بود که او «جایگاهی برای دموکراسی قائل نیست» و «قصد دارد راه پدر و پدربزرگش را طی کند». افشاری معتقد است که شعار «رضا شاه، روحت شاد»، از سوی مردم نیست و ساخته لیدرهای سلطنت‌طلب است. علی جوانمردی نیز به دعوت اینترنشنال حاضر شد و در صحبت‌های خود خطاب به ربع پهلوی در واکنش به ادعای رهبری گفت که «دقیقا کی هستی؟»

خلال همین آشوب‌های اخیر، صوتی از سالومه سیدنیا، مجری شبکه منوتو که تلاش زیادی برای براندازی می‌کند و نقشی محوری برای خود قائل است، منتشر شد. سالومه، گزارشِ مصی علی‌نژاد در مورد آبان ۹۸ را زیر سوال برد و مدعی شد که «مصی با اشک‌هایش این اتفاقات را به نفع خود مصادره کرد». در این صوت سالومه به صراحت می‌گوید که مصی برای یک ویدئو، ۱۰ هزار پوند از کیوان بختیاری، یکی از مدیران ارشد شبکه منوتو، طلب کرده است و این باعث شد که «کیوان تازه متوجه شود که مصی چه کثافتی است»! و «فقط به پول فکر می‌کند». سالومه با فحاشی و عصبانیت نسبت به مسیح می‌گوید که با مظلوم‌نمایی، همه چیز را برای خودش مصادره می‌کند.

سالومه

مصی علی‌نژاد به مجله نیویورکر گفته بود که «من رهبر جنبش‌ها هستم». شاهین نجفی، خواننده ایرانی که سال‌ها پیش محضر ائمه اطهار(ع) اهانت کرده و امروز خود را بخشی از براندازان می‌داند، به مصی علی‌نژاد حمله کرده و هیچ جایگاهی برای او به عنوان رهبر جنبش قائل نشد. مصی بعد از آن که با حمله براندازان مواجه شد، سعی کرد ادعای خود را مبنی بر رهبری تکذیب کند و بگوید صرفا کمپین ساز است!

مصی علینژاد

روح الله زم که در اعترافاتش محوری تحت عنوان «فضای سیاسی خارج از کشور»، ترسیم می‌کرد، مدعی بود که «هر کس می‌خواهد کاری انجام دهد، باید با روح الله زم ببندد». او که خود را «رهبر اعتراضات سال ۹۶ می‌دانست»، مدعی بود که «پشتیبانی جریان‌های مختلف، از علی‌نژاد گرفته تا پهلوی»، با او بوده است و «همه با زم هماهنگ بودند». او در مورد امیر عباس فخرآور، یکی از چهره‌های معروف اپوزیسیون گفته بود که «یک هرزه سیاسی است»!

زم معتقد بود که رضا پهلوی یک «شخصیت پوشالی» دارد که به دنبال «عشق و حال خودش» است. زم در سخنانش در حالی که آزاد بود و در فرانسه حضور داشت، با تمسخر رضا پهلوی، او را شخصیتی بی‌عقل می‌دانست که «شب‌ها در خانه خودش سان می‌بیند»! زم در ادامه صحبت‌های خود معتقد بود که خود رضا پهلوی و فرح هم قبول دارند که «زم رهبر مخالفین است» و فقط من هستم که زمین بازی را می‌شناسم. او تصریح می‌کرد که «پهلوی می‌داند من قدرت دارم هرچه که آن‌ها ساخته‌اند را خراب کنم. آن‌ها بدون من نمی‌توانند (کاری انجام دهند)».

روح الله زم حتی به سراغ تخریب مصی علی‌نژاد هم رفته بود و اولین کسی بود که به صراحت اظهار داشت «مصی علی‌نژاد حقوق بگیر دولت آمریکاست».

در این بین گروه دیگری از دشمنان ایران حضور دارند که سایر براندازان در پشت صحنه ارتباط نزدیکی با آن‌ها دارند اما به قدری در میان افکار عمومی مردم ایران بدنام هستند که براندازان سعی می‌کنند در ظاهر فاصله خود را با آن‌ها حفظ کنند. منافقین که سال‌ها در ایران دست به جنایت‌های مختلف زدند، از حمله مسلحانه به مردم عادی گرفته تا بمب گذاری در نقاط عمومی شهر، چهره منفوری میان مردم ایران دارند و هیچ گاه جنایاتشان از ذهن مردم پاک نمی‌شود. بنابر این، با وجود آن که همه براندازان با منافقین در ارتباط هستند، سعی دارند در ظاهر، فاصله خود را با منافقین حفظ کنند. حتی علی کریمی که حاضر شد با اکثر براندازان همکاری کند، به مریم رجوی گفت «خفه شو» تا چهره خود را خوب نگه دارد. با این حال، مریم رجوی همچون مصی علی‌نژاد، ربع پهلوی و سایر چهره‌ها، خود را رهبر جریان دانسته و حتی ادعای ریاست جمهوری در دوران گذار را داشته است. اما او هم مانند سایر مدعیان رهبری بر اپوزیسیون، توسط خود براندازان جدی گرفته نشد. به قدری که حتی به او پاسخ هم ندادند! امروز منافقین به قدر بی‌آبرو هستند که اگر کسی بخواهد به براندازان توهین کند، بهشان می‌گوید آلبانی نشین!

مریم رجوی

حامد اسماعیلیون یکی دیگر از چهره‌هایی است که این روزها صحبت در مورد سپردنِ رهبری اپوزیسیون به او، در میان است. به خصوص بعد از آن که اولین بار جمعیتی محدود در تورنتو کانادا دور او جمع شد.

سایر جریان‌های برانداز همان گونه که با امثال ربع پهلوی و مصی علی‌نژاد در مورد رهبری اپوزیسیون رفتار کردند، به سراغ حامد اسماعیلیون رفتند. شبکه صدای آمریکا با تیتر «آیا حامد اسماعیلیون به دنبال کسب قدرت سیاسی است؟» به استقبال او رفت.

شاهین نجفی که امروز خود را عضو مهمی در جریان برانداز می‌داند، در ویدئویی در مورد رهبری حامد اسماعیلیون بر اپوزیسیون گفته بود که «هی نگید رهبر و این را از مغز خود بیرون کنید».

البته از آنجایی که حامد اسماعیلیون فعالیت‌های براندازانه خود را به تازگی علنی کرده و هنوز ارتباط او با سایر جریان‌های برانداز، در میان افکار عمومی مشخص نشده است، براندازان سعی دارند ضمن عدم نقد صریح او، از دادن نقش رهبری به اسماعیلیون خودداری کنند.

با این حال تاکنون مشخص شده است که کاوه شهروز، وکیل حامد اسماعیلیون، ارتباط نزدیکی با منافقین داشته است. همچنین طرح جلد کتاب حامد اساعیلیون که در سال ۹۳ منتشر شد، برگرفته از پایگاه اشرف منافقین بوده است. افشا شدن ارتباط حامد اسماعیلیون با منافقین، جایگاه او برای رهبری اپوزیسیون را تنزل داده است.

گاماسیاب

اما در این همه دعوا و بی‌اعتباری و اختلاف، تمامی براندازان در یک چیز اتفاق نظر دارند. و آن تحریم بیشتر مردم ایران است. از حضور روح‌الله زم در کنگره برای تحریم اقتصادی بیشتر و تلاش مصی برای تحریم حضور جوانان ورزشکار ایرانی در مسابقات بین‌المللی و تلاش حامد اسماعیلیون برای تشدید تحریم‌ها گرفته، تا نامه ربع پهلوی به کمیسیون حقوق بشر سازمان‌ملل برای اعمال تحریم‌های جدید و ناراحتی سالومه از اخباری که در خصوص مذاکرات منتشر می‌شود و حمیات نازنین بنیادی از تحریم‌ها در سازمان ملل.

