قالیباف:

مصوبه مجلس اجرا می‌شد مردم کمتر در تنگنا بودند/ در سال پنجم باید ۴میلیون مسکن ساخته شود

رئیس مجلس درباره مالیات بر خانه‌های خالی گفت: این قانون در مجلس تصویب و ابلاغ شد، اما در اجرا باید تلاش بیشتری شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی شامگاه دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی که از شبکه یک سیما پخش شد، در پاسخ به این پرسش که آیا بازی‌های تیم ملی را در رقابت‌های جام جهانی دیدید، بیان کرد: فرصت کم پیدا کردم، اما مسابقات ایران را با حساسیت نگاه کردم، اما به طور کلی من خیلی فوتبالی نیستم. یکی از دغدغه‌های ما در مجلس مسائل اقتصادی و فرهنگی بوده است. قبل از ورود به مجلس نیز دغدغه‌ها اقتصادی مورد توجه مردم بود. ما بحث مالیات را در مجلس دنبال کردیم. عدالت مالیاتی مهم است. کسانی هستند که چندهزار میلیارد عملیات مالی دارند، اما هیچ رد پایی از آن‌ها در پرداخت مالیات نمی‌بینیم. مالیات بر سفته بازی مانند ارز، سکه و بازار‌هایی که بدون تولید عمل می‌کنند مجلس دنبال می‌کند. عدالت مالیاتی برای ما مهم است.

وی ادامه داد: دولت هم توان خوبی در این حوزه گذاشت. هم درآمد مالیاتی دولت افزایش یافته و هم هدفمند مالیات گرفته می‌شود. همه مودیان مکلف شدند در سامانه ثبت نام کنند. وقتی کار سامانه محور می‌شود این فرصت را فراهم می‌کند افرادی که درآمد بیشتری دارند یا در بخش تولید نبوده و سوداگری می‌کنند مالیات بیشتری دهند، اما آن‌هایی که در تولید هستند به خصوص مودیان خرده پا‌ها مالیات با نرخ صفر دهند. شاید چند میلیون نفر معافیت مالیاتی پیدا کنند و چند صدهزار نفر که بیشترین درآمد را داشتند و کم‌ترین مالیات را پرداختند مجبور به پرداخت مالیات شوند.

اگر مصوبه مجلس اجرا و کالا‌ها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ داده می‌شد مردم کمتر در تنگنا بودند

وی در ادامه اظهار کرد: ما در اقلام اساسی و مواد اولیه یا دارو‌ها معافیت مالیاتی دادیم تا جامعه را به اولویت تولید سوق دهیم و افرادی که به صورت سوداگری می‌خواهند منفعت را ببرند دستشان را کوتاه و با سامانه محوری مالیات را از آن‌ها بگیریم. در سال اول مجلس ما تاکید کردیم سیستم مالیات باید متحول شود. یکی از وعده‌های ما مالیات بر خانه خالی بود که در مجلس تصویب و ابلاغ شد. بخشی از آن اجرا شده است، اما در حوزه جمع آوری داده‌ها باید تمرکز بیشتری شود. ما نسبت به سیاست‌های جبرانی که انجام می‌دهیم نسبت به تورم آنطور که باید قدرت خرید مردم را بالا می‌بردیم موفق نبودیم و به هدف نهایی خود نرسیدیم. در ارز ترجیحی و نرخ ارز بحثمان سبد کالا بود. در مجلس این قانون شد تا مردم با این افزایش نرخ‌ها را در کالا‌های اساسی به خصوص در حوزه معیشت آسیب نبینند.

قالیباف افزود: اگر آنچه که در مجلس تصویب شده بود اجرا می‌شد و کالا‌ها به قیمت شهریور ۱۴۰۰ داده می‌شد امروز مردم کمتر در تنگنا بودند. در اجرای قانون نقص وجود دارد. دولت در تلاش است سبد کالا را ارائه کند. مردم بین سبد کالا و یارانه انتخاب کنند. بنده فکر می‌کنم ارائه سبد کالا برای مردم بهتر باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنچه در قانون تصویب شد این بود که سامانه ارزی داشته باشیم. باید با سبد کالا معیشت مردم را تامین می‌کردیم که اجرا نشد. به نظر مجلس در بخش مربوط به یارانه ۴۲۰۰ که به همه نهاده‌ها می‌دادیم این وسط ریخت و ریز زیادی بود. از نطر بنده، چون جراحی اقتصادی ناقص انجام شده باید در برنامه هفتم این نقص را برطرف کنیم. دغدغه دولت و مجلس معیشت مردم است. دولت بستر فنی سبدکالا را فراهم کرده است. ما باید قدرت خرید مردم را به ویژه در کالای اساسی حفظ کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا مجلس یک نظارت سختگیرانه‌ای برای رایگان شدن قبوض مختلف برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد انجام نمی‌دهد، بیان کرد: اکنون مشترکانی که مصرف آن‌ها در حد استاندارد یا کمتر از آن بوده قبوضشان رایگان است و مشکلی در این حوزه نداریم. از طرف دیگر در حوزه سلامت کار بزرگی انجام شد. هر سه دهک ضعیف جامعه بدون اخذ وجه با مبلغی که در مجلس تصویب شد بیمه شدند. حدود ۶ میلیون نفر در ظرف سه ماه بیمه شدند. قطع مشترکان پرمصرف نیز در برخی حوزه‌ها اجرا شده و در برخی موارد دیگر قیمت تمام شده آن‌ها با قیمت بیشتری است.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم و روان بودن شاخص‌های اقتصاد و رشد اقتصاد تسهیل گری و ارائه تسهیلات در بخش مربوط به رفع موانع اشتغال است؛ مثلا در بحث نانوایی‌ها آردی که صرف تولید نان می‌شود بدون هیچ محدودیتی حداکثر ۹ میلیون تن است؛ به ۱۰ میلیون تن نمی‌رسد. ولی امروز مصرف ما بیش از ۱۴ میلیون تن است. یعنی ۴ میلیون تن هزینه‌ای می‌دهیم که مردم منفعت آن را نمی‌برند. این به کجا می‌رود؟

با تصویب قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار جلوی امضاهای طلایی گرفته می‌شود

رئیس مجلس با اشاره به تصویب قانون تسهیل مجوز‌های کسب و کار گفت: با تصویب این قانون جلوی امضا‌های طلایی و سوء استفاده‌هایی که در حوزه‌های مختلف اعم از نانوایی‌ها و آرد آزاد و دارو و سرمایه‌گذاری اشتغال گرفته شده است. مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که کلیه مجوز‌ها برای حوزه اشتغال یا تأیید محور باشند یا ثبت محور و مردم برای مجوز‌های ثبت محور سه روزه و برای مجوز‌های تأیید محور حداکثر سه ماهه نتیجه‌ی درخواست مجوز خود را دریافت کند؛ این موضوع توانسته فرصت عادلانه استفاده از فرصت‌ها را فراهم کند.

وی با اشاره به پیگیری‌های مجلس در زمینه اجرای قانون تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار اظهار کرد: اجرای این قانون مرتبا از سوی مجلس مورد پیگیری قرار گرفته و تا کنون نیز دو مرتبه در صحن جلسه موضوع را مورد رسیدگی قرار داده‌ایم.

قالیباف همچنین در پاسخ به این پرسش که چه میزان وعده تامین مالی پروژه‌های بزرگ ازطریق بورس محقق شده است؟ عنوان کرد: در حوزه سرمایه گذاری انواع سرمایه گذاری وجود دارد؛ از جمله سرمایه گذاری خارجی بازار سرمایه و بانک‌ها که رویکرد صحیحی است؛ این که بانک‌ها بیشتر در نقدینگی در گردش صنایع کمک حال باشند، اما چون به خاطر تحریم‌ها در حوزه سرمایه گذاری خارجی نمی‌توانیم سهمی را که باید را جذب کنیم قاعدتاً باید بر بازار سرمایه و بانک‌ها تکیه داشته باشیم؛ البته الان بخشی از سرمایه شرکت‌های دولتی که عمدتا در بورس هستند، برای پروژه‌های مهم در حوزه‌های زیرساخت و جاده‌ای و ریلی و پتروشیمی سرمایه‌گذاری می‌شود.

