مدیر امور بهره برداری شرکت گاز استان یزد گفت: آمار مصرف گاز یزدی‌ها با یک و هفت دهم میلیون متر مکعب افزایش، نسبت به دیروز به بیش از ۲۷ میلیون متر مکعب رسید.

صفوی مدیر امور بهره برداری شرکت گاز استان یزد با اشاره به اینکه با سرد شدن هوا این روز‌ها مصرف گاز هم روند تصاعدی به خود گرفته، گفت: پایداری جریان گاز برای مشترکان خانگی، تجاری و صنعتی هدف شرکت گاز استان یزد است. 

او ادامه داد: دیشب از افزایش حدود دومیلیون متر مکعبی مصرف گاز تقریبا دو درصد مصرف خانگی وتجاری افزایش مصرف داشته ایم و بقیه در بخش نیروگاهی و صنعت علی رغم اعمال محدودیت‌های فراوان بوده است و دیشب مصرف به ۲۷ میلیون و ۴۰ هزار متر مکعب رسید.

مدیر امور بهره برداری شرکت گاز استان یزد گفت: مجتمع‌های تجاری واصناف باید ده درصد مصرف را کاهش دهند و دمای ۱۸ درجه داشته باشند و بخاری‌ها تشعشعی آن‌ها نیز جمع آوری شد و استنکاف از این موضوع موجب قطع گاز آن‌ها و دوباره وصل شد. در بخش اصناف گشت‌هایی را هنوز داریم و پیامک صرفه جویی هم بطور انبوه برای آن‌ها ارسال شده است.

صفوی افزود:دربخش گلخانه‌ای ۳۶۰۰ مشترک داریم که روزانه سه تا سه ونیم میلیون متر مکعب گاز مصرف می‌کنند که در اوج مصرف هم آن‌ها گاز مصرف می‌کنند که با راه اندازی گشت‌هایی گلخانه داران را آموزش می‌دهیم.

او در ادامه با اشاره به مصوبه کمیته سوخت زمستانی استان گفت:گلخانه‌هایی که فاقدمجوز هستند، تعرفه گاز آن‌ها از کشاورزی به صنعتی تغییر می‌کند وهمچنین در مدت شش ماه براساس دستورالعمل جهادکشاورزی همه گلخانه‌ها باید نسبت به بهینه سازی مصرف گاز صرفه جویی کنندو اگر این مصوبه اعمال نشد تعرفه گاز آن‌ها از کشاورزی به صنعتی تغییر می‌کند.

مدیر امور بهره برداری شرکت گاز استان یزد گفت:در بخش صنعت محدودیت‌هایی در گاز کوره‌ها آجرپزی، نیروگاه برق و سرامیک اعمال کرده ایم تا بتوانیم جریان پایدار را برای سایر بخش‌های خانگی، اداری وتجاری داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.