علینژاد

نیاز به توضیح نیست که تحریم ایران، بیش و پیش از آن که به حکومت ضربه بزند، به مردم ایران به ویژه جوانان ضربه می‌زند. بماند آنکه مصی علی‌نژاد در مصاحبه با سی ان ان درخواست کرد که «مذاکره با ایران متوقف شود» تا تحریم‌ها باقی بماند، تا مردم تحت فشار باشند و چیزی برای ازدست دادن نداشته باشند و به خیابان بروند»!

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فراز
۰۳:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
خداروشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
همتون برید ب جهنم
Iran (Islamic Republic of)
سراج
۲۱:۵۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
البته توده مردم ما زرنگ تر از آن هستند که با قلاب چهار تا زند بدکاره به چاه سوریه سازی بیفتند. فقط به قدمت ایران نگاه کنند و بدانند مردم گول این چهارتا آدم منفور را نخواهند خورد. دوستی درست گفت انقلاب فواحش و برهنه ها... آدم های وقیحی هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
اصلا دعوا نکنید همتونو باهم اعدام میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
اصلا دعوا نکنید همتونو باهم اعدام میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ببینید چه خاکی به سرمون شده که چند تا معلوم الحالِ بی سواد اومدن برای یه کشور هشتاد میلیونی نسخه می پیچن و نظر میدن...
بعد یه عده بدتر از خودشونم شدن دم اونا و دارن کشور رو به هرج و مرج می کشونن..
بعد گروه سوم بدبخت تر از همه ی اینا از این دو تا گروه حمایت می کنن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه، آره به امید رهبری اپوزوسیون باشید البته خواب ببینید که ایران بیایید غلطی کنید، بهتون قول میدم اینا میمیرن میرن جهنم و آرزوی براندازی نظام رو به گور خواهند برد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خدا لعنت کنه بانیان این وضع رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
به امید خدا تو اقتصاد هم تجربه موفق نیروهای نظامی رو تکرار میکنیم و به کل دنیا و شرق و غرب نشون میدیم ایران بیشه شیران، یعنی چی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
هر موقع جرئت کردن ١٠٠ کیلومتری مرز بیان اون موقع حرف از تغییر حکومت بزنن. بزدل های خائن.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۸:۵۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
انقلاب اخیر انقلاب فاحشه ها بود و فقط مصی علینژاد مناسب این کار است!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ای ول...
عجب اسم با مسمایی انتخاب کردی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
توهم زده توهم زده برنداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اللهم اشغل الطالمین بالظالمین
خدایا ظالمین را به خودشان مشغول کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
هریکی ازاون یکی منزجرکننده تره اه اه اه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
این عربستان چیه داره کری می خونه فکر کردی چنتا کشور که به آنها داری شیر میدی بدبقط تو هم مثل ایران باش ببین چه بلایی به سرت در بیارن.تو حلقه بگوش آمریکا به اینها دلت رو بسته ای.تو که عددی نیستی در برابر بسیجی های ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
این غرب عجب جاروی کثافت جمع کن خوبی هست !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
علی کریمی رکورد دار سرعت در شوت کردن توپ قهوه ای به آینه اپوزسیون را در بین براندازان کسب نمود و بر اندازان باید حد اقل 3 ماه مشغول پاک کردن صورت خود باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
این فرچه دستشویی ، تازگی سری به آب داخل کاسه . . . زده است؟ چه خبر ، نجور سن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
جالبه تمام نظرات همه موافق اند اصلا نظر مخالف نیست کاش بجای اینکه بفکر دعوای اپوزیسیون انور آب بودی بفکر حل مشکلات خودمون بودیم البته اگه شما قبول داشته باشید که مشکلی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
۱۵:۵۴ اگر این شایعات رو نگی چی داری که بگی... خائن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
شما اگه به دنبال حل کردن مشکلات کشور بودی شعارتو عوض می کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
جناب نجفی ما هرچه در مغز خود گشتیم غیر از یک اسم چیزی از اسماعیلیون نیافتیم ، ها چرا قلعه تروریست های الموت که اکنون به البانی نق مکان کرده است را به خاطر آوردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
چرا گفته میشود منافقان ؟ شما اگر زاویه دید خود را با دشمنان ایران هسان سازی کنید ، ماندد آمریکا و عربستان و اپوزسیون ، منافقان می شود همان موافقان
اما موافق آمال دشمنان ملت و کشور ایران ، به این می گویند تحلیل و توضیح !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
تو کی هستی ربع پهلوی ؟
آخ فرچه تو کی بودی ؟ سالومه چکرش کردی ؟ با بمب اتحاری تو ، حالا باید فرچه چه شکلی شده باشد؟ لطفا دوستان کاریکاتور در این زمینه کمک کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اعدام و فیلترین نصف ایرانیها رو نا راضی کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ایرانیان همشون از اعدام آشوبگران راضی و خوشحالن.اونهایی که ناراحتن ایرانی نیستن بلکه کف پوش درب خانه بایدِن هستن.مرگ بر وطن فروشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
نصف رو چطور متوجه شدی؟!
توهم زدی مواظب باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اشتباه مثبت دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
بابا ....اداره آمار کی بودی تو .....
Iran (Islamic Republic of)
پوریران
۲۳:۴۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
البته اعدام نکردن ومماشات باخائنین واغتشاشگران وطن فروشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
شما از کجا خبر داری؟ چجوری محاسبه کردی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ما ایرانی ها خاک به دشمن پلید و نجس منافق و کومله و پان ترک و اپوزیسیون تروریست نمی دهیم .
ما ملت امام حسین ع هستیم و خادمی مثل ستارخان و باقرخان و میرزاکوچک خان و رییسعلی دلواری و رهبر فرزانه ای مثل آیت الله خامنه ای و .. هستیم .