بخش زیادی از درآمد مردم صرف اجاره مسکن می‌شود

رئیس مجلس همچنین درباره وضعیت مسکن در کشور و اقدامات قوه مقننه در این زمینه گفت: مباحث متفاوتی در این زمینه شنیدیم و حرف‌هایی مطرح شده است؛ خواهش من این است که دوستان متن دقیق قانون جهش تولید مسکن را بخوانند؛ در این قانون همه جوانب مسکن بررسی شده است و مشخص شده که نیازمندی مسکن ما چقدر است. ما در دهه ۹۰ آنطور که در تولید مسکن باید، رشد نکردیم و یک عقب‌ماندگی در این حوزه به وجود آمد؛ از سوی دیگر بخشی از مسکنی که از سوی بخش خصوصی و بانک‌های خصوصی ساخته شده بود خانه‌های خالی بود؛ علت تصویب قانون مالیات بر واحد‌های مسکونی خالی همین موضوع بود.

قالیباف ادامه داد: موضوعی که امروز باید به آن بپردازیم بحث اجاره است؛ امروز مشاهده می‌کنیم که معضل مسکن مردم در مقایسه با موضوع معیشت در حال شدیدتر شدن شدن است و بخش زیادی از درآمد مردم صرف اجاره مسکن می‌شود.

در قانون مجلس دولت را مسئول ساخت مسکن نکردیم

وی افزود: آنچه که ما در قانون مجلس رعایت کردیم این بود که دولت را مسئول ساخت مسکن نکنیم؛ در مسکن مهر دولت مسئول بود، اما در قانون مجلس دولت تولی گری مسکن را بر عهده دارد؛ بین ۴۰ تا ۵۵ درصد هزینه مسکن زمین است و یکی از دارایی‌های مهم دولت، زمین است؛ ما دولت را مکلف کردیم که زمین را با شرایطی که در قانون قید شده، در اختیار بگذارد.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه قانون جهش تولید مسکن در مجلس دقیق نوشته شده است، اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید در سامانه، اموال و دارایی‌های دولت اطلاعات خود را ثبت کنند و اگر ثبت نکنند مشمول مجازات می‌شوند. در صندوق ملی مسکن پیش بینی اعتبارات لازم جهت اجرای قانون جهش مسکن انجام شده است. موضوع زمین و همچنین مصالح ساختمانی نظیر فولاد و سیمان پیش‌بینی شده است.

قالیباف با بیان اینکه ساخت مسکن را مردم باید انجام دهند، ادامه داد: این قانون اجازه می‌دهد که بخش خصوصی و حتی خود وزارت مسکن بتوانند با استفاده از نقدینگی موجود در بورس اقدام کنند.

همه بانک‌ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند

قالیباف در ادامه خاطر نشان کرد: همه بانک‌ها باید ۲۰ درصد تسهیلات خود را به مسکن اختصاص دهند. بنده معتقدم قانون جهش تولید مسکن فرصت‌ها زیادی ایجاد کرده است. افرادی که سند زمین‌های دولتی را انتقال ندهند به انفصال از خدمت محکوم می‌شوند. ما چندین جلسه در هیات رییسه و در خود کمیسیون عمران برای نظارت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن برگزار کردیم. مجلس حتما این قانون را جدی‌تر پیگیری می‌کند. در این قانون ذکر شده ۴ میلیون مسکن ساخته شود تا ما عقب ماندگی یک دهه قبل را جبران کنیم. شاید به طور متوسط سالانه یک میلیون ساخته نشود، اما در سال پنجم حتما باید ۴ میلیون ساخته شده باشد.

رئیس مجلس تاکید کرد: رویکرد اصلی این است که مسکن به دست مردم ساخته شود. دولت هم با جدیت این موضوع را دنبال می‌کند. این قانون از بعد کارشناسی امکان اجرا دارد و باید با جدیت بیشتر دنبال شود. کسانی که زمین‌ها و املاک دولت را تخصیص نمی‌دهند باید با آن‌ها برخورد شود. در قانون نیز دیده شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در این قانون نحوه ساخت مسکن و نطام مهندسی آن دیده شده تا واحد‌ها استاندارد ساخته شود. یکی از فرصت‌هایی که اتفاق افتاده شاهد جهش تولید شرکت‌ها دانش بنیان هستیم. خود شرکت‌های دانش بنیان با تصویب قانون در مجلس در ساخت مصالح مختلف و صرفه جویی در مصرف انرژی فعال شده اند. در همه دنیا مالیات بر مسکن‌های خالی، قانون اجاره برای تعادل بین تولید و عرضه دنبال می‌شود. مالیات بر عایدی سرمایه نیز حائز اهمیت است. اجرای دقیق این سه تا در برنامه هفتم ثبات را در همه بخش‌های کشور به ویژه در حوزه مسکن ایجاد خواهد کرد.

فکر می‌کنم برنامه هفتم و بودجه را با هم در مجلس پیگیری کنیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: در ماده ۱۸۰ قانون آیین نامه داخلی مجلس در پایان سالی که برنامه توسعه به پایان می‌رسد در ۱۵ خرداد باید دولت برنامه پنج ساله بعدی را به مجلس ارایه دهد. ماده ۱۸۲ هم دولت را مکلف می‌کند بودجه سالانه را ۱۵ آذر هرسال بر اساس برنامه پنج ساله به مجلس ارائه کند. بودجه شرکت‌ها هم باید یک ماه زودتر یعنی ۱۵ آبان به مجلس ارائه کند.

وی افزود: قانون روشن است و وظایف دولت و مجلس هم‌روشن است. اما چون برنامه ششم یکسال تمدید شد و سیاست‌ها کلان مقداری با تاخیر ابلاغ شد دولت نرسید برنامه هفتم را تا پایان خرداد به مجلس ارائه کند. اکنون بودجه و برنامه با یکدیگر هم زمان شده است. حتما باید هم مجلس و دولت باهم همکاری کنند تا برنامه به تصویب برسد. دولت اکنون هم بودجه و هم برنامه را پیش می‌برد. بنده فکر می‌کنم ما برنامه هفتم و بودجه را باهم در مجلس پیگیری کنیم. طبیعتا مجلس اول برنامه هفتم را بررسی می‌کند. حالا اگر نتوانیم بودجه را تا آخر اسفند به سرانجام برسانیم ممکن برای دوماه بودجه دو دوازدهم بسته شود، اما همه تلاش دولت و مجلس این است این اتفاق نیفتد.

وی در ادامه با اشاره به میزان تحقق وعده نظارت برخط بر بودجه، بیان کرد: یکی از فعالیت‌هایی که انجام شد این بود که گزارش‌های تفریغ بودجه به صورت فصلی از دیوان محاسبات به مجلس آمد. کمیسیون‌های مربوطه و معاونت نظارت مجلس هم این را پیگیری کرد.

قالیباف گفت: نمونه این نظارت‌ها را در تبصره ۱۸ دیدید. اخیرا نیز نظارت مجلس بر بودجه را در بحث یک درصد ارزش افزوده مربوط به حوزه درمان و بحث مربوط به بهداشت دیدید. مجلس نظارت خود را بر بودجه انجام داد، اما یک کار اساسی در بحث نرم افزار مربوط به بودجه و سامانه مربوط به بودجه باید انجام شود. زمانی که بنده به مجلس آمدم دیدم عمدتا جداول بودجه را خود سازمان برنامه می‌بندد.

وی ادامه داد: در سالی که گذشت جداول بودجه را ما بستیم، اما هنوز سیستم برنامه و نرم افزار آن در اختیار سازمان برنامه هست، اما برای هم برنامه هفتم و هم بودجه سال آینده هم نرم افزار کار را و هم برخط بودن را با سازمان برنامه و بودجه و هم دو مرحله‌ای کردن بودجه را که جداول را در یک نوبت و منابع و مصارف و احکام را در نوبت دیگر ارائه شود، دنبال می‌کنیم.

حدود ۱۸ هزار هزار میلیارد تومان میزان اموال مازاد دولت

قالیباف در ادامه با اشاره به میزان تحقق وعده کاهش هزینه‌های غیرضرور و مولدسازی دارایی‌های دولت، بیان کرد: ما در رابطه با دارایی‌ها گام جدی برداشتیم. این بحث هم در مجلس و هم در شورای عالی اقتصادی دنبال شد. در جلسه سران تصویب و به تایید مقام معظم رهبری رسید. یک هیئت هفت نفره در حقیقت به ریاست معاون اول رییس جمهور و دبیری وزیر اقتصاد این مسئولیت را بر عهده گرفتند. این مولدسازی دارایی‌های غیر مولد از پروژه‌های نیمه تمام گرفته تا دارایی‌های در کنار افتاده دنبال می‌شود. این‌ها مکلف هستند طبق آیین نامه‌ای که پیش بینی شده و در حال نهایی شدن است ۵۰ درصد منابع حاصله را به خزانه بریزند و ۵۰ درصد آن طبق برنامه در استان یا وزارتخانه مربوطه هزینه شود.

وی گفت: البته قید شده اگر این اموال متعلق به حوزه مسکن است اولویت با مسکن است. عدد و ارقام در خصوص میزان اموال مازاد دولت زیاد است. طبق شنیده‌ها حدود ۱۸ هزار هزار میلیارد تومان میزان دارایی‌هایی است که باید از بخش‌های مختلف جمع و جور شود.

وی در پاسخ به اینکه بودجه چقدر غیر نفتی شده است؟ اظهار کرد: در این زمینه ابتدا باید ببینیم که درآمد‌های مالیاتی گمرکی و مواد سازی چقدر بالا رفته است؛ در این زمینه نسبت به دو سال قبل حدود سه برابر افزایش درآمد داشته ایم و معتقدم که می‌توانیم در برنامه هفتم هزینه‌های جاری کشور را از همین سه بخش تامین کنیم.

مهم این است که درآمد‌های نفتی را تبدیل به ثروت کنیم

رئیس مجلس عنوان کرد: نفت‌مان را به‌خاطر مسائل تحریم طبیعتاً نسبت به قبل با محدودیت بیشتری می‌فروشیم و دستمان در این بخش باز نیست البته الان وضعمان نسبت به قبل خیلی بهتر است. آنچه که مهم است این است که درآمد‌های نفتی را تبدیل به ثروت کنیم و برای هزینه‌های جاری صرف نکنیم. یکی از موضوعات جدی مجلس این است که کوچک سازی دولت را به گونه‌ای انجام دهیم که با درآمد‌های جاری بتوانیم هزینه‌های جاری را تامین کنید.

قالیباف در ادامه درباره همکاری با کشور‌های خارجی گفت: درباره همکاری با همسایگان و تجارت با آن‌ها با رشد خوبی مواجه هستیم؛ درحال عضویت دائم در اوراسیا هستم و همچنین موضوع شانگ‌های و قرارداد بیست و پنج ساله با روسیه را داریم و در این حوزه توانسته‌ایم ارتباطات خود را توسعه دهیم، ولی همچنان باید تلاش کنیم که از این ظرفیت استفاده بسیاری کنیم. الان درآمد‌های ارزی غیر نفتی ما از درآمد‌های نفتی پیشی گرفته است.

موضوع شفافیت به طور کامل با رای نمایندگان به تصویب رسیده است

وی همچنین با اشاره به پیگیری موضوع شفافیت در مجلس اظهار کرد: شفافیت از موضوعاتی بوده که از روز اول در مجلس در حال پیگیری است و تنها طرحی است که من به عنوان نفر اول آن را امضا کرده‌ام. علت اینکه طرح شفافیت در مرحله نخست در مجلس رای نیاورد این بود که بر اساس آیین نامه داخلی این طرح که تغییر در آیین نامه بود باید دو سوم آرای نمایندگان را کسب می‌کرد و تنها با چند اختلاف به این رای نرسید. به همین دلیل طرح دیگری را که مغایر با آیین‌نامه مجلس نبود ارائه شد و به تصویب نمایندگان رسید و در شورای نگهبان نیز تایید شده منتهی یکی دو موضوع از آن باقی مانده که در مجمع باید درباره آن تصمیم‌گیری شود. امروز موضوع شفافیت به طور کامل با رای نمایندگان به تصویب رسیده است.

رئیس مجلس همچنین درباره طرح مطالبی بر اینکه نمایندگان مجلس از خدمات درمانی و امکانات خاصی برخوردار هستند تاکید کرد: متاسفانه برخی حرف ها، دروغ پردازی ها، برداشت‌های متفاوت و دخل و تصرف‌ها در صحبت‌ها انجام می‌شود؛ در این زمینه گفته شد که مجلس بیمارستان خاصی دارد؛ آقای پزشکیان خودشان این حرف را تکذیب کرد و اصلا این حرف در صحبت‌های ایشان وجود نداشته است. اولا بیمارستانی وجود ندارد و من می‌خواهم اگر کسی در این خصوص اطلاعی دارد به ما بگوید.

قالیباف ادامه داد: مباحثی درباره بیانیه‌ای منتسب به نمایندگان از سوی امپراتوری دروغ پردازی که غرب راه اندازی کرده است مطرح شد که آخر به اسامی ذیل آن نگاه کنید؛ برخی از این اسامی دیگر نماینده مجلس نیستند؛ در این بیانیه نوشته شده بود که مجلس رای داد تا معترضان اعدام شوند؛ آیا در قانون، مجلس مسئول رای دادن به حکم اعدام است؟ نخست وزیر کانادا نیز در این باره اقداماتی انجام داد؛ این درحالی است که بیانیه با رای تفاوت ماهوی دارد. در بیانیه نمایندگان مجلس بر لزوم تفکیک بین معترضان و اغتشاش گران تاکید شده است و در هیچ کجای آن حرف از اعدام نیست؛ حتی درباره اغتشاشگران نیز آنچه که مطرح شده این است که آن‌هایی که قتل انجام دادند قصاص شوند.

باید بتوانیم خدمات رفاهی و عمومی عملکرد صحیحی داشته باشیم

رئیس مجلس همچنین درباره ایده حکمرانی خود اظهار کرد: وقتی که به روند اداری کشور نگاه می‌کنیم، حتماً مشکلاتی را مشاهده می‌کنیم. اعتقاد داریم جمهوری اسلامی باید در حوزه اجرایی و شیوه حکمرانی خود به گونه‌ای عمل کند که بتوانیم در حوزه‌های مختلفی از جمله خدمات رفاهی و عمومی عملکرد صحیحی داشته باشیم؛ آیا ما نباید در این حوزه‌ها با کشور‌های دیگر رقابت کنیم و الگوی کشور‌های دیگر باشیم؟ در حقیقت وقتی حرف از یک حکمرانی (نو) می‌زنیم یعنی تغییر جدی در شیوه‌ی اداره کشور.

جلوی رانت در صنعت خودرو را گرفتیم

قالیباف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به قوانین مصوب مجلس در حوزه خودرو اظهار کرد: درباره خودرو قانون ساماندهی صنعت خودرو را تصویب کردیم که جلوی رانت را گرفتیم. واردات خودرو نیز حل و فصل شد.

وی همچنین درباره وضعیت بازار ارز تاکید کرد: در حوزه ارز نیز باید از رفتار‌ها و تجربیات ناموفق گذشته استفاده کنیم و بر تثبیت قیمت اسمی ارز اصرار کنیم؛ در مجلس گفته‌ایم که کار باید در سامانه انجام شود و در این سامانه نیز قیمت ارز باید با قیمت ۲ درصد زیر قیمت بازار باشد. چرا باید شاهد چند نرخی در ارز باشیم؟

مصوبات مجلس در زمینه ارز و خودرو را تا اجرایی شدن دنبال می‌کنیم

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مجلس در خصوص افزایش قیمت ارز و خودرو ورودی جدی داشته است یا خیر، بیان کرد: ما این موضوع را یکشنبه آینده در دستور کار داریم. هم رئیس بانک مرکزی و هم وزیر اقتصاد به مجلس خواهند آمد و ما آنچه در مجلس تصویب شده است را دنبال می‌کنیم تا اجرایی شود، اما اگر ما می‌خواهیم قیمت ارز را کنترل کنیم باید به حکمرانی در ریال توجه داشته باشیم. باید به نقدینگی توجه کنیم. این کاهش ارزش پول ملی ما است که در بازار ارز نوسان ایجاد می‌کند. پس با یک دقت بیشتری باید موضوع را دنبال کنیم. واقعیت این است که امروز تغییر نرخ ارز در زندگی مردم اثر می‌گذارد و باید آن را اصلاح کنیم.

به جای ۹ میلیون ۳ میلیون مسافر با مترو جابجا می‌کنیم؛ واگن نداریم

قالیباف در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص اقدامات بر زمین مانده برای کنترل معضل آلودگی هوا، بیان کرد: بنده قریب بیست و اندی سال است که با موضوع آلودگی هوا سر و کار داشتم و آن را خوب می‌شناسم. بار‌ها در صدا و سیما در خصوص الودگی هوا صحبت کردم. یک زمانی اختلاف بر سر این بود که منابع آلودگی هوا کجاست.

وی گفت: بنده به طور روشن در دوره‌ای که در شهرداری تهران بودم اعلام کردم که آلودگی هوا ناشی از وسایل محرکه‌ای است که در شهر هستند و ۸۱ درصد آلودگی ما ناشی از آن‌ها هستند. این آلودگی را ماشین‌هایی ایجاد می‌کنند که دوره بهره وری آن‌ها تمام شده و باید اسقاط شوند. بخشی از آن‌ها دولتی بوده و بخشی از آن‌ها غیردولتی هستند. چرا باید هم انرژی را هدر دهیم و هم آلودگی هوا را تشدید کنیم؟

امروز کمتر از ۳ میلیون مسافر از طریق مترو جابه جا می‌کنیم

وی توضیح داد: امروز در تهران حدود ۲۰۰ کیلومتر مترو داریم که این ظرفیت را فراهم می‌کند. در هر دو دقیقه یک قطار از ایستگاه ما عبور کند؛ یعنی روزی ۹ میلیون مسافر می‌توانیم از طریق مترو جابه جا کنیم. در حالی که امروز کمتر از ۳ میلیون مسافر از طریق مترو جابه جا می‌کنیم! همه چیز داریم، اما واگن نداریم! از قضا قانون هم داریم که از محل صرفه جدیی چگونه زیرساخت‌ها حمل و نقل عمومی را ارتقا دهیم.

قالیباف افزود: ما به این مسائل باید به طور جدی توجه کنیم. در حوزه خودرو نیز ما اخیرا در خصوص کامیون‌ها مصوبه‌ای داشتیم تا در گمرک‌ها آزاد شده و وارد شوند. یکی از امتیازات بزرگ امروز کشور در شرایط امروز موقعیت حمل و نقل است. حمل و نقل ریلی و جاده‌ای ما می‌تواند سالانه چند میلیارد دلار مستقیم درآمد ترانزیتی برای کشور داشته باشد، اما توجه نمی‌کنیم.

رئیس مجلس بیان کرد: بنده معتقدم ظرفیت کشور در منابع انسانی و مادی واقعت خوب است. امیدوارم در این مجلس و دولت با نگاه مسئله محوری برنامه هفتم را دنبال کنیم. تکرار برنامه‌های غلط گذشته را انجام ندهیم. اگر با نگاه مسئله محوری برنامه هفتم را دنبال کنیم و به پیشران‌های کشور توجه کنیم می‌توانیم نابسامانی‌ها را به سامان برسانیم.

 

