برگزاری آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم

آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و تجلیل از قهرمانان قرآنی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: در این دوره از مسابقه‌ها ۴۰۰ نفر از استان در رشته‌های مرتبط با قرآن کریم شرکت کردند.

حجت‌الاسلام حسن امیری تاکید کرد: از این تعداد ۳۵ نفر در مرحله استانی رتبه‌های نخست تا سوم را در ۱۲ رشته مرتبط با قرآن کریم به خود اختصاص دادند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: ۲ نفر از چهارمحال و بختیاری در مرحله کشوری رتبه‌های دوم و سوم را به‌دست آوردند.

امیری یادآور شد: چهارمحال و بختیاری تنها یک درصد موقوفات کشور را دارد و جزو استان‌های ضعیف کشور در این حوزه بوده که فقط هشت موقوفه منفعتی از این استان در سامانه جامع موقوفات کشور ثبت شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۸ رقبه منفعتی در شهرکرد، سه رقبه در بروجن، سه رقیه در لردگان، یک رقبه در فارسان و ۹ دارالقرآن در سطح استان وجود دارد.

وی با اشاره به ثبت سالانه ۵۰ موقوفه در چهارمحال و بختیاری گفت: ترویج فرهنگ وقف در حوزه قرآن از برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به‌شمار می‌رود تا بتوان فعالیت‌های قرآنی را افزایش داد.

امیری تاکید کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ماهانه یک استاد قرآنی برجسته ملی به چهارمحال و بختیاری دعوت می‌شود تا استعداد‌های قرآنی استان پرورش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار