رئیس اداره مدارس استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش فارس از راه‌اندازی دو کانون قرآن و عترت در مدارس پسران و دختران سمپاد این استان در دهه فجر امسال خبر داد.

محمد مهدی متحدزاده در سالن گردهمایی مدیران مدارس استعداد‌های درخشان این استان با اشاره به اهمیت توجه به فعالیت‌های قرآنی در پرورش نسل آینده گفت: به یاری خدا در دهه فجر امسال دو کانون قرآن و عترت در مدارس پسران و دختران سمپاد این استان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

او در ادامه توجه به تهذیب و ورزش در کنار تحصیل دانش‌آموزان را مورد تأکید قرار داد و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر این اصول تأکید دارند لذا به دنبال بومی‌سازی این سه مقوله هستیم.

متحدزاده، حلقه مفقوده در مدارس سمپاد را مباحث فرهنگی عنوان کرد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند و گفت: باید دانش‌آموزان به سمت فعالیت‌های پژوهشی سوق دهیم و این همان نکته‌ای است که در سند تحول بنیادین هم بدان اشاره شده است.

رئیس اداره مدارس استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش فارس با اشاره به اهمیت توجه به مباحث پرورشی گفت: در همین راستا چهار برنامه کنگره قرآنی، طرح فراگیر، طرح بی‌نهایت و طرح روشتا را در مدارس سمپاد استان اجرایی می‌کنیم.

او در ادامه پایش عملکرد، استانداردسازی تدریس و آزمون‌ها را از برنامه‌های شاخص آموزشی مدارس سمپاد عنوان کرد و گفت: همچنین جشنواره خوارزمی از دیگر مباحث مهم در شاخص پژوهشی است که باید مدنظر قرار گیرند.

متحدزاده با بیان اینکه در المپیاد‌ها به بیش از یک هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز خدمات ارائه می‌دهیم که شامل دانش‌آموزان المپیادی غیرسمپادی هم می‌شود، گفت: شناسایی، جذب، پرورش و هدایت دانش آموزان هدف اصلی مدارس سمپاد است البته هر شخصی دارای هوشی است که ممکن است هیچگاه شرایط شناسایی او فراهم نشود.

رئیس اداره مدارس استعداد‌های درخشان آموزش و پرورش فارس گفت: در موضوع هدایت استعداد‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم و ما شاهد آن هستیم که بسیاری از دانش‌آموزان بدون توجه به استعدادشان به سمت رشته‌هایی می‌روند که ازدحام در آن وجود دارد.

متحدزاده با تأکید بر اینکه در مدارس سمپاد باید متعهد باشیم دانش‌آموزان دارای هویت ملی تربیت کنیم، گفت: دانش‌آموزان سمپادی باید هنرمند باشند لذا مدیران مدارس باید صنایع دستی را در مدارس مذکور وارد کنند تا دانش‌آموز علاوه بر ارائه هنر، درآمدزایی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار