رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان گفت : گوشت مرغ تولید شده در زنجان همچنان مازاد بر نیاز است.

حسنی رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه با افزایش میزان عرضه مرغ در بازار استان، میزان خرید توسط مردم در روز‌های اخیر ۲۰ درصد نسبت به روز‌های گذشته افزایش یافته است، گفت: مرغ تولید شده در استان همچنان مازاد برنیاز است.

وی افزود : در پی افزایش جوجه ریزی و عرضه مرغ گرم در بازار، شهروندان زنجانی برای حمایت از مرغداران و برای پیشگیری از ضرر و زیان به فعالان این صنف طی روز‌های گذشته خرید مرغ را افزایش دادند.

حسنی با اشاره به پایین بودن قیمت مرغ گرم از نرخ مصوب اعلام شده و نیاز برای خرید و ذخیره‌سازی آن توسط شهروندان برای مصرف روز‌های آتی افزود: مصرف روزانه مرغ در استان ۴۵ تا ۵۰ تن است که در هفته گذشته این مقدار به ۶۰ تن هم رسید که نشان از افزایش خرید مردم داشت.

حسنی اضافه کرد: از طرف دیگر ، توانستیم مازاد بر نیاز استان را با هماهنگی کشتارگاه‌ها و افراد فعال در این حوزه به سایراستان‌های پر مصرف ارسال کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: هم اکنون ۳۱۰ واحد پرورش طیور اعم از مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گزار و بوقلمون در استان فعالیت دارد که از این تعداد ۲۳۸ واحد در زمینه پرورش مرغ گوشتی و ۱۷ واحد نیز در زمینه پرورش مرغ تخم‌گزار فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.