نگاهی به سوابق آرژانتین و فرانسه در ادوار جام های جهانی

فرانسه و آرژانتین فینال جذاب جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را برگزار می‌کنند.

تیم‌های ملی فرانسه و آرژانتین در حالی در فینال به مصاف هم می‌روند که فرانسوی‌ها قهرمان دوره قبل و آرژانتین نایب قهرمان دوره قبل مسابقات فوتبال جام جهانی بوده اند. همچنین آرژانتین و فرانسه وجوه شباهت زیادی دارند، این وجوه را با هم مرور خواهیم کرد.

  1. فرانسه و آرژانتین هر کدام ۲ بار فاتح مسابقات فوتبال جام جهانی شده اند.
  2. هر کدام از ۲ تیم ۲ فینال متوالی را تجربه کرده اند، فرانسه در سال‌های ۲۰۱۸ و امروز و آرژانتین در سال‌های ۱۹۸۶ و ۱۹۹۰ در این ۲ فینال متوالی حاضر بوده اند.
  3. هر ۲ کشور با یک شکست به فینال جام جهانی امسال رسیده اند، قبلا فقط در سال ۱۹۷۸ دو تیم فینالیست در دور گروهی بازنده بوده اند.
  4. هر ۲ کشور تجربه حضور در جام جهانی را از اولین دوره داشته اند، این ۲ تیم در جام ۱۹۳۰ یعنی ۹۲ سال قبل تجربه حضور در فینال را دارند.
  5. هر ۲ کشور تا سال ۱۹۷۸ تحت تاثیر ۲ قدرت برتر قاره خود بوده اند، آرژانتین تا آن سال شاهد ۲ قهرمانی اروگوئه و ۳ قهرمانی برزیل و فرانسه تحت تاثیر قدرت نمایی ایتالیا و آلمان غربی با ۲ عنوان قهرمانی در قاره‌های خود بوده اند، تا آن سال انگلستان هم یک بار قهرمان جهان شده بود، از سال ۱۹۷۸ به بعد قدرت نمایی آرژانتین و سپس فرانسه در جهان شروع شد، تا قبل از آن تنها آرژانتین یک بار در سال ۱۹۳۰ دوم و فرانسه در سال ۱۹۵۸ سوم شده بودند، از سال ۱۹۷۸ به بعد آرژانتین در سال‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۶ قهرمان و در سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴ دوم شدند و فرانسه در سال‌های ۱۹۹۸ و ۲۰۱۸ قهرمان و در سال ۲۰۰۶ دوم و در سال ۱۹۸۶ سوم شده بودند، فرانسه در سال ۱۹۸۲ هم به نیمه نهایی جام جهانی رسیده بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۶:۰۳ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
و.... سال 2022 آرژانتین قهرمان جهان شد این را فراموش کردید تایپ کنید....... بله
آخرین اخبار