برچسب ها: سیاسی ، مجلس یازدهم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
تنها حرفتون این بود که قانون تصویب کردیم و... بابا مملکت قانون ریاد داره پیگیر شین قوانینی تصویب میکنین اصلا اجرا میشن
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۱:۵۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
خسته نشدید اینقدر دروغ و وعده و وعید دادید تو این سالها، بزرگترین مشکل کشور ما بودن افراد بیسواد تو مسوولیت های اجرایی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
آقای مجلس جای هزینه در ساخت و ساز کی چوب لای چرخ مالیات ستانی از خانه های خالی گذاشته ! افسار غارتگری بانک ویا هر شخص خقوقی را بکشید جرا که برای سرپا ماندن با پنهان کاری آدرس اشتباهی میدهد بازی با اعتماد عمومی تا کی ! بعد چند سال رسانه ایی کردن موضوع در به ثمر نشستن مهار غول گرانی ها و کشیدن تزمز سود جویان عده ایی با دست اندازی و سوار برقانون بر قانون مملکت و عموم مردم همچنان میخندند و میتازند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
جناب اقای حاج دکتر خلبان مهندس قالیباف دریابد کشور را بخدا یه نماینده هم استعفا بده ما راصی میشیم. رانت استخدام بند د و و رو شما ایجاد کردید نتیجش رو خواهید دید. چقدر حق نخبه ها خورده شد...
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
فقط حرف ،حرف و حرف . البته حرف که نه چرندیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
از کجا مطمعن هستید برای دوره بعدی انتخاب میشوید که وعده ۵ ساله میدهید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
جناب رئیس مجلس
دانشکده پزشکی قشم ترمی سی میلیون شهریه میگیره و کوچکترین آموزش نداره
حتی یک استاد نداره.
به فریاد ما پدر و مادرها برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آقای قالیباف من خودم چندین نامه به شما ونمایندگان در سامانه ارتباطی مجلس نوشتم درجواب نوشته بودند از ارسال نامه های تکراری خودداری شود شاید برای شما خواندن نامه های تکراری خسته کننده باشد ولی ازبین رفتن امید به حل مشکلات ما در خانه ملت برای ما مردم مثل سم کشنده است باور کنید که زیر بار فشارهای اقتصادی له شدیم وعدم برآورده شدن نیازهای اولیه و درخواستهای کوچک فرزندانمان ما را شرمنده کرده است .خدایا به دادما برس. در ضمن من هم کارمند آموزش فنی وحرفه ای هستم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اشتباهی منفی دادم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
راستی چرا به انتقادات وشکایتهای مردم در سایت مجلس جوابی داده نمیشود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
یکی نیست به این اقا بگه.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
چرا هست ولی کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آقای رئیس مجلس
میدونی دانشکده پزشکی قشم سالی ۱۰۰ تا دانشجوی پزشکی میگیره
از هر کدوم سی میلیون شهریه میگیره
یک دونه استاد و بیمارستان آموزشی نداره.
شهریه ها رو چی میکنه؟
با این وضعیت میشه زندگی مردم رو به پزشکهای فارغ التحصیل اونجا سپرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
نفوذی ها روی پزشکی بد جور زوم کردن و هر روز یه تزی میدن دنبال خراب کردن از اساس این قشر شریف اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
جناب آقای قالیباف با مردم بهتر از این باشید که هستید مردم ایران بر ذمه تمام شما مسئولان حق دارند حقوق مردم را رعایت کنید.این فرصت مسئول مملکت بودن برای مدت معینی به شما سپرده شده ،توصیه میکنم در خدمت به آب وخاک این کشور ومردم کوشا باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
گفتیم ولی کو گوش شنوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
وای جی سی محترم لطفا وضعبت اینترنتو هم پیگیری کنید کی قراره درست شه این وضعیت؟با نت هیچکاری نمیشه کرد تمام کسب و کارای دیجیتال نابود شدن تا کی قراره ادامه پیدا کنه؟ آفای وزیر برای چی حقوق میگیرن چرا پاسخگو نیستن هی مسئولیتو به این و اون پاس میدن وضعیت کشورم که خیلی وقته عادیه
عملا ما دیگه چیزی به نام نت بین الملل نداریم.سرعت افتضاحه
خدا رو شکر کسیم صداش درنمیاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سیسمونی از ترکیه رو هم بگو
Iran (Islamic Republic of)
دیگه هیچ امیدی ندارم
۱۱:۰۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، امروز وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو با چهار میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته در قیمت 236 میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز چهار میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ 228 میلیون تومان عرضه می‌شود
من دیگه هیچ امیدی ندارم و قید ماشین هم زدم متاسفانه ماشین هم به لیست آرزوهام پیوست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
الله اکبر چی به سرمون داره میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ازصبح تاشب باید بدوی که خوارکتو جور کنی مریضی پوشاک مسکن و...پیش کش
Iran (Islamic Republic of)
تهران
۱۰:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مسول این باید و نباید ها خود شماها هستید ، یک بار رهبری تذکر دادند به روحانی رئیس جمهور وقت بابت استفاده از این کلمه (باید و نباید ها) جناب قالیباف شما جوری حرف نزن که مسول شرایط بد اقتصادی نیستید امثال شماها هستید با این شیوه مدیریت کشور را به ته دره بردید در ضمن
مجلسی که رئیس کمبسیون بودجه آن یک فرد غیر تخصصی باشد باید غصه خورد و این مشکلات سنگین به وجود بیاید از خدا بترسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
زمانی که باید زمین می‌دادید مردم بسازند ندادید حالا که نمیشه خونه بسازیم زمین میدید چجوری امثال من کارگر ومستاجر و یا کارمندند بسازند چرا چیز به این سادگی را نمیخواهند متوجه بشوند و خودشان را به آن راه میزنند مطمنا توسط مستاجر و جوان و کارمند ساخته نمیشه اما همین زمین‌ها هم ساخته میشه اما محال هست بدست ندار ساخته میشه بدست دلالها میافتد و این چرخ باطل همینجور دور میزنه .سالیان بد که دودش تو چشم ملت رفت با یک عذر خواهی میروید سر پست دیگه برا خدمت گذاری .دولت وعده ساخت خانه داده بود نه زمین
Iran (Islamic Republic of)
جوان خسته
۱۰:۲۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
بیکاری لهمون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آقای رئیس مجلس
میدونی دانشکده پزشکی قشم سالی ۱۰۰ تا دانشجوی پزشکی میگیره
از هر کدوم سی میلیون شهریه میگیره
یک دونه استاد و بیمارستان آموزشی نداره.
شهریه ها رو چی میکنه؟
با این وضعیت میشه زندگی مردم رو به پزشکهای فارغ التحصیل اونجا سپرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ربطی به رییس مجلس نداره . از رییس مجلس بایستی درخواست کنید که چرا در فلان موضوع قانون نداریم یا چرا قانون عوض نمیشه یا ... این مواردی که مطرح میشه یا به دولت برمیگرده یا مشکلات مانده از سالهای قبل است که زمان می برد تا حل شود. فکر میکنم بایستی خواسته های منطقی و در محدوده توان و امکانات مالی کشور داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مگه نه اینکه مجلس حق ورود به همه چی رو داره وکمیسیون اصل 90هم کارش همینه گوش دادن به گلایه های مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
جناب آقای دکتر خلبان کاپیتان با یکدست شدن مجلسی که شما رئیس آن بوده و امثال آقای میرسیلم که هوای ریاست جمهوری کرده بود و آیت اله دکتر سید ابراهیم رئیسی قدرت خرید من کارمند فنی و حرفه ای در طی چهار سال گذشته یک پنجم شده من درخانواده دو تا مریض صعب اعلاج داشتم و مستآجر شما تومار زندگی ما را در نوردید هر وقت دم از خدمت می زنید تنم می لرزد هر وقت از بهبود معیشت می گوئید حالم خراب می شود آخه با 10میلیون حقوق برای کارمند24سال سابقه و مدیر واحد با مدرک فوق لیسانس دیگر چه حرفی دارم به شما بزنم ،شما و امثال شما مقامات عالیرتبه نمی دانم چرا پشت فرمان می شنید از طرف مردم حرف می زنید مردم اجازه نمی دهند....ما نمی گذاریم حقوق ملت ایران ....مگر نظر مردم را پرسیدید خواهش می کنم لااقل از طرف خودتان حرف بزنید کدامیک از حقوق ملت ایران در قانون اساسی را دادید یک موردش را بگو بعد از طرف مردم حرف بزن عمر مال با خدمات شایسته امثال شما سوخت خدا به حال فرزندان ما رحم کند .هیچ به قوانینی که در مجلس تصویب می کنید فکر کرده اید به خدا اگر به کسی که تحصیلات سیکل دارد بدهید می خندد نمونه قانون افزایش جمعیت چرا ،چون جوانی که پدر ومادرش 30سال برایش هزینه کرده حکومت نه تنها هزینه چندانی برایش نکرده بلکه هزینه پدر و مادرش را نیز برباد داده و جوان بیکار مجرد بی خانمان و روانی تحویل جامع شده و کسی هم که هنری دارد تخصصی دارد پولی دارد مملکت را رها می کند حالا با چه الگویی مردم به فکر افزایش فرزند باشند.خانواده ای که مشکل ناباروری دارند چه،خانواده ای بدلایل پزشکی از فرزنددارشدن منع شده ونه تنها نمی تواند فرزند دار شود بیکه کلی هزینه دارو درمان دارد که به لطف شما هزینه های آن سرسام آور شده است چی .اصلا خود شما و رئیس جمهور چند تا فرزند دارید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
