وزارت دفاع آمریکا از تصمیم مشترک برای افزایش همکاری در زمینه اطلاعاتی با لیتوانی خبر داد.

بخش مطبوعاتی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که نمایندگان این نهاد آمریکایی و وزارت دفاع لیتوانی بر سر افزایش همکاری اطلاعاتی توافق کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، در بخشی از این بیانیه مطبوعاتی آمده است: «رونالد اس. مولتری، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت و آرویداس آنوسوسکاس، وزیر دفاع ملی لیتوانی، روز جمعه رایزنی کردند. آنها بر اهمیت اشتراک‌گذاری اطلاعات در مورد موضوعات مورد علاقه و مشترک تاکید داشتند، نماینده پنتاگون وزیر لیتوانی را شریک استراتژیک دانست.»

در انتها نیز آمده است: «این دو مقام موافقت کردند که موضوعات همکاری اطلاعاتی و امنیتی آینده مانند رقابت قدرت‌های بزرگ و مسائل فرامرزی را مورد بررسی قرار دهند تا امنیت قطب شمال و تغییرات آب و هوایی را تحت پوشش بگیرند.»

پیش از این نیز آرویداس آنوسوسکاس اعلام کرده بود که این کشور قراردادی را با آمریکا برای خرید ۸ سامانه موشکی هیمارس امضا کرده است و همچنین افزود: «این یک گام بزرگ برای نیرو‌های مسلح ما است. این سیستم جدید به طور قابل توجهی سطح توانمندی‌های ملی و منطقه‌ای کشور ما را افزایش می‌دهد».

در حالیکه روسیه حملات خود را از ماه فوریه سال جاری میلادی آغاز کرده است، آمریکا در این میان از تنش میان روسیه و اوکراین بیشترین نفع را برده است، این کشور از یک طرف به دلیل تحریم صادرات انرژی روسیه به کشورهای اروپایی، از فروش انرژی با قیمت بالاتر سود کرده و از طرف دیگر حضور نظامی خود در شرق اروپا را به بهانه این حملات افزایش داده است. همچنین کشورهای مختلف اروپایی و اوکراین تسلیحات بسیاری از آمریکا خریداری کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار