وزیر جهاد کشاورزی:

۱۰ هزار میلیارد تومان بسته حمایتی به دامداران اختصاص یافت

سیدجواد ساداتی نژاد گفت: رئیس جمهور بسته پیشنهادی حمایتی خوبی را برای دامداران به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص دادند.

 سیدجواد ساداتی نژاد بعد از ظهر امروز در دیدار با بهره‌برداران و تشکل‌های بخش کشاورزی شهرستان اردستان اظهار داشت: باید کمک کنیم با توجه به خشکسالی و شرایط اقلیمی اردستان و اینکه یک صنعتی برای طیور شکل گرفته این صنعت ادامه فعالیت داشته باشد؛ بنابراین وقتی در اردستان صنعت طیور برقرار است باید اجازه دهیم زنجیره این صنعت نیز فراهم شود تا توسعه پیدا کند.

وی افزود: ما هم هیچ‌گونه محدودیتی در زمینه صدور مجوز‌ها نداریم و اینکه اگر محدودیتی در حوزه سلامت وجود دارد حرف درستی است، اما دامپزشکی موفق بوده و در این زمینه مشکلی نیست و ما ایمنی داریم و اگر موردی هم باشد به صورت نقطه‌ای است و اگر مشکلی در خصوص تراکم مرغداری‌ها بود دامپزشکی می‌تواند آن را برطرف کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما نمی‌توانیم به استان اصفهان به عنوان یک استان معمولی نگاه کنیم بنابراین مدیر جهاد کشاورزی استان اصفهان موضوعات را جمع‌آوری کنند تا اعتباری را در اختیار بانک کشاورزی استان اصفهان قرار دهیم و در خصوص تسهیلات نیز اردستان را ویژه ببینیم.

وی ضمن اشاره به مشکلات مرغداران و کشاورزان ابراز داشت: مشکلاتی نیز کشاورزان و مرغداران دارند که بیشتر در موضوع آب است به نحوی که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند و در صدد هستیم با اقدامات پیش‌بینی شده و اجرایی شدن آنان مشکلات این تولیدکنندگان نیز برطرف شود.

 ۱۰ میلیارد تومان برای مرمت قنوات اردستان اختصاص یافته است 

وزیر جهاد کشاورزی گفت: قنات‌های اردستان ۴۲۰ چشمه است که در سیلاب‌ها مشکل پیدا کرده و از این رو ۱۰ میلیارد تومان ویژه مرمت این قنوات تخصیص پیدا کرد، اما کافی نیست که جهاد این استان کمک خواهد کرد و با همیاری مردم این مشکل هم برطرف شود.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: مجتمع دامداری که با تعداد ۲۲۰ نفر که مشارکت کرده‌اند مورد بازرسی قرار گرفت و مشخص شد که در قالب شرکت تعاونی فعالیت می‌کنند در حالی که معمولا اینگونه شرکت ناموفق هستند چرا که زیر ساخت نداشته‌اند و پیشنهاد می‌شود برای استمرار در قسمت شرکت شهرک‌ها فعالیت کنند که با کارشناسی انجام شده مبلغ ۳۰ میلیارد تومان یا بیشتر هزینه خواهد شد به شرطی که زیر مجموعه شرکت شهرک‌ها قرار بگیرند تا یک پشتیبانی خوبی برای دام شهرستان اردستان شود و برای این توسعه مبلغ تخصیص داده خواهد شد.

 صنعت دام و طیور شرایط سختی را دارند، اما مرغداران وضعیتشان کمی بهتر شده است

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: صنعت دام و طیور شرایط سختی را دارند، اما مرغداران وضعیتشان کمی بهتر شده در حالی که دامداران هنوز مشکلاتی را دارند و از سوی دیگر نیز اصلاح اقتصادی بزرگی در کشور انجام شد و دولت پای این‌کار ایستاد و رئیس جمهور بسته پیشنهادی حمایتی خوبی را برای دامداران به مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان اختصاص دادند تا بتوانیم نهاده‌ها را به صورت یارانه‌ای به دامداران تحویل دهیم تا بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

امسال بیش از ۸۳ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم هزینه شد

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: همه دغدغه ما این است تا بتوانیم خدمتگذاری صادقانه‌ای را برای مردم و کشاورزان انجام دهیم و امسال کار خوبی انجام شد و قیمت خرید گندم خوبی را امسال داشتیم و به قدر هشت سال گذشته هزینه برای خرید گندم شد که بیش از ۸۳ هزار میلیارد تومان برای خرید گندم هزینه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.