فقط ایراد میگیریم و اطلاعات کمی داریم. در خصوص هزینه درمان نازایی با مصوبه ای که داشتند 90 درصد هزینه را دولت پرداخت می کنه و بیشتر هزینه ها رایکان است. من خودم به شخصه از این اقدام همایت میکنم و به هر حال امکانات دولت را هم بایستی در نظر گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
راست میگه بنده خدا بیماران صعب العلاج مشکلات زیادی برای خانواده ها ایجاد میکنه اگر نبود این جمعیتهای خیریه مثل مهرانه زنجان خیلی ها در بیمارستانهای دولتی به خاطر عدم توجه کافی دولت میمردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
متاسفانه دولت کمکهاش رو برای رسیدن به اهداف و گروه های خاصی که در نظر گرفته توزیع میکنه وخیلی از مردم شاید مشکلاتشون در دامنه اهداف دولت قرار نگرفته.البته سیاستهای غلط هم داره مثل توجه ویژه نمادین به بخش درمان وبه همان اندازه بی توجهی به بخش بهداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
با سلام و احترام
نظام هماهنگ سازی حقوق کارکنان و پرداخت حقوق ها براصل عدالت محوری و همچنین ترمیم حقوق و.. نیز مشکل کارکنان آموزش فنی و حجرفه ای را مرتفع نکرد . علت عدم توجه است؟ یا از لحاظ کمی مورد توجه نیست ؟ یا اینکه این سازمان در تربیت و آموزش نیروی ماهر و نیمه ماهرکه نیاز مبرم هرجامعه است و توسعه جوامع به مهارت و آموزش نیروی جوان که اقتصاد و تولید را می تواند به نحوه شایسته وبدون دغدغه هموار کند را آموزش فنی و حرفه ای ارائه نمیکند؟ چرا باید در این بحبوههو تنگنا فقط منتظر قول وها و وعده های سرخرمن باشیم ؟ چرا نباید عدالت در پرداخت ها آنچنان که باید باشد اجرا نمی شود؟ لطفا نه تنها فکر بلکه توجه ویژه و دستور اکید درو اعمال آنها بصورتی ملموس باشد صادر و مصوب شود تا انگیزش کارکنان برای کارهای جهادی در امر آموزش و مهارت آموزی بیشتر از پیش باشد .کارکنان آموزش فنی و حرفه ای واقعا در فقر و تنگناقراردارند سریعا در این خصوص باید اقدام ضروری به‌عمل آید. که این مهم نیازمند یاری مجلس و دولت را می طلبد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
حرفهای خوبی زد یکمی بیشتر از بقیه مسولان میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
البته فقط حرف میزنه ونه بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سلام لطفا درمورد پرداخت یارانه ها ودهک ودهک بندی آن به اقشار جامعه برمبنای تورم رسیدگی و بازنگری بعمل آید.تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
فقط حرف حرف حرف شفافیت آرا و شفافیت حقوق مسئولین چه شد کشور اسلامی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
عجب! شفافیت عمدا کش داده شد تا به عمر این مجلس نرسد؟! جوری حرف نزن که انگار ما موافق شفافیت هستیم ولی دیگران نمیگذارند!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ماده۲۷قانون حمایت از معلولین را بعد از چندسال که تصویب کردید لطفا نظارت و اجرا کنید،
معلولان شدید واقعا تحت فشارند با اینهمه افزایش هزینه ها و تورم و درآمدی های در حدصفر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
وقتی قانون نظام مهندسی ساختمان هنوز اصلاح نشده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
چه کسی باید مسکن بسازد؟قیمت خونه سر به آسمان زده به فکر مردم مظلوم بیچاره باشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۵۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سلام خدمت شما این جانب علی حاجیلو کارمند اداره کل اموزش فنی حرفه ای با سابقه 26میباشم وحکم این حقیر8میلیون تومان میباشد که با کسر کسورات قانونی خیلی کم دریافت دارم واین دریافتی برای تمام کارکنان صدق میکندلذا از ان مقام محترم درخواست عاجزانه داریم که در مورد کارکنان فنی حرفه ای ورود کنید تا این قشر زحمت کش جامعه که به سختی گذران میکنند فکری شود در سالهای گذشته جهت اضافه کردن حقوقها اقداماتی صورت گرفته بود ولی چون مدیران به وقت توضیحات به مجاس ندادن نمایندگان از وضع واوضاع کارکنان بی اطلاع بودن وما کارکنان فنی حرفه ای از شما تغاضای عاجزانه داریم تا کار گروهی راجهت باز بینی وروشن شدن به سازمان بفرستید تا روشن شود این سازمان در رابطه با در یافتی چه قدر کم هست با کمال تشکر فراوان ,ودر اخر هم به تمام شما که در راس امور هستید میگویم خدا از شما نگذرد که این همه در حق ما ظلم میکنید من با این در یافتی کم چه کنم چرا حقوقهای ما را به اندازه تورم بالا نمیبرید تا ما اینقدر شرمنده خانواده نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۲۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اکثر برجهای منطقه 22 تهران (چیتگر) که شامل هزاران آپارتمان میباشد خالی است اینها مال چه اشخاصی میباشد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
این برجها ی چیتگر ربطی به کارمندان آموزش فنی وحرفه ای مخصوصا در شهرستانها ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
نامه اداری نوشتی!!مگه مسئولین میان تو وای جی سی کامنت بخونند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سلام حداقل 85درصد از نمایندگان نامه مرا دارند حتی به سایت رییس مجلس فرستادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سال پنجم از کجا مطمعنی همین دولت رای بیاره؟! ههه
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۸:۵۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سلام مهلت 45روزه قبل عید پارسال تا الان تموم نشده !چقدر قول وقرار میزارید واخرشم هیچی ! طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسیده خیر امواتت زودتر جمعش کن برای 22بهمن یه خبر خوب بهمون برسه. از این طرح بزرگ انقلابی چرا حمایت نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آقای قالی باف به راستی ما ملت در توهم به سر میبریم یا شما مسولین؟؟؟چرا هر انچه موردغدغه مسولین میشود دقیقا به گند کشیده شده؟؟؟از اقتصاد مردم تا فرهنگ مردم از جلوی گیری از رانت خود رو سازان تا معیشت اقشار کم درامد از کارمند کارگر بازنشسته و از شایسته سالاری به قول خودتان تا بودن مسولان بیسواد در راس مدیریت از آشفته بازار اقلام و نیازهای ملت تا تورم لحظه ای ووووووو به راستی بجزقدرت دفایی چرا بقیه موارد ما هر لحظه بدو بدتر میشوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سلام شما تنگنا را چه طور معنی میکنید.ما کارکنان فنی حرفه ای در تنگنای شدید دریافت حقوق ومزایا هستیم وبارها هم از این نا عدالتی اعتراض کردیم ولی کو گوش شنوا وکجاس عدالت.....................................................................................................................................................به داد ما برسید اگر وجدانی هست
Iran (Islamic Republic of)
رز
۰۸:۴۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آقای قالیباف اگه شما ومسئولان ناکارآمد دیگر هم استعفا بدهند وخانه نشین شوند مشکلات زیادی از مردم حل می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
..
۰۸:۴۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
فقط و فقط ورود نقدینگی به بورس هست که می تواند جلوی تورم افسار گسیخته را بگیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سلام مهلت 45روزه قبل عید پارسال تا الان تموم نشده !چقدر قول وقرار میزارید واخرشم هیچی ! طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسیده خیر امواتت زودتر جمعش کن برای 22بهمن یه خبر خوب بهمون برسه. از این طرح بزرگ انقلابی چرا حمایت نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۸:۴۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اقا اصلا بار مالی داشته باشه مگه ما اجنبی هستیم ومال این مملکت نیستیم .اصلا مگه راه دوری میره .خرج خودمون وخانوادمون میشه !!اونم تو این اوضاع تورمی . حتما باید خاوری نامی همشه یه باره بدزده وببره کانادا
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۰۸:۳۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید چرا اینقدر سنگ اندازی میکنند .هزاران نیروی شرکتی وپیمانکاری منتظرند .دکتر جان اصلا طرح بار مالی داشته باشه مگه راه دوری میره اونم تو این اوضاع تورمی مگه بیچاره نیروی شرکتی چه گناهی داره که نباید رنگ امنیت شغلی وبه دنبال اون امنیت خانوادگی رو نبینه؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اقا اصلا بار مالی داشته باشه مگه ما اجنبی هستیم ومال این مملکت نیستیم .اصلا مگه راه دوری میره .خرج خودمون وخانوادمون میشه !!اونم تو این اوضاع تورمی . حتما باید خاوری نامی همشه یه باره بدزده وببره کانادا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
برادر عزیز من بحث بار مالی بی معنیه این وسط بحث رانت و مافیا بازیه .آدمهای هستن با حمایت مسولان یه شرکت راه اندازی کردن از جمله شرکت حراستی نیروی کار میکیرند این وسط نقش پیمانکار را بازی میکنند با شرکت های دولتی قرارداد میبندند با پولهای کلان برای تامین و امنیت مثلا خط گاز های شرکت نفت .در قرارداد انها برای هر نفر نیروی کار ماهانه نزدیک به ۲۰ میلیون تومان با شرکت اصلی قرارداد میبنند و لی نصف این پول را به نیروی کار خودشون میدن و نصف دیگر را به جیب میزنند .اون نیروی بیچاره شرکتی هم ماهانه قرار داد داره و مجبوره در این شرایط کار کنه چرا؟؟؟چون جوانان همه بیکارند و نیروی کار زیاد .این کجاش بار مالی برای دولت داره ؟؟؟این فقط به ضرره دار و دسته مافیاهای و اطرافیان مسولینه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
