سخنگوی ورزش و جوانان همدان گفت: «هادی سالم» و «کیوان محمودی» از این استان در فهرست داوران بین المللی ۲۰۲۳ بسکتبال کشور قرار گرفتند.

علیرضا صفی زاده گفت: این داوران مطرح بسکتبال استان همدان با قبولی در آزمون داوری فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا)، در لیست داوران بین المللی قرار گرفتند.

او گفت: هانیه شهدوست دیگر داور همدانی حاضر در این آزمون بود که موفق به اخذ نمره قبولی مدرسان فیبا نشد و البته بازهم این فرصت را دارد که در این آزمون شرکت کند.

سخنگوی ورزش و جوانان همدان گفت: سالم و محمودی هر ۲ اهل شهرستان اسدآباد از توابع استان همدان هستند و از این پس می‌توانند به صلاحدید فدراسیون جهانی بسکتبال در میادین مختلف بین المللی قضاوت کنند.

صفی زاده با اشاره به اینکه اسدآباد از شهرستان‌های مستعد کشور در پرورش داوران مطرح بین المللی است، گفت: هم اکنون این ۲ داور در بسکتبال و بیژن و پیام حیدری در فوتبال جزو داوران اسدآبادی فعال در لیست بین المللی هستند.

او در ادامه با اشاره به برگزاری دوره کشوری مربیگری درجه ۲ گفت: کلاس مربیگری درجه ۲ به میزبانی هیات بسکتبال شهرستان همدان اجرا شد.

سخنگوی ورزش و جوانان همدان گفت: ۲۱ مربی آقا و خانم از استان‌های همدان، کردستان و اصفهان به مدت یک هفته در این دوره مربیگری حضور یافتند.

صفی زاده گفت: مدرس این دوره مربیگری برعهده مهدی امیر آقاجان مدرس رسمی فدراسیون بسکتبال بود.

استان همدان دارای ۷۰ داور و مربی در رده‌های سنی مختلف بسکتبال کشور است.

منبع ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.