نمی توانید ایمانی که خدا محک زده را شما از بین ببرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ما که راضی هستیم... از کجات این آمار رو درآوردی؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
این ربع پهلوی هم فکر کنم بدلی باشه ، باید از کارخانه ساختش اصالتش را پرسید چون حتی خود طرفداراش هم خیلی قبولش ندارند و فقط از او به عنوان اسپانسر استفاده می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
این شهرام همایون یک چیزیش میره ، او خوب می دونه واضحات را توضیح بده ، چطوری یره ، نجور سن ، کیفا احوالک ، باشی کاکه ، کاکو حالت بهتره ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خخخخ هیچکدوم ذره ای به فکر مردم ایران نیستن ان شاالله جوونامون درک کنن
Iran (Islamic Republic of)
جان‌جان
۱۴:۵۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مورچه چی هست که کله‌پاچه‌ش چی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
باالاخره مورچه که هست و می خواهد نقش دایناسور را برا غرب بازی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مرگ بر ضد ولایت فقیه
خدایا فرج مولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خوشحال شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
لاشخور ها فکر می کنند جمهوری اسلامی یک لاشه مرده است حالا سر آن با هم دعوا می کنند غافل از اینکه ۱۵ ساله هاشون هم آرزوی سقوط نظام مقدس جمهوری اسلامی را بگور خواهند برد چه برسد به کسانی که دهه شصت و هفتاد خود را دارند سپری می کنند که باید بجای خیانت بیشنر به کشور عزیزمان به فکر جواب خدا باشند که به چه دلیل اینهمه خیانت و جنایت و خرابکاری علیه کشور مظلوم ما روا داشتند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
توهم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
یقین داریم پشتیبان این انقلاب حضرت ولی عصر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
یا خدا ادم اینا رو میبینہ تھو میگیرہ
این پت ومتا چقدرم اعتماد بہ نفس دارن
الان ما اینجا منتظر یکی از شما اسگولھای خائن ھستیم
ارہ نشستیم منتطر شما بیاید کل مملکت بسپاریم دست شما خونخوارھا مزدور
ی مشت جنایتکار بی مغز کہ نونشون تو خون ملت میزنن میخورن
شماھا پاتون برسہ اینطرف براتون داریم ی بلایی بہ سرتون بیاریم کہ ابا و اجدادتون یاد کنید احمقھای مزدور
تو آغوش نجس ارباب ھمجسگراتون کہ خیلی سنگشو بہ سینہ میزنید بمونید با اعتقادات و منش کثیف شما سازگاری دارہ
خائنھای خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
پت و مت نشخوار کننده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
بدبخت های متوهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
الان که جام جهانی داره تموم میشه نوبت نیروهای امنیتی و نظامی ماست که حالی بهشون بدن، همین الانم دارن بعضی ها پیام میدن که فلان شخص رو تحویل میدیم یا رابطشون رو لو میدیم ولی به ماکاری نداشته باشین، اینا هم تاریخ مصرفشون تموم بشه خود آمریکا هم ولشون میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مطالبم خوبند. حیف است منتشر نشوند.
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۳:۳۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
شنگول و منگول و حبه ی انگور رفتن پیش آ گرگه. نقشه کشیدن همه با هم متحد بشن تا علیه مادرشون دست به حمله بزنند. داستان پسر نوح(ع) و زن لوط(ع). خر بخر در باخرز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اون آشغال مریم رجوی پاش برسه ایران مردم تکه پاره اش میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ز
۱۳:۱۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد ، گه دانه دانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