چرا تمام نیروهای شرکتی کشور و چند میلیون خانواده های آنان را این همه وقت معطل اخم چند نفر انگشت شمار کرده اید ؟!!مگر مجلس رأس امور نیست این چه وضعی ست ؟!!بارها کارشناسان اعلام کردند طرح ساماندهی کارکنان دولت بارمالی نداردحتی 30هزارمیلیارد به نفع دولت هم هست
اگر آقایان مخالف که خود رسمی هستن با بهترین حقوق ومزایا ایرانی هستند و نیرهای شرکتی اتباع بیگانه اند خب بگویید تا بدانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
190 امضاء بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت اونم با قید فوریت چیشد ؟؟؟.مگه هنوز مهلت 45روزه مجلس به دولت که قبل عید پارسال داده شده تموم نیست!!حتما فکر میکنی ملت کم حافظه وفراموش کارشدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اختلاسگرها باید پیش این آقا لنگ بندازن, حالا میخواد با پروژه مسکن پول مردم رو بالا بکشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۲۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
آقای قالیباف مردم گوششون از این حرفا پره .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
فکر کرده نهاله بکاره سال پنجم خونه سبز بشه بیاد بالا اگه همین حالا شروع کنی به ساختن هم سال پنجم تموم نمیشه هیچ کاری هم که نکردید حتی خاکبرداری اندک سقف وستونی هم که زده شده مال دوره روحانیه که میخایید به نام خودتون ثبت کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
190 امضاء بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
190 امضاع بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
درود بر قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
1- فعلا نتیجه مثبتی از عملکرد شما در معیشت مردم مشاهده نمیشود.2-قانون جوانی جمعیت با تفسیر به رای مسئولان خیری به حال ما نداشت ما که 3فرزند داریم ولی کمی قبل از مصوبه مجلس به دینا آمدندنه زمین ،نه وام ونه خودرو.پس فلسفه این مصوبه چه بود.3- خبری از اصلاح حقوق کارمندان برخی از ادارات مثل آموزش فنی وحرفه ای ،ارشاد اسلامی و...در مقایسه با خالص حقوق دریافتی برخی ادارات مثل امور مالیاتی ،غله،شرکت نفت،شرکت برق،که تفاوت 2تا 3 برابری داردمثل دریافتی 5میلیون تومانی من با 25میلیون تومانی بعضی ها.4- مشکل مسکن با پیگیریهای شما به مشکل لا ینحل تبدیل شده وآلودگی هوا هم همچنین و....کلا مجلسی مثل سایر مجالس بی خاصیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
در این روزکار کارمندان سازمان اموزش فنی وحرفه ای کشور درحال اهتزاز هستند آقای قالیباف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
توی سال پنجم باید پنج میلیون مسکن بسازید. یک میلیون کم کردی و دارید دبه میکنید از الان؟؟ پنج سال دیگه هم حتما میگید چه کشکی چه دوغی!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
5 سال بعد دیگه مجلس بعدی میاد میندازه تقصیر مجلس قبل!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اگر یه مسئله انتگرال رو ببری توی یه مدرسه ابتدایی هیچ دانش آموزی نمیتونه حلش کنه طبیعی هم هست چون سوادش اونقدر نشده
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۱۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
با این باید باید گفتن هاتون آخر مملکت رو بباد میدین
نصف مسکن ها خالیه یک فکری به حال مسکن خالی ها بکنید مشکل حل میشه
چرا یک شخص میتونه چندین خونه داشته باشه
اگه یک قانون بذارین دست از دلال بازی بر می دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
فقط طرح ساماندهی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
باسلام طرح ساماندهی کارکنان دولت چیشد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
شما مرد حرف هستین تا عمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سال پنجم
بعد میگن سال هشتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کاهش مصرف گاز در کشور ضروری است
علیرغم افزایش بی‌سابقه ۶۰ میلیون مترمکعبی مصرف روزانه گاز در بخش‌های خانگی و تجاری، متأسفانه همچنان شاهد ادامه این مصرف بی‌رویه و غیرمنطقی در کشور هستیم که امیدواریم تعدیل قیمت گاز و اطلاع رسانی به مردم، بر کاهش این میزان مصرف کمک کند. در سفری زمستانی به ملبورن استرالیا متوجه شدم که بسیاری از خانواده‌ها برای کاهش مصرف سوخت، که قیمت خیلی بالایی دارد، در خانه‌هایشان حوله‌های پالتویی می‌پوشند و برخی از خانواده‌های ایرانی هم از کرسی‌های کوچک برقی استفاده می‌کنند که مصرف کمی دارد، امیدواریم با همیاری هموطنان مان در مورد کاهش مصرف سوخت، روزی مجبور به چنین کارهایی نشویم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خداوند اصراف کاران را دوست ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
جوان تحصیلکرده جویای کار
۰۲:۲۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
ضرورت افزایش سقف سنی استخدام جوانان در سازمان‌های دولتی
از جمله قوانین سازمان امور اداری و استخدامی کشور، تعیین سقف سن ۳۰ سال برای استخدام در مراکز و سازمان‌های دولتی است که باید پرسید آیا درست و منطقی است افرادی که هنوز جوان هستند و توان، کارایی و تجربه کافی دارند و تا ۴۰ سالگی هم می‌توانند جزو نیروهای فعال باشند، امیدی به یافتن شغل و درآمدی ثابت نداشته باشند؟ البته جذب نیرو در ارگان‌های نظامی هم باید افزایش یابد، زیرا جوانان توانمند و خلاق بیش از پیش می‌توانند در خدمت دفاع از کشورمان باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
در کشتارگاه تهران با چه مجوزی گوشت میش را می‌فروشند؟
هنگام خرید از کشتارگاه تهران متوجه شدم که اغلب فروشندگان گوشت قرمز، تبلیغ فروش گوشت میش را در غرفه‌هایشان نصب کرده بودند در شرایطی که سلاخی گوسفندان ماده حکم معدوم سازی و انقراض نسل گوسفندان را دارد، آیا این موضوع زیرنظر سازمان دامپزشکی در حال انجام است؟ زیرا علیرغم این که مأموران تعزیرات حکومتی در این مراکز حضور دارند، نمی‌توان این مسئله را از این طریق پیگیری کرد. انتظار می‌رود که مسئولان ذی‌ربط در این زمینه پاسخگو باشند که غرفه‌های مواد پروتئینی در کشتارگاه تهران براساس کدام مجوز قانونی به فروش گوشت میش می‌پردازند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
با این مستمری بازنشستگی فقط تا نیمه ماه می‌توان زندگی را گذراند!
بعد از دریافت مستمری‌ام برای خرید کالاهای ضروری و مصرفی خانواده‌ام راهی بازار شدم که ظاهراً به دلیل افزایش بی‌رویه نرخ دلار و سکه قیمت بیشتر اجناس در بازار ۲ برابر شده بود و با پرداخت ۲ میلیون تومان فقط توانستم تعداد اندکی از مایحتاج زندگی را تهیه کنم! آیا مسئولان محترم از هرج و مرج بازار کالاهای مورد نیاز مردم آگاهی دارند و با ادامه روند فعلی، اجرای برنامه هفتم توسعه کشور امکان پذیر خواهد بود؟ در حال حاضر با مستمری حدود ۷ میلیون تومانی و هزینه‌های گزاف دارو و درمان فقط تا نیمه ماه می‌توان روزگار را گذراند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
کارفرمایان اولویت استخدام را به کارگران ایرانی بدهند
در خبرها بود که سال گذشته ۳۲۴ هزار و ۴۴۱ نفر از اتباع خارجی در ایران پروانه اشتغال دریافت کرده‌اند و این علاوه بر کارگرانی است که بدون دریافت مجوز و بدون مهارت و تخصص‌های کافی، صرفاً به دلیل دستمزدهای پایین و بدون بیمه، جای کارگران ماهر ایرانی با سال‌ها تجربه و فعالیت‌های حرفه‌ای را گرفته‌اند که جادارد کارفرمایان با الزام قانونی، اولویت را به استخدام هموطنان کارگر بدهند و از این طریق به اشتغالزایی وکاهش نرخ بیکاری در کشور کمک کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اجازه ندهید بیگانگان از کم کاری‌های دیپلماسی ـ رسانه‌ای ما
سوء استفاده کنند
مدتی است که مقامات برخی از کشورهای همسایه به بهانه‌های گوناگون یاوه سرایی‌هایی به غایت نابخردانه درباره تمامیت ارضی، بناهای تاریخی و برخی از بزرگان شناخته شده ایران را در مجامع مختلف بیان می‌کنند که خوشبختانه با واکنش سریع و قاطع دستگاه دیپلماسی کشورمان روبه رو می‌شود که البته در این میان لازم است بعضی از سستی‌ها و کم کاری‌های دیپلماسی – رسانه‌ای ما در سال‌های اخیر هم مورد توجه قرار گیرد تا در آینده دیگر شاهد این گونه جدایی‌ طلبی ها و گستاخی‌های بیگانگان و بیگانه پرستان نباشیم.
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته تأمین اجتماعی
۰۲:۲۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
در واگذاری بانک رفاه کارگران به بخش خصوصی تجدیدنظر کنند
انتشار خبر واگذاری سهام بانک رفاه کارگران به بخش خصوصی و عرضه سهام آن در بورس از سوی دولت در شرایطی که تمامی هزینه‌ و سرمایه‌های آن از حق بیمه پرداختی کارگران تأمین شده و دولت در تأسیس آن دخالتی نداشته است، از نظر حقوقی و قانونی قابل بررسی است و به نظر من دولت باید در این تصمیم تجدید نظر کند.
بازنشسته تأمین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
چگونه می‌توان جوانان را به ازدواج تشویق کرد؟
وقتی بسیاری از جوانان و خانواده‌هایشان از خرید فقط یک حلقه انگشتری نامزدی ناتوانند، چگونه جوانان را به ازدواج و تشکیل خانواده تشویق می‌کنند؟

