میرزاپور کشتی گیر خراسانی چندین بار در مسابقات کشتی محلی هندوستان گرز رستم را از آن خود کرد.

احمد میرزاپور ، قهرمان کشتی‌های سنتی ایران و جهان درباره عملکردش در سال‌های گذشته گفت: هندی‌ها برای کشتی سنتی خودشان ارزش زیادی قائل هستند و همین امر باعث شد که من در لیگ کشتی سنتی هند شرکت کرده و تا به اینجای کار ۱۲ مرتبه جایزه نمادین این مسابقات که گرز رستم است را از آن خود کنم.

او  افزود: این مسابقات در وزن آزاد یا همان سنگین وزن برگزار می‌شود و مردم هندوستان استقبال زیادی از این رشته سنتی خودشان دارند.

این ورزشکار  ادامه داد: من در کشتی سنتی کشور ترکیه موسوم به کشتی روغنی هم دو بار توانستم عنوان قهرمانی را کسب کنم.

 میرزاپور بیان کرد: در کشتی زورخانه‌ای نیز در سال ۹۲ صاحب بازوبند پهلوانی کشور شدم و مدتی از این مسابقات به دور بودم می‌خواهم بار دیگر در این رقابت‌ها شرکت کنم و برای خراسان افتخارآفرین باشم.

او با اشاره به اینکه مردمان هند علاقه زیادی به رستم دستان پهلوان حماسی شاهنامه فردوسی ایران دارند تصریح کرد: احتمال می‌دهم به علت ورود نادرشاه افشار به هند فرهنگ ایرانی و پهلوانی وارد این شبه قاره شده است.

این کشتی گیر با بیان اینکه در رشته سرکل کبدی هم دو برنز جهانی در کارنامه خود دارد، اظهار کرد: من در مسابقات کشوری کشتی چوخه که ورزش نیاکان ما در خراسان بزرگ محسوب میشود، پارسال و امسال قهرمان و صاحب شال طلایی شدم و از این بابت خرسند هستم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم پهلوان بهامیدخدامدال المپیک طلابگیری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
دمتگرم ایکاش صدا سیما این فیلم های بچه های عزیز مان در مسابقات که برنده می شوند را در شبکه های داخلی پخش کنند برادر موفق باشی