عنترین بنیادی فک کنم خوب باشه از ۵ سالگی آخه وقتی تو تلویزیون ایران می‌دیده ننه باباش گفت خون گریه میکردی خخخخخخ دشمنان ما رو انقدر خدا احمق آفریده که فکر کردن ملت مثل خودش گوش دراز هستن رضا جفتک زدن آفتاب مهتاب بالانس بزن هم خوبه البته نه ولش کن شبا خور خور میکنه مثل تراکتور بدرد نمیخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
بخت ایرانی جماعت سیاه که روسپی ها ی جاسوس ادعای رهبری ایران را داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ای منافقین بدبخت ننگ به نیرنگتان خون بندگان خدا میچکد از چنگتان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مگه امریکا نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
منافق = آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۳:۰۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
البته همه شخصیتهای فوق در یک موضوع وجه اشتراک دارند و آن :#خبث ولادت است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ای منافقین بدبخت بدا به حالتان . شما واقعا بی عاطفه و بی عقل هستید.ای بدبخت ها. بدا به حالتان که از کفا بدتر هستید‌ . ای بی عاطفه ها. خسر الدنیا و الاخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
همه جیره خواری بیش نیستند که نباشند اگر، مزدشان را قطع می کنند و البته مردم ایران هنوز نمرده اند که این کرم ها اظهار وجود کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ای منافقین تروریست و آدم کش کمی به کارنامه ی ننگین اعمالتان نگاه کنید. با چشم های کورتان نمی دیدید که چگونه شهید سلیمانی به مردم محبت می کرد؟! بدا بحالتان که امام فرمود: منافقین در ته جهنم هستند و از کفار بدترند. بدبخت ها کی می خواهید آدم شوید؟! شما از یک نعمت بزرگ محروم هستید و آن محبت و دوستی با خدا و مردم هست. بلاخره خواهید مرد بیچاره ها. ای منافقین ننگ به نیرنگتان. خون بندگان خدا می چکد از چنگتان. ای خدای بزرگ من چگونه بگویم که تو را و بندگانت را دوست دارم‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
چند سالی است که دانش آموزان در ماه رمضان، سختی درس خواندن را بهانه روزه خواری می کنند. لذا پیشنهاد می کنم که در ماه رمضان، مدارس تعطیل باشند و در عوض، از شهریور ماه به مدرسه بروند. به این ترتیب هم به عبادت می رسند و هم تعطیلات طولانی تابستان باعث فراموشی دانش آموزان نمی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
روزه داری را هم مسخره می کنند و دعوت به روزه خواری می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ممنونم از نظر مرتبط با مطلب که نوشتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
کاش yjc هریک از عکسهای این عوضیها رو که میگذاشت کنارش عکس یه شهید هم میگذاشت که دراوج جوونیبه خاطر وطن چطور جونشونا دادن اونم بی توقع !!
اونطوری شاید بعضیها بادیدن اون جوونها یه کم خجالت میکشیدن وشرم میکردن درمحضر شهیدانمون ! که الان گوش ندن بعضی به یه مشت مفت خور که اونور تو عشق وحالن و تو کشور باعث میشن با حرفهاشون و گوش کردن یه مشت احمق بازم دارن کشته میدن و شهید و...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
ما هرگز دست از حمایت حسین زمانمان دست برنمی داریم و رهبری شما یزیدهای این زمانه را نمی پذیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
کسی نیست فلفل تو دهنشون بریزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
به همین خیال باشید بی شرف ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خوبه خارج هم نخاله های جمهوری اسلامی رو جمع میکنه چون اینا به درد ایران که نمیخورن
Germany
