چوب آلات ورودی به کارخانه‌های تولید ام دی اف در اردبیل کنترل می‌شود

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: با استقرار یگان حفاظت منابع طبیعی چوب آلات ورودی به کارخانه‌های تولید ام دی اف استان کنترل می‌شود.

محمود قلی زاده گفت: با استقرار یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان در مبادی ورودی کارخانه‌های تولید ام دی اف استان چوب آلات ورودی به این کارخانه‌ها کنترل می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: بر اساس دستور دادستان مرکز استان بمنظور جلو گیری از قاچاق چوب آلات جنگلی و بدون مجوز اکیپ‌های ثابت یگان حفاظت منابع طبیعی در مبادی ورودی کارخانه‌های تولید ام دی اف استان مستقر شده و چوب آلات ورودی به این کارخانه‌ها راکنترل و مورد بررسی قرار می‌دهند

قلی زاده افزود: حمل چوب گونه‌های مختلف درختان جنگلی و غیرجنگلی، بدون اخذ مجوز از این اداره کل ممنوع است و حمل و نقل آن‌ها منوط به اخذ مجوز از سوی منابع طبیعی است. در این راستا محموله‌های غیرمجاز به نفع دولت ضبط می‌شوند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل بیان کرد: براساس ضوابط و مقررات، حمل چوب باغی نیز نیازمند دریافت مجوز است که اگر این جابه‌جایی در محدوده هر استان باشد، صدور مجوز برعهده رییس اداره شهرستان و خارج از محدوده استان برعهده اداره کل منابع طبیعی و آبخیرداری استان است.

قلی زاده افزود: برای شناسایی چوب‌های شخصی از چوب‌های قاچاق لازم است مردم برای حمل چوب درختان زمین شخصی یا باغ خود از منابع طبیعی مجوز بگیرند و درصورت مشاهده برداشت غیرمجاز و قطع درختان جنگلی در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۵۰۴ و ۱۳۹ بصورت شبانه روزی مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی مطلع سازند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.