مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: مجوز فعالیت دو داروخانه متخلف در استان به‌علت دریافت مبالغ اضافی از بیماران تعلیق شد.

علیرضا اصغرزاده با اشاره به اینکه ۶۱۷ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار داشت: بیشترین تعداد افراد بیمه‌شده مربوط به صندوق روستاییان با حدود ۴۶۵ هزار نفر است، صندوق ایرانیان نیز با یک هزار و ۱۱۹ نفر کمترین تعداد بیمه‌شده را دارد.

وی افزود: پیش‌بینی شده تا دفاتر پیشخوان به صورت بازو‌های نظارتی و اجرایی در خدمت مردم باشند به همین منظور بیمه سلامت ۴۷ دفتر پیشخوان در سراسر استان فعال است.

اصغرزاده با بیان اینکه بیمه سلامت با ۶۰۳ موسسه شامل بیمارستان‌های خصوصی و دولتی، مراکز درمانی و بهداشتی، مطب‌های پزشکان، داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز فیزیوتراپی و... برای ارائه خدمت به بیمه‌شدگان قرارداد دارد، اضافه کرد: همچنین علاوه بر این موسسات با ۱۰۱ بنای قابل حمل (کانکس) دارویی روستایی قرارداد امضا کرده است.


بیشتر بخوانید


اصغرزاده گفت: پارسال، حدود ۳۶۰ میلیارد تومان خرید خدمات درمانی از موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت صورت گرفت، در شش ماهه نخست امسال تاکنون با رشد ۲۸ درصدی هزینه‌های درمان در بخش بستری و رشد ۳۱ درصدی در بخش سرپایی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ مواجه هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه دو هزار و ۶۰۰ هزار نفر فاقد بیمه در مناطق محروم استان شناسایی و زیر پوشش بیمه همگانی رایگان قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: همچنین براساس قراردادی که بیمه سلامت با کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی امضا شده است تمامی جمعیت این دو سازمان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و امکان بهره‌مندی از خدماتی همچون توانبخشی، کار درمانی، گفتار درمانی و... برای آن‌ها فراهم شده است.

وی از برخورد با داروخانه‌هایی که مبالغ اضافی از بیماران در ازای فروش دارو دریافت می‌کردند، خبر داد و تاکید کرد: دو داروخانه در چهارمحال و بختیاری به‌علت دریافت مبالغ اضافه از بیماران تعلیق شده است و شهروندان می‌توانند تخلفات داروخانه‌ها را با شماره ۱۶۶۶ گزارش دهند.

اصغرزاده اظهار داشت: تاکنون چهار هزار و ۷۷ بیماران مبتلا به دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی، ام اس، اختلالات روانی، سکته مغزی، بال پروانه‌ای، سرطان، اتیسم و موکوپلی ساکاریدوز در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

دستگاه‌های اجرایی در انتشار اخبار اهتمام ویژه‌ای داشته باشند

شهرام خواجوی مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی حوزه اجتماعی در انتشار اخبار در سامانه‌های ادارات و فضای مجازی اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: مطالب منتشر شده در برخی سایت‌های اطلاع‌رسانی ادارات به‌روز نیست.

وی افزود: یکی از کانون‌های اطلاع‌رسانی دستگاه‌های اجرایی هستند، اگر عملکرد دستگاه به شیوه درستی اطلاع‌رسانی نشود، سرمایه‌های اجتماعی را از دست خواهیم داد.

خواجوی با تاکید بر اینکه باید اولویت‌های رسانه‌ای برای اطلاع‌رسانی مشخص شود، اضافه کرد: باید بدانیم مردم نیازمند چه اطلاعاتی هستند و این اطلاعات به‌صورت شفاف در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: روابط‌عمومی‌های دستگاه اجرایی باید به شبهات و سوالات مطرح شده در فضای مجازی با سرعت و در زمان مناسب پاسخ دهند، امروز فضای مجازی جزئی از زندگی افراد شده است.

خواجوی ادامه داد: باید سواد رسانه‌ای مدیران دستگاه‌های اجرایی و روابط‌عمومی‌ها افزایش پیدا کند تا بتوانند تعامل مناسبی با اصحاب رسانه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
خخخخخخخخ
گل بود و به سبزه نیز آراسته شد جای دادن مجوز مجوزها هم لغو شدند
آخرین اخبار