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
تمامی تلاشها و اهداف این عناصرمرفه زندگی لوکس و شکم سیرهای خارج کشوری چیزی جزایجاد وحمایت اشوب اغتشاش و دامن زدن به ان در ایران نیست. اینان با حمایت های تشکیلاتی اطلاعاتی امریکا اسراییل سعی در احیای سناریوی سیا و موساد درتبدیل ایران به لیبی سوریه و عراق و با استفاده از مزدوران باصطلاح کرد خویش در صدد تجزیه ایران هستند. تلاش غرب درتشدید ایران هراسی٬ پخش اخبارکذب دروغ با ادعای پست و منفورانه دمکراسی در راستای تضعیف ایران به عنوان کشورقدرتمند صلح طلب منطقه خلیج فارس است. دمکراسی غرب وجه تمام عیار فاجعه های هیروشیما ناکازاکی جنگ ویتنام کودتا های نظامی در لاتین امریکا استعمارافریقا اسیا فلاکت کشاندن عراق افغانستان لیبی سوریه و حمایت های گسترده مالی ازعناصروسازمان های کودن و مزدور حامی این شکل دمکراسی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
معصیت درسته نه مصی نه معصومه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مصی نه معصومه علی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
کارمند ثبت احوال ناراحت نشو
Iran (Islamic Republic of)
هموطن
۱۵:۲۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
معصومه کلا قمی پولکی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
حتی استفاده از واژه رهبری برای یک تیتر خبری هم گنده تر از دهن کثیف ایناست!مگه رهبری مملکت مسخره بازیه این بی دینای بی دانش بخوان بشن رهبر ما!؟!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
عجب خر تو خری شده زندگییه این براندازا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
حالا ببینید اگر خدای نکرده مملکت افتاد دست اینا چه بلایی سرمون میاد. از سوریه بدتر میشیم . تکه تکه مون میکنند . بعد وسط دعوای اینا ، یکی مثل داعش وارد میشه و والسلام .
بتمرگید و با کشوری که امنیتش در حد بالاییه بسازید و از زندگی لذت ببرید هرچند که معتقدم تنها مشکل ما اقتصاد هست که انشاالله اینهم درست میشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
دوزاری های وطن فروش بی سواد و خیال پرداز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
این احمقها خودشون درآخر خودشونا هم لو میدن هم همدیگه را نابود میکنند !
جالبه جلو جلو دارند براخودشون چیها که تعیین نمیکنند خخخ
یه ضرب المثلی هست که میگه اول خرس رو بکش بعد پوستشو بفروش ! حالا کشور ما که بااین چند خائن تکونی نمیخوره و فقط براکشور هزینه درست میکنند ولی قدرت کشورمونا خوب میدونند و خودشونم میدونن اگه پاشونا یه کم بیشتر کج بگذارند از درخونه و بادیگارد و کلا تو کپسول بودن ، عین زم میبینی نشستن جلو دوربین تو کشور خودمون و دارند میگن غلط کردیم !
اما بازم به قول معروف اگه این تو سرشون زنها آب نداره برا اینها نون که داره و هی بیشتر وبیشتر یکی مثل سعودیها رو با همین حرفها و... باز میدوشن و اونم چه دوشیدنی !! هر قطره اشک تمساحشون میلون دلاری هست بعد از جلو دوربین میرن میگن و میخندن و مسخره میکنند یه مشت نادون تو کشور مارا که چطور با چند کلمه جوگیرشون کردن!
واقعا خاک بر سراون غرب زده ها و خائن ها که دل بستن به حرفهای این اشغالها که خودشونم با خودشون نمیسازن چه برسه بخوان با اغتشاشگران بعد بسازن !
Iran (Islamic Republic of)
شهروز
۱۱:۱۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
منظور از ربع پهلوی چیه دقیقا؟! داستان ربع چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
شما اینطوری حساب کن که به بعضی سلیبریتها میگن نیم لبریتی یا دولیبریتی که اصلا لیبریتی خالی هم نیستن چه برسه به نیم یا یک و دو ..خخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
رضا خان میر پنج =تمام پهلوی
