مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از توقف پرورش آبزیان در قفس به دلیل کم آبی در کرمانشاه خبر داد.

فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : در سال‌های اخیر با تغییر اقلیم و کاهش چشمگیر بارندگی در کشور و به تبع آن در استان کرمانشاه، منابع آبی تا حد زیادی کاهش داشته و پروژه‌های شیلات را با چالش مواجه کرده است.

وی افزود: تولید آبزیان نیازمند وجود منابع آبی برای استفاده مستقیم و یا تأمین مجتمع‌های تولیدی آبزیان است که در شرایط خشکسالی کنونی تأمین آب به سختی انجام می‌شود.

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه تصریح کرد: پروژه‌های زیادی برای افزایش تولیدات آبزیان در استان کرمانشاه مورد مطالعه قرار گرفت که می‌توان به پرورش آبزیان پشت سد‌ها و پرورش ماهی در قفس اشاره کرد که به دلیل مشکلات کم‌آبی متوقف شد.

افضلی با اشاره به عدم اجازه استفاده از سد‌ها برای تولیدات آبزیان، عنوان کرد: تعدادی از سد‌های آب استان کرمانشاه به دلیل کم‌آبی برای تأمین آب شرب مورد استفاده قرار گرفت و حتی کشاورزان برای آبیاری زمین‌های کشاورزی حق استفاده از آن‌ها را ندارند.

وی ادامه داد: اگر وضعیت بارندگی در فصل پیش رو مثبت باشد و منابع آبی تأمین شوند می‌توان امیدوار بود که در سال آینده با توجه به مطالعاتی که تاکنون انجام گرفته پروژه‌های شیلاتی تولیدات آبزیان استان را افزایش دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.