با ۵۰ میلیون تومان می‌شد یک واحد مسکونی خرید!
در خبرها بود که میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به ۵۰ میلیون تومان رسیده و این در حالی است که در دوران ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد با همین پول می‌شد یک آپارتمان نوساز ۱۰۰ متر مربعی خرید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
از ورود و توزیع سلاح به کشور قاطعانه جلوگیری کنند
قتل‌های خانوادگی متاسفانه زیاد شده است و به دلیل وجود اسلحه های گرم و سرد در شهرها و روستاها و افزایش مشکلات معیشتی و اختلافات خانوادگی هر روز شاهد چاپ خبرهای ناگوار قتل‌های فجیع هستیم که موجب کشته‌شدن بیگناهان و عزادارشدن خانواده‌های بسیاری می‌شود و از اینرو ضمن تشکر از زحمات نیروهای مرزبانی و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی ضرورت دارد برای جلوگیری از ورود سلاح به کشور و توزیع آن‌ها در شهرها، اقدامات بیشتر و قاطعانه‌تری انجام شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
سخنان رئیس محترم مجلس در اولویت اجرای کارها قرار گیرد
رئیس مجلس در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و قدردانی از پژوهشگران برتر مرکز پژوهش‌‌های مجلس، اعلام کرده است که «امروز باید اقرار کنیم در برخی موارد قدرت حل مسایل را نداریم و یا در برخی موارد به دلیل عدم انجام به موقع کارها، حل مسایل آن‌ها بی‌ارزش می‌شود.» حال که رئیس محترم قوه مقننه به این موضوع مهم در اداره کشور اشاره کرده‌اند؛ جا دارد که دیگر قوا نیز توجه به آن را به طور جد در اولویت قرار دهد و برای استفاده از کارشناسان زبده در بسیاری از امور و بخصوص اقتصادی و سیاست‌های خارجی، وارد عمل شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۲ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
استعفا بدن برن خیلی از مشکلات مردم حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مسئولان زندگی با حقوق‌های ۵ میلیون تومانی را تجربه کنند!
کارگر متأهلی هستم که با ۵ میلیون تومان حقوق ماهانه ناچارم امرار معاش کنم، خوب است مسئولان به عینه ببینند که ما چه می‌کشیم! دولتمردانی که جوانان را به ازدواج تشویق می‌کنند، بدانند که ۳ سال از تاریخ عقد من و همسرم گذشته است، اما هنوز نتوانسته‌ایم خانه‌ای را اجاره و در آن زندگی کنیم. مسئولان محترم لطفاً از گفتار درمانی دست بردارند و به عمل گرایی بپردازند تا شاید مشکلات جوانان کشور کاهش یابد، ضمن آن که بیشتر کارفرمایان به حداقل حقوق مصوبه دولت و وزارت کار هم توجهی ندارند و با سوء استفاده از اوضاع بد اشتغال، هر حقوقی را که دل‌شان می‌خواهد به کارگران می‌پردازند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
باید مسئولین امر با دانشجونمایانی که روی اراذل و اوباش را در برخی از دانشگاه‌ها سفید کردند و می‌خواهند فردا از این دانشگاه فارغ‌التحصیل و به عنوان مدیران آینده مشغول کار شوند، نگذارند چنین افراد مایه ننگ از این دانشگاه‌های مهم فارغ‌التحصیل شوند تا فردا در پست و مسئولیتی به کارگیری شوند که به خیانت‌های بزرگ‌تر دامن بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
وضعیت آلودگی هوای پایتخت واقعا نگران‌کننده شده است. از شهروندان تهرانی می‌خواهیم تا حد امکان وسیله نقلیه شخصی را کنار گذاشته از وسایل نقلیه عمومی استفاده بکنند. مسئولان نیز کار جایگزینی خودروها و موتورسیکلت‌های غیر‌آلاینده از طریقی که فوق طاقت مالی اقشار کم درآمد دارای وسیله نقلیه آلاینده نباشد باجدیت بیشتری پیگیری کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
در بیمارستان‌های دولتی وابسته به سازمان تامین اجتماعی با ازدحام زیاد بیماران مواجه هستیم. در بعضی از مراکز‌، بیماران ده‌نفری داخل اتاق پزشک می‌شوند چرا نظارت و کنترلی وجود ندارد و این ضعف‌های مدیریتی که مردم را رنج می‌دهد مرتفع نمی‌شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
تصور بفرمایید کارگر یا کارمندی چند سال سعی کرده با پس‌انداز و گرفتن وام 150 میلیون تومان پول جور کند و یک ماشین بخرد ولی ناگهان قیمت خودرو 30 تا 70 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند یعنی دوباره به نقطه اول برگشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
حرفا همیشه قشنگن، ولی عمل وجود نداره. آقای قالیباف بجای ریاست مجلس باید وزیر راه یا کشور میشدن که عملا در حوزه اجرایی باشن. توی کرسی نمایندگی بخش بزرگی از توانایی ایشون داره هدر می‌ره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مسئولین باید راه‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی فعلی پیدا کنند تا فشار زندگی بر دوش مردم کاهش پیدا کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
تهیه تخم‌مرغ شانه‌ای 90 هزار تومان برای دهک‌های پایین دشوار است. انتظار داریم همان‌گونه که قیمت مرغ کاهشی شد قیمت تخم‌مرغ نیز کاهشی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
مجلس پیگیر کاهش روابط با انگلیس است/ در روابط با فرانسه و آلمان هم تجدیدنظر می‌کنیم
ما در مجلس ضمن اینکه پیگیری‌های لازم را برای اجرای قانون کاهش روابط با انگلیس خواهیم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
بجای شعار درد مردم و تورم چاره کنید تا شواف تلویزیونی و وعده های تو خالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
سلام.واردات میلیونی خودروهای با حجم موتور متوسط1600cc را برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید و به این دلال بازی جدید بردن خودرو در بورس به بهانه کشف قیمت ولی در عمل جهت افزایش قیمت و دلالی پایان دهید،سالانه هزاران ایرانی در جاده ها با این خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند،مسئولین در محضر خداوند عالم چه جوابی برای گفتن خواهند داشت.میتوانید حتی مبادله کالا به کالا کنید و در ازای نفتی که به سایر کشورها میفروشید خودروی باکیفیت وارد کنید تا با کاهش مصرف سوخت حتی صادرات فراورده های نفتی داشته باشیم.صرفه اقتصادی که ایجاد میکنه میتوان با ان پول دستمزد تمام کارگران سایپا و ایران خودرو را داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
سلام.واردات میلیونی خودروهای با حجم موتور متوسط1600cc را برای عموم مردم ایران و بدون تعرفه گمرکی ازاد کنید و به این دلال بازی جدید بردن خودرو در بورس به بهانه کشف قیمت ولی در عمل جهت افزایش قیمت و دلالی پایان دهید،سالانه هزاران ایرانی در جاده ها با این خودروهای حلبی داخلی کشته و معلول میشوند،مسئولین در محضر خداوند عالم چه جوابی برای گفتن خواهند داشت.میتوانید حتی مبادله کالا به کالا کنید و در ازای نفتی که به سایر کشورها میفروشید خودروی باکیفیت وارد کنید تا با کاهش مصرف سوخت حتی صادرات فراورده های نفتی داشته باشیم.صرفه اقتصادی که ایجاد میکنه میتوان با ان پول دستمزد تمام کارگران سایپا و ایران خودرو را داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
این قانون عقلانی وشدنی نیست،فرض کنیم یک شخص دو خانه محقر پانصد میلیونی دارد که باید برای یکیش که خالیست مالیات بدهد وشخصی یک خانه پنجاه میلیاردی دارد که نباید مالیات بدهد!!ضمن اینکه خالی بودن یا نبودن به درستی قابل تشخیص نیست وراه برای دور زدن فراوان است،اگر واقعا میخواهند کاری بکنند باید از تمامی املاک به نسبت ارزشش مالیات بگیرند ودرآمدش رابین همه مردم مساوی تقسیم کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
ارز و سکه و طلا که بالا رفت
لوازم خانگی هم که انحصاری کردین و تاختن
خودرو هم گران شد و واردات صد درصد جهت منافع خودروساز بود نه عامه
اقلام هم هر روز گرونه
اینترنت هم که نفتی بود بعد اعتراض فیلتر
تمام دستاورد دولت آزادسازی سواحل بود
هروز هم تریبوندارا مردم عصبی و تمام نگرانیشون روسریه
خوب الان یکار بگین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
باسلام به حضور رئیس مجلس چرا یارانه نان را مستقیم به مردم پرداخت نمیکنید بابا این نون ها نه قابل خودن شده نه دیگه وزنی داره یه لقمه هم نمیشه باعث این هم قیمت آرد در بازار آزاد است که فروش آرد به صرفه تر از پخت برا نانوا است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
وقتی همه شما آقایون در کاخهای سلطنتی زندگی میکنید و هر کدامتان ده ها و حتی صدها واحد مسکونی خالی دارید : این قانون به درستی اجرا نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
جناب آقای قالیباف نمیدانم مشکل از کجاست فقط باید کشور را با تمام وجود نجات داد هورمونهای بدن کشور تنظیم نیست دلار 370000 سیصدوهفتاد هزار برابر ریال ایران ارزش پیدا کرد پول مرگ بر آمریکا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
بله اول از نهادهای خودتون گرفتن مالیات شروع کنین بعد از شرکتهای خصولتی که بخودتون وصل هستند و بعد از ۴ درصدیها ، نه از کاسب و کارمند و... اینها باید در اخر کار باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
بله اول از نهادهای خودتون گرفتن مالیات شروع کنین بعد از شرکتهای خصولتی که بخودتون وصل هستند و بعد از ۴ درصدیها ، نه از کاسب و کارمند و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
دروغ دروغ دروغ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
بله شما بیشتر تلاش کنید که بیشتر مالیات بگیرید و ساختمان سازی و شهرک سازی رو هم تعطیل کنید و همینطور هم قیمتها زمین و مسکن رو قشنگ ببرید بالا و لذت ببرید اینجوری کمبود خونه و دلال بازی و مالیات معامله و مالیات مسکن هم میره بالا و درآمد میره بالا هزینه میاد پایین، یه کار دیگم یادتون رفته مسکن رو ببرید بورس بعدش خودکار 10 برابر قیمتا میره بالا...
آخرین اخبار