آریامهر سابق =نیم پهلوی
رضا پهلوی دربدر =ربع پهلوی
دیگه خودت بقیه شو حساب کن...
سکه گرمی و...
صد صوتی و...
یک صوتی و...
طلا شکسته و دست دوم و طلای بدل و نقره جات و.....
بگیر یرو تا آخر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
سکه طلا در زمان شاهنشاهی را پهلوی می گفتند فامیل رضا شاه پهلوی بود بعد که تقسیم شد به نیم پهلوی تبدیل شد حالا که رسید به نوه ، حساب کن پهلوی که چهار تکه بشه ، می شود ربع پهلوی و روز به روز داره کوچک و کوچکتر می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
بدبخت ها تو توهم زندگی میکنند این جرثومه های فساد وکثیف ادعای گنده تر از دهنشان را دارند چقدر فلاکت زده هستن کسانی که دنباله رو این احمقای کودن هستن خدارا شکر که دشمنان این مردم وکشور را یه مشت کودن متوهم قرار داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
علی کریمی ادعای رهبری مردمو کرده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
غلط کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خخخ آدمو سگ بگیره ولی جو نگیره !!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خیلی بیجاکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مرگ بر علی کریمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
همشون یه مشت عقب مانده و بیشعورن.براندازان آشغال
Iran (Islamic Republic of)
وطن
۱۰:۴۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
خاندان و خودشان وطن فروشان واقعی هستند ، اینها باید به سزای اعمالشان برسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اینا کی هستن دیگه؟؟؟وقتی الان بهترین حکومت دنیا رو داریم نیازی به اینا نیست قطار پیشرفتم با سرعت نور در حال حرکته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
بح بح
میبینیم که آمریکا چقدر قشنگ داره همه این وطن فروش هارو مدیریت می‌کنه!!!!!
بهش کمی قدرت میده فوری هم تو دهنشون میزنه
خیلی شیک و تروتمیز داره مدیریت می‌کنه
الهی خدا رسواتون کنه
الهی آب خوش از گلوتون پائین نره
الهی با ذلت بمیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
اینا که با ذلت زندگی می کنند و در قلب مردم جایی ندارند پس نفرین لازم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
بی شرفا هم شما باعث شدید برجام رو بیخیال شده امریکا شماها وتندروهای داخلی
Iran (Islamic Republic of)
الناز ۱۶ ساله
۱۳:۲۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
آمریکا دنبال باج گرفتنه نه مذاکره ای که خودش زد زیرش
Austria
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
همه این اشخاض هر روز بیدار میشن جلوی آینه با خودشون خرف میرنن که من چه خوش گفتازم و خوش تیپ هستم! من حتما بقیه رو از سر راه ور میدارم و شاید یک پست کوچک به بقیه بدهم.!
اما ۹۹ در صدشان به درک اسفل خواهند رفت و رنگ خاک مقدس ایران را نخواهند دید. لاف زدن در غربت زوزه گو.......کشیدن در بازار مسگران است.
ملتی که این همه بها برای آزادی و استقلال سیاسی از دنیا داده ابدا بدام این اراذا نمافتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
واقعا که پول کثیف است
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۰:۱۱ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
شتر در خواب بیند پنبه دانه مرگ بر شما براندازان به خون شهدا قسم فکرایران رو داشته باشید مثل الان که در خیالتون بود خفه کردیم پاتون هیچ وقت به ایران نخواهد رسیدشغا لانی که منتظر تون بودن همه دستگیر وبعضیا به درک واصل شدن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۷ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
پول و قدرت چکارا میکنه......تف به شرفتون وطن فروشان.